Läsglasögon och "déjà vu"
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Läsglasögon och "déjà vu"

    Jag har väl haft läsbrillor i runt 5 år nu, men nu när jag höjde upp styrkan lite ett snäpp till, så fick jag en sån där konstig känsla av déjà vu när jag tittade på ett glas med vatten, där det satt syrebubblor på insidan. Det var som att jag upptäckte något nytt, men ändå kände igen.

    Konstig känsla var det iaf. Lite som att jag inte hade sett ett glas vatten tidigare. *s*

    Och då har jag nästan perfekt syn sedan innan, så jag har inte sett dåligt eller så förr om åren. Men kan det vara att man liksom glömmer bort hur man "ser" tydligt, och så när man gör det blir det en underlig känsla?

    Fler som upptäckt liknande fenomen?

    Mina senste läsglasögon är ljusrosa, och de innan var regnbågsfärgade. Och nu letar jag efter något pälsmönstrat, som typ leopard. *s*
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  2. 1
    Läsglasögon och "déjà vu" Jag har väl haft läsbrillor i runt 5 år nu, men nu när jag höjde upp styrkan lite ett snäpp till, så fick jag en sån där konstig känsla av déjà vu när jag tittade på ett glas med vatten, där det satt syrebubblor på insidan. Det var som att jag upptäckte något nytt, men ändå kände igen.

    Konstig känsla var det iaf. Lite som att jag inte hade sett ett glas vatten tidigare. *s*

    Och då har jag nästan perfekt syn sedan innan, så jag har inte sett dåligt eller så förr om åren. Men kan det vara att man liksom glömmer bort hur man "ser" tydligt, och så när man gör det blir det en underlig känsla?

    Fler som upptäckt liknande fenomen?

    Mina senste läsglasögon är ljusrosa, och de innan var regnbågsfärgade. Och nu letar jag efter något pälsmönstrat, som typ leopard. *s*
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Ja, det är första tecknet...
    Synd att siodan är för de som är LITE äldre...
    Var kommer en 55+are in???
  4. 2
    Ja, det är första tecknet...
    Synd att siodan är för de som är LITE äldre...
    Var kommer en 55+are in???
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Hm, det är ju 45 --- > som gäller här. Jag funderar ärligt på att få hit min mamma. Hon är ju ganska mycket mer än 45+ ... och hon hänger ju med i tekniken också, vilket är lite kul.

    45+ blev ju för att de som är -45 kan hitta andra snack. Nästan alla snack är ju fokus på småbarn och den sortens bekymmer. Och det andra "Äldre föräldrar" är det ju 35+ som bara planerar graviditeter, och där känner jag mig verkligen inte hemma.

    Men vi får väl göra det här snacket vad det blir till. Och du får mer än GÄRNA kommentera när jag skriver galet, för jag slarvar gärna en del och behöver kritik.
  6. 3
    Hm, det är ju 45 --- > som gäller här. Jag funderar ärligt på att få hit min mamma. Hon är ju ganska mycket mer än 45+ ... och hon hänger ju med i tekniken också, vilket är lite kul.

    45+ blev ju för att de som är -45 kan hitta andra snack. Nästan alla snack är ju fokus på småbarn och den sortens bekymmer. Och det andra "Äldre föräldrar" är det ju 35+ som bara planerar graviditeter, och där känner jag mig verkligen inte hemma.

    Men vi får väl göra det här snacket vad det blir till. Och du får mer än GÄRNA kommentera när jag skriver galet, för jag slarvar gärna en del och behöver kritik.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag behöver både läsglasögon och skrivhglasögon
    Så lite piller mot astigmatismen, ack den däringa astigmatismen... suck
  8. 4
    Jag behöver både läsglasögon och skrivhglasögon
    Så lite piller mot astigmatismen, ack den däringa astigmatismen... suck
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Pröva att lägga huvudet lite på sne, det kan hjälpa mot dé.
  10. 5
    Pröva att lägga huvudet lite på sne, det kan hjälpa mot dé.
  11. Medlem sedan
    Jun 1999
    #6
    Än så länge klara jag mig med terminalglasögon. På långt håll ser jag med höger öga och på nära håll med vänster.
  12. 6
    Än så länge klara jag mig med terminalglasögon. På långt håll ser jag med höger öga och på nära håll med vänster.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Jag är pyttelite närsynt med båda ögonen, så det blir inte så mycket att skjuta upp läsglasögonen med direkt. Och terminalbrillor har jag inte kollat upp än faktiskt.
  14. 7
    Jag är pyttelite närsynt med båda ögonen, så det blir inte så mycket att skjuta upp läsglasögonen med direkt. Och terminalbrillor har jag inte kollat upp än faktiskt.

Liknande trådar

  1. "verklighet" kontra "nöja sig"
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 01:51
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
  4. v v eller "v14" för "vuxen" dotter?
    By KA_Johansson in forum Separation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar