Downs syndrom?
Allvarligt sjuka
  1. anonym kompis
    #1

    Downs syndrom?

    Min kompis fick i veckan svar på fostervattensprovet. Hennes barn i magen har downs syndrom. Nån som kan tipsa om sidor/artiklar på nätet eller annan läsning? Jag tror man gärna vill läsa människors erfarenheter som varit med om samma sak, både de som har valt abort och de som har valt att fortsätta graviditeten. Hur går man vidare om man gör abort, orkar man eller anklagar man sig själv hela livet för att man tog död på sitt barn? Om man väljer att behålla barnet, tycker man i efterhand att man tog ett bra beslut? Sån läsning vore intressant. Erfarenhetsutbyte.
  2. 1
    Downs syndrom? Min kompis fick i veckan svar på fostervattensprovet. Hennes barn i magen har downs syndrom. Nån som kan tipsa om sidor/artiklar på nätet eller annan läsning? Jag tror man gärna vill läsa människors erfarenheter som varit med om samma sak, både de som har valt abort och de som har valt att fortsätta graviditeten. Hur går man vidare om man gör abort, orkar man eller anklagar man sig själv hela livet för att man tog död på sitt barn? Om man väljer att behålla barnet, tycker man i efterhand att man tog ett bra beslut? Sån läsning vore intressant. Erfarenhetsutbyte.
  3. Anonym
    #2
    Hej,

    Sök i frågan under barn-funktionshinder-ds. Borde kunna få bra svar där.
  4. 2
    Hej,

    Sök i frågan under barn-funktionshinder-ds. Borde kunna få bra svar där.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    I radioprogrammet Karlavagnen 2 oktober medverkade en flicka med Downs syndrom. Lyssna gärna på programmet på internet.
  6. 3
    I radioprogrammet Karlavagnen 2 oktober medverkade en flicka med Downs syndrom. Lyssna gärna på programmet på internet.

Liknande trådar

  1. Downs syndrom (långt)
    By Pevvi in forum _1007 Julibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 15:28
  2. Barn med downs syndrom...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 10:41
  3. downs syndrom??
    By ninnis33 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 07:59
  4. Downs syndrom
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 21:32
  5. Ang Downs Syndrom
    By cizzzzi in forum Downs Syndrom
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 09:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar