Vilket lego skall man köpa
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Vilket lego skall man köpa

    Läser av era svar ang vad 6 åringarna leker med att många gillar lego. Mina tjejer har aldrig varit så jätteförtjusta i det. Har t.o.m plockat undan det då de nästan aldrig ville bygga. Nu kan de ibland plocka fram det och leka en liten stund, men de tröttnar ganska fort. Har bara en byggsats med smålego, det är några plattor och sedan fönster och dörrar så att man kan bygga hus och någon bil tror jag.

    Funderar på om vi ev skulle köpa någon större förpackning med lite fler bitar, har ju sett att det finns typ lego slott o dyl.

    Min dotter har ett träslott med tillhörande prinsessor, riddare och hästar som hon leker jättemycket med, så ett legoslott kanske kunde vara något.

    Vad har ni för typ av lego till era 6 åringar?

    Annars måste jag säga att jag tycker verkligen att mina barn leker väldigt mycket med sina leksaker.Tycker ofta man hör att "det är ingen ide att köpa leksaker för de leker inte med det ändå" men det gäller inte alls mina barn. Det är roligt att köpa leksaker till dem, för de leker med de mesta, förutom lego då......
  2. 1
    Vilket lego skall man köpa Läser av era svar ang vad 6 åringarna leker med att många gillar lego. Mina tjejer har aldrig varit så jätteförtjusta i det. Har t.o.m plockat undan det då de nästan aldrig ville bygga. Nu kan de ibland plocka fram det och leka en liten stund, men de tröttnar ganska fort. Har bara en byggsats med smålego, det är några plattor och sedan fönster och dörrar så att man kan bygga hus och någon bil tror jag.

    Funderar på om vi ev skulle köpa någon större förpackning med lite fler bitar, har ju sett att det finns typ lego slott o dyl.

    Min dotter har ett träslott med tillhörande prinsessor, riddare och hästar som hon leker jättemycket med, så ett legoslott kanske kunde vara något.

    Vad har ni för typ av lego till era 6 åringar?

    Annars måste jag säga att jag tycker verkligen att mina barn leker väldigt mycket med sina leksaker.Tycker ofta man hör att "det är ingen ide att köpa leksaker för de leker inte med det ändå" men det gäller inte alls mina barn. Det är roligt att köpa leksaker till dem, för de leker med de mesta, förutom lego då......
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Vad kul att de leker med sina leksaker! Själv hör jag till de där som tycker att det knappt är ide att köpa för de inte leker med det. (Nu gör jag ju det ändå, för de måste ju få nåt när de fyller år). Men lego leker de med. Sexåringen bygger helst fritt och vi har mycket grundlego, men även en hel del hjul och sånt så man kan bygga häftiga bilar och coola rymdskepp. Sen får han alltid några små byggsatser när han fyller år och till jul. De bygger han ihop, men sen blandas de bitarna i stora jättelådan med lego och så använder han de bitarna till sina egna grejer. Det finns en hel del lådor just med grundlego. Jag vet att hans kusin, en femårig flicka, har ett sånt där rosa slott i lego som hon leker en hel del med. Men då bygger hon ju inte så mycket, det blir mer som ett vanligt dockskåp. Men det är ju så olika vad barnen gillar!
  4. 2
    Vad kul att de leker med sina leksaker! Själv hör jag till de där som tycker att det knappt är ide att köpa för de inte leker med det. (Nu gör jag ju det ändå, för de måste ju få nåt när de fyller år). Men lego leker de med. Sexåringen bygger helst fritt och vi har mycket grundlego, men även en hel del hjul och sånt så man kan bygga häftiga bilar och coola rymdskepp. Sen får han alltid några små byggsatser när han fyller år och till jul. De bygger han ihop, men sen blandas de bitarna i stora jättelådan med lego och så använder han de bitarna till sina egna grejer. Det finns en hel del lådor just med grundlego. Jag vet att hans kusin, en femårig flicka, har ett sånt där rosa slott i lego som hon leker en hel del med. Men då bygger hon ju inte så mycket, det blir mer som ett vanligt dockskåp. Men det är ju så olika vad barnen gillar!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Mina flickor leker också väldigt mycket med sina leksaker, de är 8 och 12 år gamla. Men lego har de aldrig varit så intresserade av. De har jättemycket för jag har köpt på mig på loppis mende har inte ro till att bara bygga. Duplot använder de för att bygga stall och slott osv, det går fort att bygga upp något av men smålegot tar för lång tid att bygga med. De är ju inte intresserade av själva konstruerandet utan bara av att få till det hus de vill leka i.
  6. 3
    Mina flickor leker också väldigt mycket med sina leksaker, de är 8 och 12 år gamla. Men lego har de aldrig varit så intresserade av. De har jättemycket för jag har köpt på mig på loppis mende har inte ro till att bara bygga. Duplot använder de för att bygga stall och slott osv, det går fort att bygga upp något av men smålegot tar för lång tid att bygga med. De är ju inte intresserade av själva konstruerandet utan bara av att få till det hus de vill leka i.
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4

    vinterslott

    har Isadora det var snuskigt dyrt (mormor och morfar köpte) det gillar hon, kollade idag just för att hon tycker det är så kul att följa bruksanvisningar.
    Det fanns några lego creator som var olika sorters hus(strandhus och vad det var mer), de verkade kul tyckte vi.
  8. 4
    vinterslott har Isadora det var snuskigt dyrt (mormor och morfar köpte) det gillar hon, kollade idag just för att hon tycker det är så kul att följa bruksanvisningar.
    Det fanns några lego creator som var olika sorters hus(strandhus och vad det var mer), de verkade kul tyckte vi.
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Köp tekniklego!

    Det är väldigt kul att bygga med och är väldigt mycket mer fantasieggande än prinsess-slotten. Min 6-åriga dotter bygger hellre med storebrors tekniklego än med Belville-satser. Dessutom fungerar tekniklegot bra om man vill sitta och jobba med enkel mekanik ihop. När barnen blir äldre kan man komplettera med motorer och skapa mer avancerade byggen.
    Tekniklegot finns i alla prisklasser!
    Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

    http://www.jordochdjur.se
  10. 5
    Köp tekniklego! Det är väldigt kul att bygga med och är väldigt mycket mer fantasieggande än prinsess-slotten. Min 6-åriga dotter bygger hellre med storebrors tekniklego än med Belville-satser. Dessutom fungerar tekniklegot bra om man vill sitta och jobba med enkel mekanik ihop. När barnen blir äldre kan man komplettera med motorer och skapa mer avancerade byggen.
    Tekniklegot finns i alla prisklasser!
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    lego belvile vi har vinterslottet.en platta som är uppbygd som man sedan bygger mer på.dyrt men värt det kolla beg på blocket tradera.
  12. 6
    lego belvile vi har vinterslottet.en platta som är uppbygd som man sedan bygger mer på.dyrt men värt det kolla beg på blocket tradera.
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7
    Tack för era svar! imt
  14. 7
    Tack för era svar! imt
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Äh då Prinsesslotten á la Belville är ju visst fantasieggande!!! Du skulle se min dotters vilda skapelser med Belville. OK, de kanske inte precis liknar slott när hon satt igång, men nog sjutton är de fantasifulla!
    Det beror ju på HUR man bygger och VAD man tillåts att bygga och VART man hämtar inspirationen ifrån.

    Belville är ju som vilket lego som helst och man kan blanda hej vilt med vanliga legobitar. Det går utmärkt att ha slottstornen som ubåtar, båtar, bergstoppar eller vad som helst. Man kan bygga de mest fantastiska skapelser även med Belville. Det är ju som sagt var legobitar det med, precis som alla andra legovarianter. Man behöver ju inte följa några ritningar, det har min tjej aldrig gjort med något slags lego eller Duplo!
  16. 8
    Äh då Prinsesslotten á la Belville är ju visst fantasieggande!!! Du skulle se min dotters vilda skapelser med Belville. OK, de kanske inte precis liknar slott när hon satt igång, men nog sjutton är de fantasifulla!
    Det beror ju på HUR man bygger och VAD man tillåts att bygga och VART man hämtar inspirationen ifrån.

    Belville är ju som vilket lego som helst och man kan blanda hej vilt med vanliga legobitar. Det går utmärkt att ha slottstornen som ubåtar, båtar, bergstoppar eller vad som helst. Man kan bygga de mest fantastiska skapelser även med Belville. Det är ju som sagt var legobitar det med, precis som alla andra legovarianter. Man behöver ju inte följa några ritningar, det har min tjej aldrig gjort med något slags lego eller Duplo!

Liknande trådar

  1. Vilket strykjärn skall vi köpa?
    By mago in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 22:17
  2. vilket tyg skall jag ta.
    By sarah* in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 21:07
  3. Vilket skall det vara
    By Bea m. V & H in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 20:35
  4. Köpa LEGO-tillbehör?
    By Therése in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar