Hur långa är dom?
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Hur långa är dom?

    Melvin var på 4 årskontrollen idag, lite så sent , men han var 110 cm lång och vägde 18,5 kg. Hans storebror Liam är inte många cm längre nu så vi visste att Melvin var stor av sig. 18,5 kg är väl bra? Tyckte det lät mycket, men han är ju så smal? Hans revben sticker ju ut. Kan det kanske vara för hans längd? Att han är så lång?

    Hur långa var / är era små liv?

    Kram!
  2. 1
    Hur långa är dom? Melvin var på 4 årskontrollen idag, lite så sent , men han var 110 cm lång och vägde 18,5 kg. Hans storebror Liam är inte många cm längre nu så vi visste att Melvin var stor av sig. 18,5 kg är väl bra? Tyckte det lät mycket, men han är ju så smal? Hans revben sticker ju ut. Kan det kanske vara för hans längd? Att han är så lång?

    Hur långa var / är era små liv?

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    ingen 4-årskoll än

    men Tuva är c:a 104 (att döma av klädstorleken, har inte mätt på ett tag) och väger c:a 16 kg
    18,5 låter inte alls för mycket!
    Hoppas allt är bra med dig och barnen och magen!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    ingen 4-årskoll än men Tuva är c:a 104 (att döma av klädstorleken, har inte mätt på ett tag) och väger c:a 16 kg
    18,5 låter inte alls för mycket!
    Hoppas allt är bra med dig och barnen och magen!
  5. Susanna med Albert
    #3
    Albert var 111,5cm och vägde 18,7kg.
    Hans revben sticker också ut fast han äter löjligt mycket. Ibland funderar jag på om han har mask :-)
  6. 3
    Albert var 111,5cm och vägde 18,7kg.
    Hans revben sticker också ut fast han äter löjligt mycket. Ibland funderar jag på om han har mask :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Lång tjej här

    M var 112 cm lång och vägde 21 eller 22 på kontrollen i början av augusti. Hon är ju inte smal sådär men absolut inte tjock heller.
    18,5 låter inte alls mycket i mina öron
  8. 4
    Lång tjej här M var 112 cm lång och vägde 21 eller 22 på kontrollen i början av augusti. Hon är ju inte smal sådär men absolut inte tjock heller.
    18,5 låter inte alls mycket i mina öron
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    101 cm...

    och 17,5 kg visade vågen här. Definitivt ingen smalis, men inte tjock heller. Tror hon ligger ganska exakt på medelkurvorna i både längd och vikt, i alla fall har hon gjort det förut.
  10. 5
    101 cm... och 17,5 kg visade vågen här. Definitivt ingen smalis, men inte tjock heller. Tror hon ligger ganska exakt på medelkurvorna i både längd och vikt, i alla fall har hon gjort det förut.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    106 är hon visst

    mätte henne hos en kompis idag som har sån där mätsticka på väggen

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  12. 6
    106 är hon visst mätte henne hos en kompis idag som har sån där mätsticka på väggen

Liknande trådar

  1. Den långa långa väntan
    By norpisen in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 12:15
  2. Långa barn - långa föräldrar?
    By gabbobabbo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:14
  3. Min långa dag
    By shalott in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 09:11
  4. Hur långa
    By Anna in forum _01 Höstbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 13:48
  5. Hur långa
    By amiable in forum Singelmingel
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar