Känner du på dina bröst?

Visa resultat för omröstning: Känner du på dina bröst?

Antal röster 2881. Den här omröstningen är stängd
  • Aldrig

    366 12.70%
  • Mycket sällan

    1 467 50.92%
  • Varje månad

    476 16.52%
  • Flera gånger i månaden

    572 19.85%
Månadens fråga
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Känner du på dina bröst?

    Känner du på dina bröst?
  2. 1
    Känner du på dina bröst? Känner du på dina bröst?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2

    bröstfråga

    Nej, tyvärr känner jag sällan på mina bröst. Varför vet jag egentligen inte, för jag har inget emot mina bröst. Det har hänt någon gång att maken har känt på dem i syfte för att känna om det finns knölar el så. Jag skall nog skärpa mig.
  4. 2
    bröstfråga Nej, tyvärr känner jag sällan på mina bröst. Varför vet jag egentligen inte, för jag har inget emot mina bröst. Det har hänt någon gång att maken har känt på dem i syfte för att känna om det finns knölar el så. Jag skall nog skärpa mig.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3

    Ammar

    Jag känner ofta på mina bröst men det är för att jag ammar. Kollar alltså vart det finns mest mjölk osv. Men annars känner jag väldigt sällan på mina bröst, iaf för att leta efter knölar.
  6. 3
    Ammar Jag känner ofta på mina bröst men det är för att jag ammar. Kollar alltså vart det finns mest mjölk osv. Men annars känner jag väldigt sällan på mina bröst, iaf för att leta efter knölar.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Aldrig
  8. 4
    Aldrig
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Ofta, just nu i alla fall eftersom jag ammar. Men nedtrappningen är igång och jag är inte lika säker på om jag kommer att fortsätta att vara lika duktig när amningen väl är över. Bäst fungerar det väll med invanda rutiner för när och hur det ska göras eller hur? Får väll skaffa mig de vanorna nu.
    ...Varje dag i ditt liv är ett blad i din historia...
  10. 5
    Ofta, just nu i alla fall eftersom jag ammar. Men nedtrappningen är igång och jag är inte lika säker på om jag kommer att fortsätta att vara lika duktig när amningen väl är över. Bäst fungerar det väll med invanda rutiner för när och hur det ska göras eller hur? Får väll skaffa mig de vanorna nu.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6

    testat mig kul resultat

    hej ja och jag har till och med hittat något och åkte till vårdcentralen och fick remiss till mamografi och ultraljud men det var bara hormonförändringar då jag slutat med p-piller och sen visade det sig att det var mjölkbildningen för jag var gravid
    Njut av tiden som är just nu, för du får aldrig tillbaka den!

    Bloggen du gärna får titta in i. http://bloggiblogga.blogg.se/
  12. 6
    testat mig kul resultat hej ja och jag har till och med hittat något och åkte till vårdcentralen och fick remiss till mamografi och ultraljud men det var bara hormonförändringar då jag slutat med p-piller och sen visade det sig att det var mjölkbildningen för jag var gravid
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Mycket sällan, eller ofta - beroende på hur man ser det. Jag har fibroadenom i brösten, vilket innebär att de alltid är fulla av knölar som flyttar sig litet hit och dit. Även erfarna läkare brukar medge att man inte hittar något via palperingsmetoden (dvs "kläm-och känn") för sådana som mig...

    Men sedan blir det ju ändå att jag känner över dem i duschen eller badet, automatiskt när jag ändå tvättar mig. Men som sagt, hitta något lär jag aldrig göra. Tack och lov att jag är gammal nog för kontinuerlig mammografi och ultraljud!
  14. 7
    Mycket sällan, eller ofta - beroende på hur man ser det. Jag har fibroadenom i brösten, vilket innebär att de alltid är fulla av knölar som flyttar sig litet hit och dit. Även erfarna läkare brukar medge att man inte hittar något via palperingsmetoden (dvs "kläm-och känn") för sådana som mig...

    Men sedan blir det ju ändå att jag känner över dem i duschen eller badet, automatiskt när jag ändå tvättar mig. Men som sagt, hitta något lär jag aldrig göra. Tack och lov att jag är gammal nog för kontinuerlig mammografi och ultraljud!
  15. Medlem sedan
    Jan 2008
    #8

    Blev så rädd.

    Jag känner nästan aldrig på mina bröst i syfte att leta efter knölar... Men en dag så låg jag i soffan och läste. Jag började klia mig under bh-kanten på vänster sida och kände en knöl! Jag spärrade upp ögonen och började nu febrilt att leta och känna, joo knölen var kvar.

    Panikkänslor och minnen av min farmor som dog av cancer (som började som bröstcancer) kom fram, bilder av ett ärr där mitt bröst suttit... Jag ringde vårdguiden och de gav mig numret till Karolinska och deras enhet som är till för just sånt.

    Dagen efter ringde jag, jag fick tid och medan jag väntade på dagen våndades jag. Dagen kom och jag åkte dit... Några sjuksköterskor visade vart jag kunde lägga mig och helt plötsligt kom en karl in, läkaren. Jag var inte inställd på att en man skulle komma in och känna på mina bröst, men nu blev det så iallafall. De kollade på ultraljud och kände, men de kom fram till att det INTE var cancer. Jag var lite orolig och skeptisk ändå, men nu har det gått några år och knölen är kvar, men har inte blivit större...så det är nog inte cancer ändå.

    Jag är 23 år, då var jag kanske 21. Det är väldigt ovanligt med bröstcancer, men det finns sällsynta fall ändå. Undersök era härliga bröst nu! Basta!
    /s
  16. 8
    Blev så rädd. Jag känner nästan aldrig på mina bröst i syfte att leta efter knölar... Men en dag så låg jag i soffan och läste. Jag började klia mig under bh-kanten på vänster sida och kände en knöl! Jag spärrade upp ögonen och började nu febrilt att leta och känna, joo knölen var kvar.

    Panikkänslor och minnen av min farmor som dog av cancer (som började som bröstcancer) kom fram, bilder av ett ärr där mitt bröst suttit... Jag ringde vårdguiden och de gav mig numret till Karolinska och deras enhet som är till för just sånt.

    Dagen efter ringde jag, jag fick tid och medan jag väntade på dagen våndades jag. Dagen kom och jag åkte dit... Några sjuksköterskor visade vart jag kunde lägga mig och helt plötsligt kom en karl in, läkaren. Jag var inte inställd på att en man skulle komma in och känna på mina bröst, men nu blev det så iallafall. De kollade på ultraljud och kände, men de kom fram till att det INTE var cancer. Jag var lite orolig och skeptisk ändå, men nu har det gått några år och knölen är kvar, men har inte blivit större...så det är nog inte cancer ändå.

    Jag är 23 år, då var jag kanske 21. Det är väldigt ovanligt med bröstcancer, men det finns sällsynta fall ändå. Undersök era härliga bröst nu! Basta!
    /s

Liknande trådar

  1. Någon som känner till, eller känner nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 12:08
  2. Dina
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 19:00
  3. Bröst, enbart bröst
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 08:27
  4. Skillnad på bröst och bröst
    By Tina. in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 09:10
  5. ...för dig och dina bröst
    By Eowyn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 19:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar