en fråga om fläsklägg...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2003
    #1

    en fråga om fläsklägg...

    har köpt 3 små bitar utan ben men som är nätade som små skinkor dom är på ung 600g vardera hur lång tid tror ni det tar att koka dom?

    har bara gjort fläsklägg en gång förut och då hade jag svärmor att rådfråga dessutom var det med ben och då ser man ju lätt när det lossnra från benen
    www.twilightmoms.se för dig som gillar twilight och är över 18 år...
  2. 1
    en fråga om fläsklägg... har köpt 3 små bitar utan ben men som är nätade som små skinkor dom är på ung 600g vardera hur lång tid tror ni det tar att koka dom?

    har bara gjort fläsklägg en gång förut och då hade jag svärmor att rådfråga dessutom var det med ben och då ser man ju lätt när det lossnra från benen
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Jag skulle tippa på1-1½ timme men jag är långt från säker... lossa nätet efter en halvtimme eller nåt, och när den går lätt att dela, köttet ska ju liksom bara glida isär... då är det klart
  4. 2
    Jag skulle tippa på1-1½ timme men jag är långt från säker... lossa nätet efter en halvtimme eller nåt, och när den går lätt att dela, köttet ska ju liksom bara glida isär... då är det klart
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    ok jag provar med det var lite osäker på när man kunde ta bort nätet men jag kör som du säger..
  6. 3
    ok jag provar med det var lite osäker på när man kunde ta bort nätet men jag kör som du säger..

Liknande trådar

  1. kan man äta fläsklägg
    By evelia in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 13:00
  2. Fläsklägg
    By hon som inte är här in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 17:09
  3. Fläsklägg
    By jemawi in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 14:00
  4. rimat fläsklägg?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-26, 19:25
  5. Rimmad fläsklägg!
    By Fridaa in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar