Medicinsk abort
Kropp & hälsa
  1. anonymt namn
    #1

    Medicinsk abort

    Ett nytt begrepp dök upp för mig under veckan.
    Medicinsk abort? kan någon förklara vad det är och hur det går till.
  2. 1
    Medicinsk abort Ett nytt begrepp dök upp för mig under veckan.
    Medicinsk abort? kan någon förklara vad det är och hur det går till.
  3. Anonym
    #2
    Har inte gjort det själv, men såg att det fanns en hel del träffar på Google, bl.a. denna:
    http://www.nusjukvarden.se/vgrtempla...____14875.aspx
  4. 2
    Har inte gjort det själv, men såg att det fanns en hel del träffar på Google, bl.a. denna:
    http://www.nusjukvarden.se/vgrtempla...____14875.aspx
  5. Anonym 2
    #3
    När jag gjorde det så fick jag först ta ett piller som stannadeav graviditeten. Sen, några dagar senare åkte jag in till skjuhuset för att stoppa in piller vaginalt. Det för att driva ut det hela. Då fick jag vara kvar på sjukhuset tills det va klart, dvs, några timmar.
  6. 3
    När jag gjorde det så fick jag först ta ett piller som stannadeav graviditeten. Sen, några dagar senare åkte jag in till skjuhuset för att stoppa in piller vaginalt. Det för att driva ut det hela. Då fick jag vara kvar på sjukhuset tills det va klart, dvs, några timmar.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    En medicinsk abort är ett med läkemedel framkallat missfall och anses vara skonsamma för kroppen än en kirurgisk, där man ju under narkos skrapar ut graviditeten ur livmodern. Medicinsk abort kan ge komplikationer i form av att inte hela graviditeten stöts ut och att det därför kan bli nödvändigt med upprepade behandlingar eller en kompletterande skrapning. De flesta jag har talat med säger också att smärtan är jobbig, men får många går det smidigt och är klart på ett par timmar. I en del landsting kan kvinnan välja att göra aborten hemma.
  8. 4
    En medicinsk abort är ett med läkemedel framkallat missfall och anses vara skonsamma för kroppen än en kirurgisk, där man ju under narkos skrapar ut graviditeten ur livmodern. Medicinsk abort kan ge komplikationer i form av att inte hela graviditeten stöts ut och att det därför kan bli nödvändigt med upprepade behandlingar eller en kompletterande skrapning. De flesta jag har talat med säger också att smärtan är jobbig, men får många går det smidigt och är klart på ett par timmar. I en del landsting kan kvinnan välja att göra aborten hemma.

Liknande trådar

  1. Medicinsk abort
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 09:00
  2. Medicinsk abort?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 08:10
  3. medicinsk abort
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 18:21
  4. Medicinsk abort och.........??
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 18:25
  5. Ang medicinsk abort
    By Mia in forum Abort
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar