Tandborstning
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Tandborstning

    Läste lite vad ni har skrivit längre ner här.

    Vilken tid på dagen borstar ni? Och vart- i mat stolen? Hur får ni dom att spotta ut och skölja munnen? ...

    Gud vad korkad man känner sig...
  2. 1
    Tandborstning Läste lite vad ni har skrivit längre ner här.

    Vilken tid på dagen borstar ni? Och vart- i mat stolen? Hur får ni dom att spotta ut och skölja munnen? ...

    Gud vad korkad man känner sig...
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Jag borstar Davids tänder efter morgongröten och kvällsgröten. Först borstar jag lite och sen leker han en stund själv. Det brukar vara så att han hänger på min arm och det är inte helt ovanligt att jag också borstar mina egna samtidigt. Han har sett hur jag spottar och sköljer och nu vill han göra likadant. Tar lite vatten i handflatan i hans mun och sen "spottar" han.
    åsa
  4. 2
    Jag borstar Davids tänder efter morgongröten och kvällsgröten. Först borstar jag lite och sen leker han en stund själv. Det brukar vara så att han hänger på min arm och det är inte helt ovanligt att jag också borstar mina egna samtidigt. Han har sett hur jag spottar och sköljer och nu vill han göra likadant. Tar lite vatten i handflatan i hans mun och sen "spottar" han.
    åsa
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Borsta som du brukar själv, morgon och kväll, lika bra att börja med bra rutiner. Jag tycker det är smidigast att borsta när de ligger i knät det första året.

    Ang spotta och skölja, små barn skall _inte_ varken spotta eller skölja! De skall ha en knappt syligt mängd tandkräm, så då är det bra om allt får stanna i munnen liksom.
  6. 3
    Borsta som du brukar själv, morgon och kväll, lika bra att börja med bra rutiner. Jag tycker det är smidigast att borsta när de ligger i knät det första året.

    Ang spotta och skölja, små barn skall _inte_ varken spotta eller skölja! De skall ha en knappt syligt mängd tandkräm, så då är det bra om allt får stanna i munnen liksom.
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Morgon och kväll borstar vi tänderna på Wille, oftast på skötbordet men ibland i famnen.
    Barntandkräm behöver man inte skölja ut, den är gjord för att barnen ska kunna svälja den, det är därför man inte bör använda vuxentandkräm till de små.
  8. 4
    Morgon och kväll borstar vi tänderna på Wille, oftast på skötbordet men ibland i famnen.
    Barntandkräm behöver man inte skölja ut, den är gjord för att barnen ska kunna svälja den, det är därför man inte bör använda vuxentandkräm till de små.
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
  10. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Tack för alla fina tips!
  11. 6
    Tack för alla fina tips!

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
  5. Tandborstning
    By Saria in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar