Julen närmar sig
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Julen närmar sig

    Och jag tänkte försöka vara ute i god tid med julklappar för en gångs skull, fattig student som man är Men som vanligt så står det verkligen totalt still i huvudet. :S

    Vad ger ni era majbarn i julklapp i år?

    Kram
    ♥ Rebecka med Jonna 060506 & Maja 090820 ♥
    ♥♥ Störst av allt är kärleken ♥♥

    Bloggen!
  2. 1
    Julen närmar sig Och jag tänkte försöka vara ute i god tid med julklappar för en gångs skull, fattig student som man är Men som vanligt så står det verkligen totalt still i huvudet. :S

    Vad ger ni era majbarn i julklapp i år?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Tåg, tåg, tåg...

    Alltså, han är totalt galen i Thomas tåget. Det blir trätåg som passar Brio-banan och ev. någon fin "Cars"-bil. Sedan blir det säkert någon bok, film eller sån´t också. Malte har egentligen det mesta (och lite till) efter sin bror, så han behöver absolut ingenting.
    Blogg: www.malinv.blogg.se

    Malin m.Elias & Malte
  4. 2
    Tåg, tåg, tåg... Alltså, han är totalt galen i Thomas tåget. Det blir trätåg som passar Brio-banan och ev. någon fin "Cars"-bil. Sedan blir det säkert någon bok, film eller sån´t också. Malte har egentligen det mesta (och lite till) efter sin bror, så han behöver absolut ingenting.
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Filippa älskar böcker, att rita/måla, play doh (helt galen i det!), dockor och dockskåp och båtar båtar båtar. Så hon lär få sånt. Jag ska kolla efter ett tåligt dockskåp för hon är totally crazy about storesyrrans Lundby, tyvärr har hon haft sönder det mesta i det, så hon behöver nåt stabilare.

    Sedan kommer vi vara relativt nyinflyttade och hon får eget rum för första gången, så nåt till rummet lär det bli.
  6. 3
    Filippa älskar böcker, att rita/måla, play doh (helt galen i det!), dockor och dockskåp och båtar båtar båtar. Så hon lär få sånt. Jag ska kolla efter ett tåligt dockskåp för hon är totally crazy about storesyrrans Lundby, tyvärr har hon haft sönder det mesta i det, så hon behöver nåt stabilare.

    Sedan kommer vi vara relativt nyinflyttade och hon får eget rum för första gången, så nåt till rummet lär det bli.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    Lite tips från oss:

    - böcker
    - Duplo-lego
    - pussel
    - ploppar i plast som man kan sätta fast på "ramar", typ som pärplattor för yngre barn
    - En egen liten söt väska att packa i
    - Dockkläder, docka, docktillbehör
    - Traktor, buss, bil och kanske ett garage eller en bilbana ?
    - liten "keyboard"
    - dvd-klassiker (typ Pippi, Karlsson, Lotta, Emil ?)

    Behövs ju inte så mycket (många paket) när de är så små. Det behöver ju inte kosta speciellt mycket heller, för den delen (perfekt som student...) Här hemma har vi nästan förbjudit folk att köpa leksaker till våra ungar - det blir översvämning när man redan är trångbodda Fast lite blir det ju alltid - ungarna måste ju få annat än kläder....
  8. 4
    Lite tips från oss: - böcker
    - Duplo-lego
    - pussel
    - ploppar i plast som man kan sätta fast på "ramar", typ som pärplattor för yngre barn
    - En egen liten söt väska att packa i
    - Dockkläder, docka, docktillbehör
    - Traktor, buss, bil och kanske ett garage eller en bilbana ?
    - liten "keyboard"
    - dvd-klassiker (typ Pippi, Karlsson, Lotta, Emil ?)

    Behövs ju inte så mycket (många paket) när de är så små. Det behöver ju inte kosta speciellt mycket heller, för den delen (perfekt som student...) Här hemma har vi nästan förbjudit folk att köpa leksaker till våra ungar - det blir översvämning när man redan är trångbodda Fast lite blir det ju alltid - ungarna måste ju få annat än kläder....
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Racerbilen RIRRI älskar GABRIEL.. allt som har med tåg,bilar,båtar att göra men just nu är RORRI på 1:a plats..vi får se... han har så förbaskat med bilar och leksaker nu..och i går var jag uppe på vinden å tittade igenom emelies lådor tillsammans med henne å hittar HUR MYCKET SOM HELST av dockor dockkläder docktillbehör jätte fina även en hel låda med btatz dockor och barbie herregud så saker den ungen fick fast de e nog inte så underligt hade bara henne under 13 år så.....Men som emelie sa nu kan ju TINDRA ha dem även Gabriel om han vill när de blir lite större snäll storasyster..

    kram och Lycka till i julhandeln
  10. 5
    Racerbilen RIRRI älskar GABRIEL.. allt som har med tåg,bilar,båtar att göra men just nu är RORRI på 1:a plats..vi får se... han har så förbaskat med bilar och leksaker nu..och i går var jag uppe på vinden å tittade igenom emelies lådor tillsammans med henne å hittar HUR MYCKET SOM HELST av dockor dockkläder docktillbehör jätte fina även en hel låda med btatz dockor och barbie herregud så saker den ungen fick fast de e nog inte så underligt hade bara henne under 13 år så.....Men som emelie sa nu kan ju TINDRA ha dem även Gabriel om han vill när de blir lite större snäll storasyster..

    kram och Lycka till i julhandeln
  11. Medlem sedan
    Nov 2005
    #6
    (Jo tack! Galen i tåg är han kan jag intyga!!!)
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  12. 6
    (Jo tack! Galen i tåg är han kan jag intyga!!!)
  13. Medlem sedan
    Nov 2005
    #7
    Delar till bilbanan, vi har en Flexitrac (tror d stavas så) och den är jätte poppis!!! Så en bil och nån bro eller så blir det nog!!!
    /Fluffyn med Love 060605 och Smilla 080903
  14. 7
    Delar till bilbanan, vi har en Flexitrac (tror d stavas så) och den är jätte poppis!!! Så en bil och nån bro eller så blir det nog!!!
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    tips från en annan fattig student jag har redan köpt nalle puh böcker på åhlens bokrea 19:-st, ett play doh set där man kan göra play doh glassar för 39:- på Willys, samt en barbie, ett pussel och pennor och målarbok på rusta
  16. 8
    tips från en annan fattig student jag har redan köpt nalle puh böcker på åhlens bokrea 19:-st, ett play doh set där man kan göra play doh glassar för 39:- på Willys, samt en barbie, ett pussel och pennor och målarbok på rusta
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Heej!! I julklapp får hon tavlor till hennes rum, bokmärken + bokmärkesalbum, tågbana och en docka som hon har tittat på. Kläder kommer det också att bli för hon växer så det knakar. Jag kommer inte på mer nu men hoppas att du har fått lite ideér!

    Kramar..
  18. 9
    Heej!! I julklapp får hon tavlor till hennes rum, bokmärken + bokmärkesalbum, tågbana och en docka som hon har tittat på. Kläder kommer det också att bli för hon växer så det knakar. Jag kommer inte på mer nu men hoppas att du har fått lite ideér!

    Kramar..
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Just det glömde ju det viktigaste!! En DORA dvd Hon älskar Dora och hennes kompisar
  20. 10
    Just det glömde ju det viktigaste!! En DORA dvd Hon älskar Dora och hennes kompisar

Liknande trådar

  1. julen närmar sig
    By piaster in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 22:01
  2. Julen närmar sig
    By Evie in forum Sorg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 01:23
  3. Julen närmar sig...
    By mamma_nu in forum Styvfamiljer
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 18:21
  4. Julen närmar sig,
    By _basilika_ in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-25, 14:29
  5. Julen närmar sig! (OT)
    By Kiddan bf 10/2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 20:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar