Nackspärr och spyor
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Nackspärr och spyor

    Förskolan ringde i tisdags och berättade att T var stel i nacken och hade ont. De äldre barnen hade också det i den åldern så jag tyckte inte det var så mkt att bråka om. Hämtade hem henne och gav smärtstillande och så fick hon vara hemma på onsdagen.

    Detta resulterade i att hennes faster, som arbetar som förskollärare på T:s förskola, ringde halvt hysterisk och trodde att vi satt på akuten med T eftersom hon inte dykt upp på morgonen, duh!
    Det är ju bara en vanlig förkylning (bakterie/virus) som satt sig i nackmusklerna och det är bara att vänta ut den som en vanlig förkylning. Igår gick vi till öppna förskolan en stund eftersom hon var pigg och kunde röra på huvudet igen men när vi straxt efter lunch gick hem så började hon frysa och blev tröttare och tröttare.

    Stackars mammas älskling...hon satt och somnade i soffan med nästan 40 graders feber så det blev Ipren igen och sängen. Framåt kvällen kom det också en rejäl spya över hallgolvet, väggen och listerna utanför toaletten

    Som tur var var maken hemma då och vi kunde hjälpas åt att ta hand om eländet.

    Har era barn också råkat ut för nackspärr? Eller är det bara våra barn som får det istället för en vanlig förkylning!
    MammaMu till fem prinsessor
  2. 1
    Nackspärr och spyor Förskolan ringde i tisdags och berättade att T var stel i nacken och hade ont. De äldre barnen hade också det i den åldern så jag tyckte inte det var så mkt att bråka om. Hämtade hem henne och gav smärtstillande och så fick hon vara hemma på onsdagen.

    Detta resulterade i att hennes faster, som arbetar som förskollärare på T:s förskola, ringde halvt hysterisk och trodde att vi satt på akuten med T eftersom hon inte dykt upp på morgonen, duh!