Mitt första inlägg här
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Mitt första inlägg här

    Blev hittvingad av Rut B.

    Min första fråga gäller hur gamla människor som kommer att finnas på Aff om 15 år.
    Om 15 år är jag 62 år och fler med mig kommer att ha nått denna och liknande åldrar.
    Kommer vi att finnas kvar här om Aff finns kvar. Kommer det att finnas snack för 55+ då kanske? Aff är ju en livsstil så inte lägger man av bara för att man blir äldre, eller lägger man kanske av när barnen blir vuxna? Det sistnämnda tror jag inte på för jag är inte här av den anledningen att jag har barn utan för att jag gillar att diskutera. Diskuterar faktiskt sällan barn här utan helt andra saker. Kommer Aff kanske att bli ett forum fullt av pensionärer på sikt?
  2. 1
    Mitt första inlägg här Blev hittvingad av Rut B.

    Min första fråga gäller hur gamla människor som kommer att finnas på Aff om 15 år.
    Om 15 år är jag 62 år och fler med mig kommer att ha nått denna och liknande åldrar.
    Kommer vi att finnas kvar här om Aff finns kvar. Kommer det att finnas snack för 55+ då kanske? Aff är ju en livsstil så inte lägger man av bara för att man blir äldre, eller lägger man kanske av när barnen blir vuxna? Det sistnämnda tror jag inte på för jag är inte här av den anledningen att jag har barn utan för att jag gillar att diskutera. Diskuterar faktiskt sällan barn här utan helt andra saker. Kommer Aff kanske att bli ett forum fullt av pensionärer på sikt?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2

    Jag svarar direkt

    Kul att se dig här!

    Jag tror att det kommer att finnas äldre här, om AFF finns kvar om 15 år. Jag ser ju hur mina föräldrar har hängt med dataåldern och använder Internet nästan mer än jag själv ibland.

    Mamma började t.ex göra hemsidor innan hon gick i pension, och när hon fyllde 70 så började hon blogga. Och hon är inne på sin andra blogg redan.

    Så vad gäller mina föräldrar så har jag dem absolut som föredöme när det gäller tekniken. Dem får man kontakt med enklast med att skicka SMS eller mejla. *s* (Min mamma byter mobil varje år...)

    Och vi som har vuxit upp utan Internet och hem-pc, som tagit till oss detta, vi kommer ju garanterat finnas kvar så länge vi kan nå fram till tangentbordet.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  4. 2
    Jag svarar direkt Kul att se dig här!

    Jag tror att det kommer att finnas äldre här, om AFF finns kvar om 15 år. Jag ser ju hur mina föräldrar har hängt med dataåldern och använder Internet nästan mer än jag själv ibland.

    Mamma började t.ex göra hemsidor innan hon gick i pension, och när hon fyllde 70 så började hon blogga. Och hon är inne på sin andra blogg redan.

    Så vad gäller mina föräldrar så har jag dem absolut som föredöme när det gäller tekniken. Dem får man kontakt med enklast med att skicka SMS eller mejla. *s* (Min mamma byter mobil varje år...)

    Och vi som har vuxit upp utan Internet och hem-pc, som tagit till oss detta, vi kommer ju garanterat finnas kvar så länge vi kan nå fram till tangentbordet.
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Själv är jag inte här i första hand för att jag har barn utan mer för att jag gillar olika slags diskussioner. Ibland så tror jag att jag har något att ge andra också det betyder nog att jag kommer att finnas kvar här på något sätt om 15 år - kanske har jag bytt alias
  6. 3
    Själv är jag inte här i första hand för att jag har barn utan mer för att jag gillar olika slags diskussioner. Ibland så tror jag att jag har något att ge andra också det betyder nog att jag kommer att finnas kvar här på något sätt om 15 år - kanske har jag bytt alias
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4

    Bytt alias, till vadå?

    jättemuffinsen om du blir fet, eller fullkornsskorpan om du blir rynkig :-)
  8. 4
    Bytt alias, till vadå? jättemuffinsen om du blir fet, eller fullkornsskorpan om du blir rynkig :-)
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    Jag hoppas det blir fullkornsskorpan då
  10. 5
    Jag hoppas det blir fullkornsskorpan då
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    *asg* Den var bra! Hahahaha "jättemuffisen"
  12. 6
    *asg* Den var bra! Hahahaha "jättemuffisen"

Liknande trådar

  1. Mitt första inlägg...
    By KärleksTrean in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 08:57
  2. mitt första inlägg :)
    By KicksGirl in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 07:34
  3. Mitt första inlägg
    By Ally in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 09:24
  4. Mitt första inlägg, ny här
    By deppad in forum Känsliga snack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar