PMS eller tidiga graviditetssymtom?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    PMS eller tidiga graviditetssymtom?

    Hej!

    Är det någon här som har erfarenhet av tidiga graviditetssymtom?
    Jag har BIM först om en vecka, 2/10, men blir GALEN på denna väntan!
    Idag är jag jättedålig i magen, diarré (förlåt detaljer för känsliga).
    Någon som vet om man kan koppla det till graviditet?
    Har hört att det är typiskt PMS också.
    Jag gick och trodde förra månaden att det var gravidsymtom, då jag hade ömma bröst och typ mensvärk. Då dök tanten upp en vecka för tidigt!, jag som brukar ha regelbunden mens. Hmmm.
    Nu går jag här och hoppas igen på att mensen inte ska dyka upp.

    Några tips, någon, hur man får veckan till BIM att gå i en blinkning?
    Städade ur skåpen i köket idag, så lite duktig har man ju varit.
    Fler tips tas tacksamt emot!

    Tack att ni finns på denna sida, som peppar osv. Käns inte så ensamt då!
  2. 1
    PMS eller tidiga graviditetssymtom? Hej!

    Är det någon här som har erfarenhet av tidiga graviditetssymtom?
    Jag har BIM först om en vecka, 2/10, men blir GALEN på denna väntan!
    Idag är jag jättedålig i magen, diarré (förlåt detaljer för känsliga).
    Någon som vet om man kan koppla det till graviditet?
    Har hört att det är typiskt PMS också.
    Jag gick och trodde förra månaden att det var gravidsymtom, då jag hade ömma bröst och typ mensvärk. Då dök tanten upp en vecka för tidigt!, jag som brukar ha regelbunden mens. Hmmm.
    Nu går jag här och hoppas igen på att mensen inte ska dyka upp.

    Några tips, någon, hur man får veckan till BIM att gå i en blinkning?
    Städade ur skåpen i köket idag, så lite duktig har man ju varit.
    Fler tips tas tacksamt emot!

    Tack att ni finns på denna sida, som peppar osv. Käns inte så ensamt då!
  3. *Shine*
    #2
    Ja du... jag har tydligen ingen koll på hur min pms brukar yttra sig.

    Vad jag önskar att jag fick reda på när jag komme bli gravid. Om jag fick reda på nu att det dröjer tre år, så kan man ju liksom fukosera på annat de här tre åren. Fan nu är ju en månad en evighet. Min man säger åt mig att släppa det, jag tror jag blir tokig. Vill typ sätta in spiralen igen, för det är så jobbigt att hoppas och inte veta. Vaddå kontrollbehov?!

    Det här var ju inte alls svar på din fråga

    Kram!
  4. 2
    Ja du... jag har tydligen ingen koll på hur min pms brukar yttra sig.

    Vad jag önskar att jag fick reda på när jag komme bli gravid. Om jag fick reda på nu att det dröjer tre år, så kan man ju liksom fukosera på annat de här tre åren. Fan nu är ju en månad en evighet. Min man säger åt mig att släppa det, jag tror jag blir tokig. Vill typ sätta in spiralen igen, för det är så jobbigt att hoppas och inte veta. Vaddå kontrollbehov?!

    Det här var ju inte alls svar på din fråga

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Hej *Shine*!

    Ingen fara att du inte svarade på frågan, fast egentligen gjorde du det på sätt o vis
    Min man säger också att jag ska ta det lugnt o vänta o se... De vill väl bara vara snälla o det är ju menat som uppmuntran men jag har svårt att ta det så. Vill ju veta nu ju! Det är väl bara o bita ihop o påminnas sig om att man inte är ensammas i världen med sina problem.
    Önskade att jag hade ett arbete, för jag inbillar mig att dagarna skulle gå lite fortare då och att tankarna skulle skingaras en del. Men, men, man kan inte deppa ihop för det...
    Idag tänkte jag skingra tankarna med o göra det helgfint hemma och kanske baka en äppelkaka.

    Trevlig helg!
  6. 3
    Hej *Shine*!

    Ingen fara att du inte svarade på frågan, fast egentligen gjorde du det på sätt o vis
    Min man säger också att jag ska ta det lugnt o vänta o se... De vill väl bara vara snälla o det är ju menat som uppmuntran men jag har svårt att ta det så. Vill ju veta nu ju! Det är väl bara o bita ihop o påminnas sig om att man inte är ensammas i världen med sina problem.
    Önskade att jag hade ett arbete, för jag inbillar mig att dagarna skulle gå lite fortare då och att tankarna skulle skingaras en del. Men, men, man kan inte deppa ihop för det...
    Idag tänkte jag skingra tankarna med o göra det helgfint hemma och kanske baka en äppelkaka.

    Trevlig helg!
  7. Längtar efter 4:an
    #4

    Så hade jag

    Alla mina graviditeter har startat med att jag trott jag varit magsjuk.
    Jag vill väl inte säga att du absolut är gravid men att du åtminstånde kan vara gravid
    Jag håller tummarna för dig.
    Tyvärr har jag inga tips om hur man ska få tiden att gå för jag håller själv på att bli tokig.
    Jag får varken plus eller mens och är på dag 35!!!!!!!!
    Vi får stötta varandra helt enkelt.
  8. 4
    Så hade jag Alla mina graviditeter har startat med att jag trott jag varit magsjuk.
    Jag vill väl inte säga att du absolut är gravid men att du åtminstånde kan vara gravid
    Jag håller tummarna för dig.
    Tyvärr har jag inga tips om hur man ska få tiden att gå för jag håller själv på att bli tokig.
    Jag får varken plus eller mens och är på dag 35!!!!!!!!
    Vi får stötta varandra helt enkelt.
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    jag har också undrat öve hur man kan låta bli att fokusera. Jag tog tag i ett par av mina hobbys. En av mina vänner sa - tänk hur fri du är nu, utan barn. Njut av den tiden! Att kunna vara ego o spontan och festa och träna och fika när och hur man vill. Livet med barn kommer ju, oavsett. Eftersom man kan adoptera om man nu inte kan få egna barn. Så slappna av och tänk att du kommer bli gravid om ett halvår eller år. Lev som vanligt och ha roligt(med extra sex viss period) Skapa ett projekt som e roligt som inte är barnprojektet. Svårt och funkar kanske inte hela vägen, men lite lite kan det hjälpa.
    Vad tror du? Elelr kommit p tips du kan ge mig?! ;o)
    kramkram
  10. 5
    jag har också undrat öve hur man kan låta bli att fokusera. Jag tog tag i ett par av mina hobbys. En av mina vänner sa - tänk hur fri du är nu, utan barn. Njut av den tiden! Att kunna vara ego o spontan och festa och träna och fika när och hur man vill. Livet med barn kommer ju, oavsett. Eftersom man kan adoptera om man nu inte kan få egna barn. Så slappna av och tänk att du kommer bli gravid om ett halvår eller år. Lev som vanligt och ha roligt(med extra sex viss period) Skapa ett projekt som e roligt som inte är barnprojektet. Svårt och funkar kanske inte hela vägen, men lite lite kan det hjälpa.
    Vad tror du? Elelr kommit p tips du kan ge mig?! ;o)
    kramkram
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    så känner jag med. Har strategi att tänka att jag blir gravid om ett år. Funkar sådär, men oroa sig hjälper ju inte heller, möjligtvis skjälper.
    ...försöker tänka att det e nyttigt för mig att inte kunna kontrollera det här...funkar också sådär, men alltihop tillsammans gör det litelite lättare...ibland.
    Hardu barn sen innan?
  12. 6
    så känner jag med. Har strategi att tänka att jag blir gravid om ett år. Funkar sådär, men oroa sig hjälper ju inte heller, möjligtvis skjälper.
    ...försöker tänka att det e nyttigt för mig att inte kunna kontrollera det här...funkar också sådär, men alltihop tillsammans gör det litelite lättare...ibland.
    Hardu barn sen innan?
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    Kloka ord!

    De som vet att jag vill bli gravid, inte så många, säger att jag ska stressa av o tänka på något annat, men jag lyckas inte så bra....
    Det där med att ta upp någon hobby låter ju kanon! saken är den att jag arbetslös o då har jag ju ALL tid i världen att tänka o fundera på bebis o annat.
    Från o med NU är det slut med det. NU finns det tom i skrift!!
    Tänkte kanske börja gå på stickkafé... , baka goda kakor, motionera mer...
    Fler förslag någon?

    KRAM, KRAM!
  14. 7
    Kloka ord!

    De som vet att jag vill bli gravid, inte så många, säger att jag ska stressa av o tänka på något annat, men jag lyckas inte så bra....
    Det där med att ta upp någon hobby låter ju kanon! saken är den att jag arbetslös o då har jag ju ALL tid i världen att tänka o fundera på bebis o annat.
    Från o med NU är det slut med det. NU finns det tom i skrift!!
    Tänkte kanske börja gå på stickkafé... , baka goda kakor, motionera mer...
    Fler förslag någon?

    KRAM, KRAM!
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #8
    Appropå adoption...

    Jag sa till min man för ett tag sedan:

    "Om det visar sig att vi ej kan få barn, då kan vi väl skaffa hund?
    NÄÄ, man kan ju adoptera! Hundar är äckliga o dreglar!"

    Till saken hör att min man hatar hundar, läs är rädd för.
    Jag tänkte, bebisar dreglar också, men det sa jag inte. Hi,hi...

    KRAM!
  16. 8
    Appropå adoption...

    Jag sa till min man för ett tag sedan:

    "Om det visar sig att vi ej kan få barn, då kan vi väl skaffa hund?
    NÄÄ, man kan ju adoptera! Hundar är äckliga o dreglar!"

    Till saken hör att min man hatar hundar, läs är rädd för.
    Jag tänkte, bebisar dreglar också, men det sa jag inte. Hi,hi...

    KRAM!
  17. Medlem sedan
    Aug 2008
    #9
    låter som bra hobbys. Kanske en undulat, katt elelr annat att ta hand om...brukar komma barn då sa en barnmorska till mig.

    Jag har börjat sjunga gospel och ska gå på en skrivarkurs. Himla roligt att skriva. Beror ju på vad man gillar såklart. Men kurser på på folkhögskola/univeristet får man ju studiemedel för...
    lycka till. Snap your self out of it när grubblandet drar igång. (skriver lika mkt till mig själv som till dig;o)
    kram
  18. 9
    låter som bra hobbys. Kanske en undulat, katt elelr annat att ta hand om...brukar komma barn då sa en barnmorska till mig.

    Jag har börjat sjunga gospel och ska gå på en skrivarkurs. Himla roligt att skriva. Beror ju på vad man gillar såklart. Men kurser på på folkhögskola/univeristet får man ju studiemedel för...
    lycka till. Snap your self out of it när grubblandet drar igång. (skriver lika mkt till mig själv som till dig;o)
    kram

Liknande trådar

  1. Graviditetssymtom?
    By tel005 in forum _1209 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 19:49
  2. graviditetssymtom
    By ansomumsan in forum _1005 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-20, 15:31
  3. Graviditetssymtom
    By hoppaspåfrö in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 07:19
  4. Tidiga tonårshormoner eller vad?
    By Uwis in forum _00 Alla barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 10:05
  5. Graviditetssymtom
    By Åsa in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar