Ett visst mått av humor.. eller kanske
Vårdbidrag/försäkringar
  1. anonymt namn
    #1

    Ett visst mått av humor.. eller kanske

    inte. Samma ansökan (kopia, bara uppdaterad), samma läkarintyg som bas och en psykolog som intygar att absolut inga förändringa skett sedan förra ansökan och ändå ligger en sänkning med i förslaget. Godtycke ?
    Väljer att vara anonym eftersom rykten nämner att fk tjuvläser här och jag har inte råd att de ska bli än tjurigare på mig.
  2. 1
    Ett visst mått av humor.. eller kanske inte. Samma ansökan (kopia, bara uppdaterad), samma läkarintyg som bas och en psykolog som intygar att absolut inga förändringa skett sedan förra ansökan och ändå ligger en sänkning med i förslaget. Godtycke ?
    Väljer att vara anonym eftersom rykten nämner att fk tjuvläser här och jag har inte råd att de ska bli än tjurigare på mig.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Eller så skriver man och påpekar att merjobbet jämfört med ett "normalt" barn i samma ålder ökar med åldern istället för minskar (iaf oftast om npf-diagnos).
  4. 2
    Eller så skriver man och påpekar att merjobbet jämfört med ett "normalt" barn i samma ålder ökar med åldern istället för minskar (iaf oftast om npf-diagnos).
  5. Fk-anställd
    #3
    Tjuvläser? Jag visste inte att man inte fick läsa här om man jobbar på fk. Nåja, jag både läser och skriver emellanåt, när jag har ork att tänka på jobbet på fritiden...

    Det du beskriver är en situation som uppkommer ibland eftersom det handlar i mångt och mycket om bedömningar av enskilda handläggare. Det är dessvärre skillnader mellan olika ställen i ländet, har du bytt kontor sedan förra prövningen?

    Helt godtyckligt är det inte, det vi gör, men det är inte så styrt och reglerat som man skulle vilja. De olika nivåerna är inte knivskarpa, det kan vara rätt stor skillnad mellan vård- och tillsynsbehov i två ärenden men ändå hamnar de på samma nivå.

    Jag tycker du ska ta upp det till diskussion med din handläggare, be henne/honom motivera sänkningen.
  6. 3
    Tjuvläser? Jag visste inte att man inte fick läsa här om man jobbar på fk. Nåja, jag både läser och skriver emellanåt, när jag har ork att tänka på jobbet på fritiden...

    Det du beskriver är en situation som uppkommer ibland eftersom det handlar i mångt och mycket om bedömningar av enskilda handläggare. Det är dessvärre skillnader mellan olika ställen i ländet, har du bytt kontor sedan förra prövningen?

    Helt godtyckligt är det inte, det vi gör, men det är inte så styrt och reglerat som man skulle vilja. De olika nivåerna är inte knivskarpa, det kan vara rätt stor skillnad mellan vård- och tillsynsbehov i två ärenden men ändå hamnar de på samma nivå.

    Jag tycker du ska ta upp det till diskussion med din handläggare, be henne/honom motivera sänkningen.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Det är ju jättebra om det finns handläggare från FK som läser här, det önskar jag att fler gjorde!! Du har säkert en mycket mer nyanserad bild av alla oss som får VB än dina kollegor som bara ser ansökningar. Eloge till dig som fördjupar dig i dina arbetsuppgifter på sätt som ligger utanför ramarna!
  8. 4
    Det är ju jättebra om det finns handläggare från FK som läser här, det önskar jag att fler gjorde!! Du har säkert en mycket mer nyanserad bild av alla oss som får VB än dina kollegor som bara ser ansökningar. Eloge till dig som fördjupar dig i dina arbetsuppgifter på sätt som ligger utanför ramarna!
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Håller med!
  10. 5
    Håller med!
  11. anonymt namn
    #6

    Ska göra det.

    De grundade sänkningen på att jag inte längre ska ha något behov av att söka ny kundskap på området.. nä hä. JAG delar inte den uppfattningne det är nya grejer som dyker upp jämt.
    OCh jag ska inte längre ha något behov av att förklara för skolpersonal och omgivning hm. Skolan är nyss bytt och nya människor dyker upp här åtminstone neån gång per vecka. Lustigt.
  12. 6
    Ska göra det. De grundade sänkningen på att jag inte längre ska ha något behov av att söka ny kundskap på området.. nä hä. JAG delar inte den uppfattningne det är nya grejer som dyker upp jämt.
    OCh jag ska inte längre ha något behov av att förklara för skolpersonal och omgivning hm. Skolan är nyss bytt och nya människor dyker upp här åtminstone neån gång per vecka. Lustigt.

Liknande trådar

  1. Ett visst mått av humor/ el
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 22:28
  2. Ett visst mått av humor
    By IngridMarie in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar