Nu kom jag på vad jag klurade på...
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Nu kom jag på vad jag klurade på...

    Satt igår kväll och var på väg att skriva ett inlägg, men med min amningsvirriga hjärna kunde jag förstås inte komma på vad det var jag tänkt på . Men nu gick det upp ett ljus! Kan era 2,5-åringar klä sig själva? Elsa kunde både klä på sig och av sig i den åldern vill jag minnas (åtmistone om viljan fanns), men Lukas klär ALDRIG av sig något annat än jackan själv. Jag försöker lirka honom till att prova att klä på sig, men han ger upp väldigt lätt och säger - Mamma, du kan! Vet inte riktigt vad som är "normalt", vid vilken ålder de brukar kunna klä sig...
    Mamma till Elsa 0403, Lukas 0604 och Hjalmar 0807
  2. 1
    Nu kom jag på vad jag klurade på... Satt igår kväll och var på väg att skriva ett inlägg, men med min amningsvirriga hjärna kunde jag förstås inte komma på vad det var jag tänkt på . Men nu gick det upp ett ljus! Kan era 2,5-åringar klä sig själva? Elsa kunde både klä på sig och av sig i den åldern vill jag minnas (åtmistone om viljan fanns), men Lukas klär ALDRIG av sig något annat än jackan själv. Jag försöker lirka honom till att prova att klä på sig, men han ger upp väldigt lätt och säger - Mamma, du kan! Vet inte riktigt vad som är "normalt", vid vilken ålder de brukar kunna klä sig...
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Näpp

    Pontus klär sig inte själv men han är bra mycket tidigare än Jennie som varit superseg på den punkten. Han försöker iaf ibland och kan enklare plagg.

    Men mina barn har alldeles för slöa föräldrar som hjälper dem på morgonen för att det ska gå fortare så det är inte så konstigt att de är småsega
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Näpp Pontus klär sig inte själv men han är bra mycket tidigare än Jennie som varit superseg på den punkten. Han försöker iaf ibland och kan enklare plagg.

    Men mina barn har alldeles för slöa föräldrar som hjälper dem på morgonen för att det ska gå fortare så det är inte så konstigt att de är småsega
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Njaee, det kan man väl inte påstå att hon kan. Men hon skulle nog gärna vilja. Det är mycket "kan själv" med den damen. Igår fick hon av sig tröjan, mycket stolt! Skorna tar hon av och på själv, jackan tar hon av, men i övrigt går det sådär. Strumpor tycker hon är jättesvårt.

    Storebror lärde sig sent, han var helt enkelt väldigt lat. Vi upptäckte då och då att han kunde saker på dagis som han aaaaabsolut inte kunde hemma.
  6. 3
    Njaee, det kan man väl inte påstå att hon kan. Men hon skulle nog gärna vilja. Det är mycket "kan själv" med den damen. Igår fick hon av sig tröjan, mycket stolt! Skorna tar hon av och på själv, jackan tar hon av, men i övrigt går det sådär. Strumpor tycker hon är jättesvårt.

    Storebror lärde sig sent, han var helt enkelt väldigt lat. Vi upptäckte då och då att han kunde saker på dagis som han aaaaabsolut inte kunde hemma.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Vi är nog också lite bekväma... så vi klär oftast på Cornelia för att det ska gå fortare. Hon vill gärna själv men det går inte så bra än. Men, hade hon fått öva mer hade det säkert gått bättre...

    Strumpor kan hon bra. Byxor och trosor går inte så bra - benen hamnar liksom fel. Tröjor går inte heller så bra. Ta av sig kan hon dock finfint.
  8. 4
    Vi är nog också lite bekväma... så vi klär oftast på Cornelia för att det ska gå fortare. Hon vill gärna själv men det går inte så bra än. Men, hade hon fått öva mer hade det säkert gått bättre...

    Strumpor kan hon bra. Byxor och trosor går inte så bra - benen hamnar liksom fel. Tröjor går inte heller så bra. Ta av sig kan hon dock finfint.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar