vilket p-medel?
Mammasnack
  1. pillran
    #1

    vilket p-medel?

    Jag har hormonspiral som jag inte längre vill ha. Jag har fått för mig att den ger mig viktökning och minskad lust.
    Vad rekommenderar ni? Jag är över 40 och vill inte ha fler barn.
  2. 1
    vilket p-medel? Jag har hormonspiral som jag inte längre vill ha. Jag har fått för mig att den ger mig viktökning och minskad lust.
    Vad rekommenderar ni? Jag är över 40 och vill inte ha fler barn.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Så skulle jag...

    se till att min man steriliserade sig i första hand och ifall han vägrade (varför han nu skulle det?) skulle jag göra det själv.

    Finns ingen anledning i min värld att tillsätta kroppen syntetiska hormoner "i onödan" sas. om man är säker på att man inte ska ha fler barn, och om man dessutom får biverkningar av dem så är det klokt att sluta tycker jag!

    Hade jag varit säker på att jag inte velat ha fler barn så hade min make absolut fått sterilisera sig (eftersom det är ett så mycket mindre ingrepp på honom än på mig), men jag är bara 27 och kan inte säga att jag är färdig med barnafödandet än, trots att vi har stora problem på just p-medels punkten!

    Hoppas ni löser det på nåt bra sätt!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  4. 2
    Så skulle jag... se till att min man steriliserade sig i första hand och ifall han vägrade (varför han nu skulle det?) skulle jag göra det själv.

    Finns ingen anledning i min värld att tillsätta kroppen syntetiska hormoner "i onödan" sas. om man är säker på att man inte ska ha fler barn, och om man dessutom får biverkningar av dem så är det klokt att sluta tycker jag!

    Hade jag varit säker på att jag inte velat ha fler barn så hade min make absolut fått sterilisera sig (eftersom det är ett så mycket mindre ingrepp på honom än på mig), men jag är bara 27 och kan inte säga att jag är färdig med barnafödandet än, trots att vi har stora problem på just p-medels punkten!

    Hoppas ni löser det på nåt bra sätt!
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Har du prövat kopparspiral?
  6. 3
    Har du prövat kopparspiral?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Då rekommenderar jag sterilisation. Ingen mer hormonpåverkan på kroppen och du riskerar inte att bli gravid.
    Jag lät sterilisera mig vid 34 års ålder och har inte ångrat det en sekund! Jag är jättekänslig för hormonpåverkan och tappade lusten av p-piller. Vi hade kondom i många år, men efter att andra barnet föddes fick det vara nog. Vilken befrielse!
  8. 4
    Då rekommenderar jag sterilisation. Ingen mer hormonpåverkan på kroppen och du riskerar inte att bli gravid.
    Jag lät sterilisera mig vid 34 års ålder och har inte ångrat det en sekund! Jag är jättekänslig för hormonpåverkan och tappade lusten av p-piller. Vi hade kondom i många år, men efter att andra barnet föddes fick det vara nog. Vilken befrielse!
  9. Medlem sedan
    Jun 1998
    #5
    Då skulle jag sterilisera mig! Fram tills dess skulle jag använda pessar och spermiedödande medel (mina planer precis:-)
  10. 5
    Då skulle jag sterilisera mig! Fram tills dess skulle jag använda pessar och spermiedödande medel (mina planer precis:-)
  11. pillran
    #6
    Tacklför era svar. Jag vill inte gärna operera mig, eftersom det är ett rätt stort ingrepp. Arbetar på att få mannen under kniven, men det är känsligt för honom. Han skulle nog känna sig kastrarad, larvigt nog. Kopparspiral blöder jag för mycket av så det får väl bli kondom tills han tröttnar. Det som försvårar det hela är att jag är hetare på gröten än honom, som kan tappa lust av stress mm. Det kanske blir celibat istället. :-(
  12. 6
    Tacklför era svar. Jag vill inte gärna operera mig, eftersom det är ett rätt stort ingrepp. Arbetar på att få mannen under kniven, men det är känsligt för honom. Han skulle nog känna sig kastrarad, larvigt nog. Kopparspiral blöder jag för mycket av så det får väl bli kondom tills han tröttnar. Det som försvårar det hela är att jag är hetare på gröten än honom, som kan tappa lust av stress mm. Det kanske blir celibat istället. :-(
  13. Medlem sedan
    Jun 1998
    #7
    Nej, det är väl inget stort ingrepp? Titthålsoperation bara.
  14. 7
    Nej, det är väl inget stort ingrepp? Titthålsoperation bara.
  15. Anonym
    #8
    Minipiller? Funkar för mej...jättebra!
  16. 8
    Minipiller? Funkar för mej...jättebra!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Nej, det är inget stort ingrepp. Visserligen är det mindre för mannen, men om han tappar lusten av stress är nog risken överhängande att han tappar lusten av att vara steriliserad.

    Man går in med titthålskirurgi och kapar av äggledarna, det är allt. Man fortsätter ha mens osv, det är bara att ägget inte kan komma fram till livmodern.
  18. 9
    Nej, det är inget stort ingrepp. Visserligen är det mindre för mannen, men om han tappar lusten av stress är nog risken överhängande att han tappar lusten av att vara steriliserad.

    Man går in med titthålskirurgi och kapar av äggledarna, det är allt. Man fortsätter ha mens osv, det är bara att ägget inte kan komma fram till livmodern.
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Jaghar steriliserat mig och min har också gjort det-bekvämt, inga biverkningar och förhoppningsvis säkert!!!
  20. 10
    Jaghar steriliserat mig och min har också gjort det-bekvämt, inga biverkningar och förhoppningsvis säkert!!!
  21. Anonym
    #11
    kan du berätta lite om operationen och om det gjorde ont efteråt?
    Ångrade du dig någon gång?
  22. 11
    kan du berätta lite om operationen och om det gjorde ont efteråt?
    Ångrade du dig någon gång?
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    min man har gjort det, och snart också en av våra nära vänner. kanske din man behöver skaffa mera information om hur det går till och hur det blir efteråt...?
  24. 12
    min man har gjort det, och snart också en av våra nära vänner. kanske din man behöver skaffa mera information om hur det går till och hur det blir efteråt...?

Liknande trådar

  1. Hjälp - vilket p-medel ska man ha?
    By ViktoriaFE in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 15:48
  2. p-medel
    By Fläderblomma in forum Mammasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:45
  3. vilket preventiv medel?
    By mi32 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:27
  4. vilket p-medel har minst hormoner?
    By Nemo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 19:44
  5. Vilket p-medel ska ni ha?
    By Tussi-lago in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar