submukös gomspalt/vårdbidrag/trygg hansa
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    submukös gomspalt/vårdbidrag/trygg hansa

    hej
    undrar om någon har erfarenhet av hur trygg Hansa ser på diagnosen sub. gomspalt + utv.försening? Min dotter har Ders plus försäkring- vad jag forstår i dag er min dotter berettigad en engangsumma på 100 000,- å det er allt! Har nyss fått vårdn.bidrag 1/4 som jag kommer överklaga.dela erans erfarenheter med mig så blir jag jätteglad!
  2. 1
    submukös gomspalt/vårdbidrag/trygg hansa hej
    undrar om någon har erfarenhet av hur trygg Hansa ser på diagnosen sub. gomspalt + utv.försening? Min dotter har Ders plus försäkring- vad jag forstår i dag er min dotter berettigad en engangsumma på 100 000,- å det er allt! Har nyss fått vårdn.bidrag 1/4 som jag kommer överklaga.dela erans erfarenheter med mig så blir jag jätteglad!
  3. Allergimamma
    #2
    Jag skulle kunna tänka mig att diagnosen i sig är undantagen från deras vanliga barnförsäkring och då får ni varken ersättning för medicinsk invaliditet eller ersättning för vb. Den ersättning som ni får är kanske det engångsbelopp som extraförsäkringen betalar ut. Vad har du fått för motivering till beslutet? Följer de villkoren är det ju inte mycket att göra. Utv. förseningen är säkert undantagen och jag antar att den är största anledningen till vb? I så fall blir det ingen månadsers. för gomspalten heller i form av månadsersättning och den är väl dessutom medfödd ochundantagen därför att den då fanns innan ni tecknade försäkringen. utan att ha sett villkoren verkar det inte så konstigt, skriv gärna igen om du har mer info.
  4. 2
    Jag skulle kunna tänka mig att diagnosen i sig är undantagen från deras vanliga barnförsäkring och då får ni varken ersättning för medicinsk invaliditet eller ersättning för vb. Den ersättning som ni får är kanske det engångsbelopp som extraförsäkringen betalar ut. Vad har du fått för motivering till beslutet? Följer de villkoren är det ju inte mycket att göra. Utv. förseningen är säkert undantagen och jag antar att den är största anledningen till vb? I så fall blir det ingen månadsers. för gomspalten heller i form av månadsersättning och den är väl dessutom medfödd ochundantagen därför att den då fanns innan ni tecknade försäkringen. utan att ha sett villkoren verkar det inte så konstigt, skriv gärna igen om du har mer info.

Liknande trådar

  1. submukös gomspalt
    By mother68 in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 18:49
  2. Trygg-Hansa
    By inkankinkan in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 14:13
  3. Trygg-Hansa??
    By AnnaHelena70 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 13:11
  4. Trygg hansa
    By P...... in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 12:52
  5. Trygg Hansa
    By Liah79 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 22:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar