Hur klara era trappor?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Hur klara era trappor?

    Emmy totalvägrar att backa nerför vår innertrappa sedan några dagar tillbaka. Och hon ska _inte_ hålla handen, så det så! Jag kan själv säger hela hennes uppsyn och så håller hon ena handen mot väggen och tar ett steg i taget nerför. Och vi går snett framför och håller andan och berömmer henne... Åh, vad det är svårt när de ska lära sig sådant som är "farligt"! Alva ramlade nerför hela innertrappan i samma ålder, hon började att backa och sedan skulle hon gå framåt... Duns, duns duns... *ryser fortfarande* Allt gick bra den gången, hon fick inte ens ett blåmärke, men jag glömmer aldrig ljudet! Hur klarar era barn att gå i trappor? Backar de eller går framåt?
    Kristina med 3♥
  2. 1
    Hur klara era trappor? Emmy totalvägrar att backa nerför vår innertrappa sedan några dagar tillbaka. Och hon ska _inte_ hålla handen, så det så! Jag kan själv säger hela hennes uppsyn och så håller hon ena handen mot väggen och tar ett steg i taget nerför. Och vi går snett framför och håller andan och berömmer henne... Åh, vad det är svårt när de ska lära sig sådant som är "farligt"! Alva ramlade nerför hela innertrappan i samma ålder, hon började att backa och sedan skulle hon gå framåt... Duns, duns duns... *ryser fortfarande* Allt gick bra den gången, hon fick inte ens ett blåmärke, men jag glömmer aldrig ljudet! Hur klarar era barn att gå i trappor? Backar de eller går framåt?
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Ronja fixar att klättra upp för trappan i vårt hus, men nerför har hon aldrig provat. Vi har ett gammalt hus med en jättebrant trappa så hon får inte gå i den utan att vi är i närheten. Så har inte vågat än att låta henne klättra ner. Men hon skulle nog fixat det med.
  4. 2
    Ronja fixar att klättra upp för trappan i vårt hus, men nerför har hon aldrig provat. Vi har ett gammalt hus med en jättebrant trappa så hon får inte gå i den utan att vi är i närheten. Så har inte vågat än att låta henne klättra ner. Men hon skulle nog fixat det med.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Gustav har åkt på rumpan ner under våran uppsikt. en gång drog han före mig och började hasa sig ner på magen i den skarpa kurvan där trappstegena är jättesmala.... hann få tag i honom innan han rasade ner :-).. han har länge klättrat uppför utan problem..
  6. 3
    Gustav har åkt på rumpan ner under våran uppsikt. en gång drog han före mig och började hasa sig ner på magen i den skarpa kurvan där trappstegena är jättesmala.... hann få tag i honom innan han rasade ner :-).. han har länge klättrat uppför utan problem..
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Noah har inte fattat alls de där med trappor först tills bara ett par dagar sen. Han har trott att man kan springa i trappor som på en väg, utan att behöva trampa ner. Med andra ord har han inte fattat mycket av trappor. Men eftersom vi bor på tredje våningen och mamma får ont i ryggen så ligger vi i hård träning nu sen några dagar. Upp och ner ska han fixa själv vilket han gör sakta men säkert genom att hålla mamma i handen. Ett steg i taget. Samma fot framåt varje gång ser så sött ur :P
  8. 4
    Noah har inte fattat alls de där med trappor först tills bara ett par dagar sen. Han har trott att man kan springa i trappor som på en väg, utan att behöva trampa ner. Med andra ord har han inte fattat mycket av trappor. Men eftersom vi bor på tredje våningen och mamma får ont i ryggen så ligger vi i hård träning nu sen några dagar. Upp och ner ska han fixa själv vilket han gör sakta men säkert genom att hålla mamma i handen. Ett steg i taget. Samma fot framåt varje gång ser så sött ur :P
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Går framåt

    och håller i räcket. Men jag litar inte på att hon fullt klarar av det ännu. Jag går framför. Hon får öva varje dag eftersom sovrummen ligger på andra våning. Jag lyfter så lite som möjligt nu när jag är höggravid.
  10. 5
    Går framåt och håller i räcket. Men jag litar inte på att hon fullt klarar av det ännu. Jag går framför. Hon får öva varje dag eftersom sovrummen ligger på andra våning. Jag lyfter så lite som möjligt nu när jag är höggravid.

Liknande trådar

  1. trappor
    By mirakel nr.2 in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 08:43
  2. Gå i trappor
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 21:21
  3. Trappor.....
    By Jost med Busfröna in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 22:23
  4. Trappor?
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 16:07
  5. Ni som bor i hus med trappor!
    By -LillaMy- in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar