tjäna pengar?
Hem & fritid
  1. bloggare
    #1

    tjäna pengar?

    Hur gör man för att tjäna pengar på sin blogg? Har hört att vissa gör det. Är det via annonser eller vaddå? Kan man ha en vanlig blogg och upplåta plats? Nån som vet?
  2. 1
    tjäna pengar? Hur gör man för att tjäna pengar på sin blogg? Har hört att vissa gör det. Är det via annonser eller vaddå? Kan man ha en vanlig blogg och upplåta plats? Nån som vet?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Man kan lägga upp annonser

    Kolla t ex på Tradedoubler - där finns många annonsprogram. Min erfarenhet är däremot att annonser som bara ligger på sidan genererar väldigt lite klick (och m a o väldigt lite pengar). Kan man tänka sig att styra sina texter och på något sätt uppmuntra läsarna att gå in på vissa sidor tror jag förtjänsten blir större. Fast det kanske inte känns lika kul...det blir ju mer som produktplacering än regelrätt annonsering då.
    Google-annonser är en annan möjlighet. Har ej testat själv.

    Lycka till!
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  4. 2
    Man kan lägga upp annonser Kolla t ex på Tradedoubler - där finns många annonsprogram. Min erfarenhet är däremot att annonser som bara ligger på sidan genererar väldigt lite klick (och m a o väldigt lite pengar). Kan man tänka sig att styra sina texter och på något sätt uppmuntra läsarna att gå in på vissa sidor tror jag förtjänsten blir större. Fast det kanske inte känns lika kul...det blir ju mer som produktplacering än regelrätt annonsering då.
    Google-annonser är en annan möjlighet. Har ej testat själv.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Tjäna pengar?
    By Sheratan in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-10-13, 11:32
  2. tjäna pengar
    By Monica med 3 in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-10-07, 14:48
  3. Tjäna pengar? (OT)
    By Fia med 4 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 10:39
  4. Tjäna pengar?
    By Pluring in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 14:27
  5. Tjäna mer pengar?
    By Tiamia in forum Tonåringar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar