Skolkorten här.........
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Skolkorten här.........

    Igår fick vi hem stora tjejens skolfoto. Både egenkort och klasskort blev bra. Tyckte faktiskt att alla barn blev okej på kortet och det är kul. En var det som hade en lite tokig min men det var överkomligt. Kul!

    Ska dock skicka tillbaka egenkorten för vi har ingen användning för dem. Lite synd att man inte kan avboka och slippa få dem. Men det är väl affär i det, då många säkert inte ids eller glömmmer.

    Nu kan jag få ett ansikte på de namn jag inte kan. Känns lite lättare då tycker jag.
  2. 1
    Skolkorten här......... Igår fick vi hem stora tjejens skolfoto. Både egenkort och klasskort blev bra. Tyckte faktiskt att alla barn blev okej på kortet och det är kul. En var det som hade en lite tokig min men det var överkomligt. Kul!

    Ska dock skicka tillbaka egenkorten för vi har ingen användning för dem. Lite synd att man inte kan avboka och slippa få dem. Men det är väl affär i det, då många säkert inte ids eller glömmmer.

    Nu kan jag få ett ansikte på de namn jag inte kan. Känns lite lättare då tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Därifrån som våra skolkort kom ifrån (collagefoto.se) kunde man innan tala (antingen via en talong eller gå in på deras hemsida) om att "mitt barn" ska bara vara med på gruppfotot. Är man inte intresserad av eget kort så togs inte heller något sådant.

    Vi har bara fått kort från f-klassen, men lillebrors dagiskort borde komma snart tycker jag.
  4. 2
    Därifrån som våra skolkort kom ifrån (collagefoto.se) kunde man innan tala (antingen via en talong eller gå in på deras hemsida) om att "mitt barn" ska bara vara med på gruppfotot. Är man inte intresserad av eget kort så togs inte heller något sådant.

    Vi har bara fått kort från f-klassen, men lillebrors dagiskort borde komma snart tycker jag.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Dotterns klass fotograferades igår, så det dröjer några veckor innan bliderna kommer. Här kan man (svenskt skolfoto) kryssa för vilka bilder man vill ha hem, och väljer mellan porträttbild, gruppbild och skolkatalog eller allt.
    Skolan får några av porträttbilderna, så även om man själv inte vill ha dem så fotograferas barnet.

    Kul att bilderna blev bra! Kunde din dotter tala om vad barnen hette på klassbilden eller fick ni med en namnlista?
  6. 3
    Dotterns klass fotograferades igår, så det dröjer några veckor innan bliderna kommer. Här kan man (svenskt skolfoto) kryssa för vilka bilder man vill ha hem, och väljer mellan porträttbild, gruppbild och skolkatalog eller allt.
    Skolan får några av porträttbilderna, så även om man själv inte vill ha dem så fotograferas barnet.

    Kul att bilderna blev bra! Kunde din dotter tala om vad barnen hette på klassbilden eller fick ni med en namnlista?
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Fick ingen namnlista. Men dottern berättade mer än gärna vad klasskompisarna heter.
  8. 4
    Fick ingen namnlista. Men dottern berättade mer än gärna vad klasskompisarna heter.

Liknande trådar

  1. Fick skolkorten nu -
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 13:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar