Hur är era småttingar?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Hur är era småttingar?

    Freja är en glad tjej men har ett hemskt humör..Är såå envis..När man säger nej så kastar hon sig i golvet och skriker..Klä på henne och byta blöja är ett kämpande nästan varje dag...

    Men hon är samtidigt så glad nästan jämt och älskar att leka med storasyster,pussas o kramas.

    Har satt henne i dagiskö nu..Får se om hon blir lugnare med sitt humör då kanske,om hon lär sig ta ett nej =))
  2. 1
    Hur är era småttingar? Freja är en glad tjej men har ett hemskt humör..Är såå envis..När man säger nej så kastar hon sig i golvet och skriker..Klä på henne och byta blöja är ett kämpande nästan varje dag...

    Men hon är samtidigt så glad nästan jämt och älskar att leka med storasyster,pussas o kramas.

    Har satt henne i dagiskö nu..Får se om hon blir lugnare med sitt humör då kanske,om hon lär sig ta ett nej =))
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vi har också en bestämd liten herre här hemma som blir riktigt arg så fort han känner sig kränkt, men eftersom jag är höggravid och inte har så fasligt mycket att sätta emot rent fysiskt så blir det inte så fasligt många konflikter längre. Vissa saker får han absolut inte göra (som att rita på bordet med bläck) men andra saker kompromissar vi med som påklädning och blöjbyten.

    På dagis accepterar han att det finns andra regler och att man måste dela med sig och inte kan få full uppmärksamhet hela tiden, i början var han ledsen och inte helt trygg men nu stormtrivs han där!

    Jag läste "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul för ett par månader sedan och det gav jättemycket, det var skönt att få svart på vitt att man inte måste välja mellan curlingförälder och sträng uppfostran utan kan möta varandra som människor, individer, och behålla sin integritet både som vuxen och som barn.
  4. 2
    Vi har också en bestämd liten herre här hemma som blir riktigt arg så fort han känner sig kränkt, men eftersom jag är höggravid och inte har så fasligt mycket att sätta emot rent fysiskt så blir det inte så fasligt många konflikter längre. Vissa saker får han absolut inte göra (som att rita på bordet med bläck) men andra saker kompromissar vi med som påklädning och blöjbyten.

    På dagis accepterar han att det finns andra regler och att man måste dela med sig och inte kan få full uppmärksamhet hela tiden, i början var han ledsen och inte helt trygg men nu stormtrivs han där!

    Jag läste "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul för ett par månader sedan och det gav jättemycket, det var skönt att få svart på vitt att man inte måste välja mellan curlingförälder och sträng uppfostran utan kan möta varandra som människor, individer, och behålla sin integritet både som vuxen och som barn.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Jodå! här är en till!!
    han har ett hemskt humör! ( ja de kan ju vara för att jag är lika dan )
    De går oftas bra att ta på blöja eller kläder, men han ska ju alltid visa att han inte vill! men ja man får vara bestämd så brukar de gå..
    ibland orkar man inte, då får man vänta en stund ( om man har tid ) och sen får man försöka igen.

    Men tror tyvärr inte att han förstår vad jag säger så man får vara extra tydlig, men ser man ett stort frågetäcken så spelar de ingen roll... bara att man säger de många gånger... så nån gång förstår han nog...

    men det är väl bra att dom har egen vilja ? fast de kan väl vara innom vissa gränser... *hmm* men

    jag är noga med att berämma när han gör som jag säger. för att visa att det är rätt. och för att han någon gång ska lära sej vad man menar!

    ja nu kommer han upp i knät! bara för att jag sitter med dataN!
    kram
  6. 3
    Jodå! här är en till!!
    han har ett hemskt humör! ( ja de kan ju vara för att jag är lika dan )
    De går oftas bra att ta på blöja eller kläder, men han ska ju alltid visa att han inte vill! men ja man får vara bestämd så brukar de gå..
    ibland orkar man inte, då får man vänta en stund ( om man har tid ) och sen får man försöka igen.

    Men tror tyvärr inte att han förstår vad jag säger så man får vara extra tydlig, men ser man ett stort frågetäcken så spelar de ingen roll... bara att man säger de många gånger... så nån gång förstår han nog...

    men det är väl bra att dom har egen vilja ? fast de kan väl vara innom vissa gränser... *hmm* men

    jag är noga med att berämma när han gör som jag säger. för att visa att det är rätt. och för att han någon gång ska lära sej vad man menar!

    ja nu kommer han upp i knät! bara för att jag sitter med dataN!
    kram

Liknande trådar

  1. Två småttingar!
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 20:11
  2. Har era småttingar
    By missminna in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 09:29
  3. Hur är er småttingar
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 11:08
  4. Vad ger ni era småttingar
    By magda_ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:20
  5. VAd får era småttingar i
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 13:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar