Betala halva resa
Ensamförälder
  1. anonym mamma
    #1

    Betala halva resa

    Mitt barns pappa har fått för sig att nu ska vi dela på kostnader när han hämtar vårt barn.

    Så om han hämtar måste jag hämta för han anser att vi ska dela bensinkostnader. Han träffar henne varje onsdag och varannan helg men inte över natten.

    Jag vet inte vad lagen säger men tycker han är knäpp när jag fostrarn hans barn på heltid på delvis hans ynkliga undehåll.
    jag studerar heltid, har dålig ekonomi och han har hur bra jobb som helst med bra lön.

    vad säger lagen? vet någon? ska man dela på resekostnader. Det tar 15 min, med bil mellan våra hem.
  2. 1
    Betala halva resa Mitt barns pappa har fått för sig att nu ska vi dela på kostnader när han hämtar vårt barn.

    Så om han hämtar måste jag hämta för han anser att vi ska dela bensinkostnader. Han träffar henne varje onsdag och varannan helg men inte över natten.

    Jag vet inte vad lagen säger men tycker han är knäpp när jag fostrarn hans barn på heltid på delvis hans ynkliga undehåll.
    jag studerar heltid, har dålig ekonomi och han har hur bra jobb som helst med bra lön.

    vad säger lagen? vet någon? ska man dela på resekostnader. Det tar 15 min, med bil mellan våra hem.
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Vet inte vad lagen säger,men vill han träffa sin flicka så tycker jag att
    han kan skutsa och hämta henne dom få gånger han har henne.
  4. 2
    Vet inte vad lagen säger,men vill han träffa sin flicka så tycker jag att
    han kan skutsa och hämta henne dom få gånger han har henne.
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Jag har för mig att det står i lagen något liknande (inte citat men nästan) "boendeförälderna ska hjälpa till med resekostnaden efter förmåga"
  6. 3
    Jag har för mig att det står i lagen något liknande (inte citat men nästan) "boendeförälderna ska hjälpa till med resekostnaden efter förmåga"
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4