Tandborstning
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Tandborstning

    Måste fråga angående tråden nedan att man ska borsta tänderna med en gång. Har man en vanlig barntandborste oh vilken tandkräm ska man använda? Är det någon ingrediens man inte får ha i den?
  2. 1
    Tandborstning Måste fråga angående tråden nedan att man ska borsta tänderna med en gång. Har man en vanlig barntandborste oh vilken tandkräm ska man använda? Är det någon ingrediens man inte får ha i den?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Jag har köpt tepe

    tandborstar för barn på apoteket. Tandkräm finns många olika sorter men vi använder colgates my first (tror den heter så). Till skillnad från många barntandkrämer smakar den här tandkräm och inte godis. Det står på tuben hur mycket man ska dosera men det är som regel yttepyttelite.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Jag har köpt tepe tandborstar för barn på apoteket. Tandkräm finns många olika sorter men vi använder colgates my first (tror den heter så). Till skillnad från många barntandkrämer smakar den här tandkräm och inte godis. Det står på tuben hur mycket man ska dosera men det är som regel yttepyttelite.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Jag köpte en liten tandborste Jordan step by step och så tar jag en liten klick av de äldres barns tandkräm Bamse som smakar mindre starkt än vuxen tandkräm. Se bara till att tandkrämen innehåller flour.
  6. 3
    Jag köpte en liten tandborste Jordan step by step och så tar jag en liten klick av de äldres barns tandkräm Bamse som smakar mindre starkt än vuxen tandkräm. Se bara till att tandkrämen innehåller flour.
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Vi har också en Jordan till David. Lätt att hålla i för honom och den är också go att bita på om/när det kliar i munnen. Han älskar att borsta tänderna. Min BVCdam sa att vi inte skulle använda tandkräm innan 1 år men det gör vi ändå. Bamses tror jag att det är...
    åsa
  8. 4
    Vi har också en Jordan till David. Lätt att hålla i för honom och den är också go att bita på om/när det kliar i munnen. Han älskar att borsta tänderna. Min BVCdam sa att vi inte skulle använda tandkräm innan 1 år men det gör vi ändå. Bamses tror jag att det är...
    åsa
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Vi kör med en babytandborste, fick en med i babyboxen den använder vi först, det finns massor med olika i tandkrämshyllan Tandkräm kör vi med bamses, man brukar säga att man ska ta så stor mängd som får plats på bebis lillfingernagel.

    Man kan använda vanlig tandkräm men ofta är dom starka och man ska då ta mindre eftersom dom innehåller mer fluor. Borsta med korta snabba drag det är bättre att ta långa svepande
  10. 5
    Vi kör med en babytandborste, fick en med i babyboxen den använder vi först, det finns massor med olika i tandkrämshyllan Tandkräm kör vi med bamses, man brukar säga att man ska ta så stor mängd som får plats på bebis lillfingernagel.

    Man kan använda vanlig tandkräm men ofta är dom starka och man ska då ta mindre eftersom dom innehåller mer fluor. Borsta med korta snabba drag det är bättre att ta långa svepande
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Pepsodent barn kör vi, en liten grön tub. Den smakar milt och bra tycker barnen.
  12. 6
    Pepsodent barn kör vi, en liten grön tub. Den smakar milt och bra tycker barnen.

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By Saria in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar