Straff
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Straff

    Har ditt barns skola det?
    Idag när jag skulle hämta sonen kom grannflickan ut från klassrummet o satte sig på en bänk i entren.
    Jag frågade om hon inte skulle vara med på slutsamlingen.
    Nej jag måste sitta här sa hon för jag låg på golvet o det fick man inte men jag visste inte det.
    Nu frågade jag sonen vad som händer i skolan om barnen inte har skött sig,
    han sa att man får sitta på en stol o ha tråkigt.
    Ska bli intressant att höra om de berättar om straffmetoden på föräldramötet för jag tycker att folk ska få veta att de har det.
    Sen om det är bra eller dåligt får vara upp till var o en.
  2. 1
    Straff Har ditt barns skola det?
    Idag när jag skulle hämta sonen kom grannflickan ut från klassrummet o satte sig på en bänk i entren.
    Jag frågade om hon inte skulle vara med på slutsamlingen.
    Nej jag måste sitta här sa hon för jag låg på golvet o det fick man inte men jag visste inte det.
    Nu frågade jag sonen vad som händer i skolan om barnen inte har skött sig,
    han sa att man får sitta på en stol o ha tråkigt.
    Ska bli intressant att höra om de berättar om straffmetoden på föräldramötet för jag tycker att folk ska få veta att de har det.
    Sen om det är bra eller dåligt får vara upp till var o en.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Ja, de har nog lite liknande, men efter att ha varit med en dag så kan jag säga att det inte är något som skulle komma som någon överraskning för barnet om det som konsekvens av sitt handlande fick sitta utanför och lugna ner sig. Läraren talade tydligt om vad som skulle bli påföljden om det felaktiga beteendet fortsatte. Sedan är det ju en annan sak om barnet har lust att berätta att det(medvetet) gjort något som fröken sagt att de inte fick.
  4. 2
    Ja, de har nog lite liknande, men efter att ha varit med en dag så kan jag säga att det inte är något som skulle komma som någon överraskning för barnet om det som konsekvens av sitt handlande fick sitta utanför och lugna ner sig. Läraren talade tydligt om vad som skulle bli påföljden om det felaktiga beteendet fortsatte. Sedan är det ju en annan sak om barnet har lust att berätta att det(medvetet) gjort något som fröken sagt att de inte fick.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Nej det

    tor jag inte. Ingen av mina barn har sagt något (äldsta är 9 snart). Absolut ska föräldrarna veta sånt!
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  6. 3
    Nej det tor jag inte. Ingen av mina barn har sagt något (äldsta är 9 snart). Absolut ska föräldrarna veta sånt!
  7. Anonym
    #4
    Min dotter och hennes kompis fick "kvarsittning" för någon vecka sedan.
    De hade inte kommit in när rasten var slut. De struntade i ringningen. Då hade de fått "kvarsittning" nästa rast.
    Detta sa inte min dotter till mig och inte läraren heller utan fick höra det från kompisens förälder.
    Jag tyckte att det var ok med det straffet, men hade gärna velat att läraren informerade mig om att det hänt.
  8. 4
    Min dotter och hennes kompis fick "kvarsittning" för någon vecka sedan.
    De hade inte kommit in när rasten var slut. De struntade i ringningen. Då hade de fått "kvarsittning" nästa rast.
    Detta sa inte min dotter till mig och inte läraren heller utan fick höra det från kompisens förälder.
    Jag tyckte att det var ok med det straffet, men hade gärna velat att läraren informerade mig om att det hänt.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    Exakt samma sak råkade vår son ut för förra veckan Helt ok med mig! Men fröken hade skrivit in i kontaktboken vad som hänt, och att de fick "kvarsittning" på rasten dagen efter.
  10. 5
    Exakt samma sak råkade vår son ut för förra veckan Helt ok med mig! Men fröken hade skrivit in i kontaktboken vad som hänt, och att de fick "kvarsittning" på rasten dagen efter.
  11. Anonym
    #6
    Nej, i "vår" förskoleklass så har dom inget "straff". Gör man något som anses vara fel ,så försöker läraren prata med barnet och förklara varför hon vill att dom inte gör så, Men vår son går i en friskola där klassen är liten och man har mer resurser och tid. Ibland så är dom två lärare på 9 barn. Men på dagis så hade dom en stol där barnen fick sitta när något fel gjorts...
  12. 6
    Nej, i "vår" förskoleklass så har dom inget "straff". Gör man något som anses vara fel ,så försöker läraren prata med barnet och förklara varför hon vill att dom inte gör så, Men vår son går i en friskola där klassen är liten och man har mer resurser och tid. Ibland så är dom två lärare på 9 barn. Men på dagis så hade dom en stol där barnen fick sitta när något fel gjorts...
  13. Anonym
    #7
    Vad gör de då det inte går att bara prata då?
  14. 7
    Vad gör de då det inte går att bara prata då?

Liknande trådar

  1. Straff!
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 11:51
  2. Det här med straff..
    By 6-barnsmamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 22:30
  3. Det här med straff..
    By 6-barnsmamma in forum Autismspektrum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 10:26
  4. straff
    By sussi57 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 19:24
  5. Vad är det för straff på att
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar