Kräkfråga
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Kräkfråga

    Från att bara ha kräkts några enstaka gånger tidigare har Felix nu kräkts ner tre ombyten på två timmar. Ska man bli orolig? Kan det vara något fel? Något jag har ätit? Det är inga enorma mängder varje gång men ändå så att man får tvätta av honom och byta kläder. Han har iofs käkat konstant sedan klockan fem imorse så det kan ju ha med saken att göra kanske...?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Kräkfråga Från att bara ha kräkts några enstaka gånger tidigare har Felix nu kräkts ner tre ombyten på två timmar. Ska man bli orolig? Kan det vara något fel? Något jag har ätit? Det är inga enorma mängder varje gång men ändå så att man får tvätta av honom och byta kläder. Han har iofs käkat konstant sedan klockan fem imorse så det kan ju ha med saken att göra kanske...?
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2
    Säkert mjölk-overload! Skönt med en bebis som inte kräks mycket. Oscar är en liten kräkmaskin... mycket tvätt blir det!
  4. 2
    Säkert mjölk-overload! Skönt med en bebis som inte kräks mycket. Oscar är en liten kräkmaskin... mycket tvätt blir det!
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Min kräktes också som en galning för ett par dagar sen!
    Han kräks aldrig annars, så det kanske var någon övergående magbakterie.
    Nu har han slutat så jag känner mig inte orolig..
  6. 3
    Min kräktes också som en galning för ett par dagar sen!
    Han kräks aldrig annars, så det kanske var någon övergående magbakterie.
    Nu har han slutat så jag känner mig inte orolig..
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Fast kommer det inte ut i ena änden så kommer det i den andra... Felix är en riktig skitunge istället Det värsta är att han bajsar i sömnen typ varenda natt, och ofta rejäla lass som rinner rakt igenom både blöja och pyjamas. Hur kul är det att gå upp mitt i natten och spola av bebis i handfatet, byta pyjamas, byta lakan och i värsta fall vara tvungen att duscha av sig själv också? Inte kul alls skulle jag vilja säga Så jag kan bara instämma: Mycket tvätt blir det...
  8. 4
    Fast kommer det inte ut i ena änden så kommer det i den andra... Felix är en riktig skitunge istället Det värsta är att han bajsar i sömnen typ varenda natt, och ofta rejäla lass som rinner rakt igenom både blöja och pyjamas. Hur kul är det att gå upp mitt i natten och spola av bebis i handfatet, byta pyjamas, byta lakan och i värsta fall vara tvungen att duscha av sig själv också? Inte kul alls skulle jag vilja säga Så jag kan bara instämma: Mycket tvätt blir det...
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    De kan få magbakterier alltså? Hade fått för mig att de var typ immuna mot det genom amningen eller något. Skönt att det gick över snabbt i alla fall! Här har det inte kräkts något mer nu så det var nog ingen fara!
  10. 5
    De kan få magbakterier alltså? Hade fått för mig att de var typ immuna mot det genom amningen eller något. Skönt att det gick över snabbt i alla fall! Här har det inte kräkts något mer nu så det var nog ingen fara!
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    O fy! Kanske inte sa illa med en krakunge i alla fall!! Fniss fniss
    Jag som ar ny pa killar duckar for senaps-raket-bajsar och fontankissar a det vildaste i och for sig. Tjejer ar lite mer valuppfostrade, redan fran borjan liksom...
  12. 6
    O fy! Kanske inte sa illa med en krakunge i alla fall!! Fniss fniss
    Jag som ar ny pa killar duckar for senaps-raket-bajsar och fontankissar a det vildaste i och for sig. Tjejer ar lite mer valuppfostrade, redan fran borjan liksom...
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Det värsta tycker jag ändå är att det är så svårt att göra rent den där skrynkliga lilla pungen Tjejer är så mycket lättare att tvätta!
  14. 7
    Det värsta tycker jag ändå är att det är så svårt att göra rent den där skrynkliga lilla pungen Tjejer är så mycket lättare att tvätta!
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8
    Nu måste jag nog ändå lägga mig i här...

    Killar är ju mycket enklare att tvätta! Jag är så rutinerad på skrynkliga små pungar att det är väldigt avancerat att tvätta en liten tjej som lyckats få in bajs både här och där...

    Jag har dock sån tur att jag denna gången har fått en bebis som varken kräker eller bajsar särskilt ofta och inte läcker det utanför heller. Efter att ha haft två enorma kräkbebisar (ettan kräkte flera gånger dagligen tills han var 1,5 år) är det väldigt lyxigt med en som kan ha samma kläder hela dagen...
  16. 8
    Nu måste jag nog ändå lägga mig i här...

    Killar är ju mycket enklare att tvätta! Jag är så rutinerad på skrynkliga små pungar att det är väldigt avancerat att tvätta en liten tjej som lyckats få in bajs både här och där...

    Jag har dock sån tur att jag denna gången har fått en bebis som varken kräker eller bajsar särskilt ofta och inte läcker det utanför heller. Efter att ha haft två enorma kräkbebisar (ettan kräkte flera gånger dagligen tills han var 1,5 år) är det väldigt lyxigt med en som kan ha samma kläder hela dagen...
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Dethandlar säkert om vad man vande sig vid först då Fast jag borde ju ha fått rutin på skrynkliga pungar nu eftersom det här är andra sonen...

    Vad skönt att slippa både kräk och (för mycket) bajs, väluppfostrad tjej du har
  18. 9
    Dethandlar säkert om vad man vande sig vid först då Fast jag borde ju ha fått rutin på skrynkliga pungar nu eftersom det här är andra sonen...

    Vad skönt att slippa både kräk och (för mycket) bajs, väluppfostrad tjej du har
  19. jenlon
    #10
    Vilmer är också en riktig kräkbebis, han kräks jämt tycker jag. Å andra sidan äter han jätteofta och går upp väldigt bra i vikt, så jag känner mig inte bekymrad. Storasyster var en superkräkbebis, hon kräkte riktiga fontäner emellanåt, men även hon ökade massor i vikt.

    Tror helt klart att det beror på att han ätit så mycket, överflödet måste ju ta vägen nånstans...
  20. 10
    Vilmer är också en riktig kräkbebis, han kräks jämt tycker jag. Å andra sidan äter han jätteofta och går upp väldigt bra i vikt, så jag känner mig inte bekymrad. Storasyster var en superkräkbebis, hon kräkte riktiga fontäner emellanåt, men även hon ökade massor i vikt.

    Tror helt klart att det beror på att han ätit så mycket, överflödet måste ju ta vägen nånstans...
  21. Medlem sedan
    Sep 2006
    #11
    måste instämma här! storebror var aldrig "svår" att rengöra, ingenting i jämförelse med småtjejerna nu... alla veck å vrån där d fastna det ena å andra... å svamp har de haft... å sår i baken... hmmm... hoppas blir bättre med tiden ju mer de växer till sig ...
  22. 11
    måste instämma här! storebror var aldrig "svår" att rengöra, ingenting i jämförelse med småtjejerna nu... alla veck å vrån där d fastna det ena å andra... å svamp har de haft... å sår i baken... hmmm... hoppas blir bättre med tiden ju mer de växer till sig ...

Liknande trådar

  1. Kräkfråga
    By Asynja in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 17:52
  2. Blödande? bröst.. + kräkfråga
    By Fläderblomma in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 12:54
  3. kräkfråga
    By Eva-Lena in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 08:41
  4. Kräkfråga
    By Blir väll hemma imorgon då in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 19:27
  5. Kräkfråga! *urrk*
    By U2 bf 11/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 20:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar