Får min sambo ta vab?
Barnsjukdomar
  1. anonymt namn
    #1

    Får min sambo ta vab?

    Jag är mammaledig med en 2½ mån bebis. Snart ska storebror 5 år opereras på ett sjukhus på annan ort, vilket innebär övernattning där.
    Får min sambo då ta vab för stora killen??
    Vi behöver ju vara två och dessutom är vi ju på annan ort än hemma, så han måste ju ta ledigt för att kunna följa med??
  2. 1
    Får min sambo ta vab? Jag är mammaledig med en 2½ mån bebis. Snart ska storebror 5 år opereras på ett sjukhus på annan ort, vilket innebär övernattning där.
    Får min sambo då ta vab för stora killen??
    Vi behöver ju vara två och dessutom är vi ju på annan ort än hemma, så han måste ju ta ledigt för att kunna följa med??
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Ja, är barnet på sjukhus ska det inte vara några problem att ta tFP. Så sambon kan följa med sonen till lasarettet med tFP och du kan vara hemma med FP.
  4. 2
    Ja, är barnet på sjukhus ska det inte vara några problem att ta tFP. Så sambon kan följa med sonen till lasarettet med tFP och du kan vara hemma med FP.
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Ja det får han

    min man fick vara hemma för vård av barn för mina döttrar, när jag var på sjukhus med vår son som då också var 2½ månad.
    Hans arbetstider stämde inte överrens med fritidsets öppet tider. Så han fick vara hemma med dom.
    Men läkaren på sjukhuset skrev ett intyg på att han var tvungen att vara hemma.
    Nu när jag är frisk, så är det sjuka under gränsen.
    Steffen 7 år
  6. 3
    Ja det får han min man fick vara hemma för vård av barn för mina döttrar, när jag var på sjukhus med vår son som då också var 2½ månad.
    Hans arbetstider stämde inte överrens med fritidsets öppet tider. Så han fick vara hemma med dom.
    Men läkaren på sjukhuset skrev ett intyg på att han var tvungen att vara hemma.

Liknande trådar

  1. får min sambo ta tfp på min son?
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 17:46
  2. Nu har ju jag sambo
    By adora in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 16:38
  3. Om er sambo
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 12:41
  4. Min sambo
    By Tjatmoster in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 09:19
  5. Arg på min sambo!
    By Mikue bf 18/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 10:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar