Det här var intressant...
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Det här var intressant...

    tagit från OÄF, vad säger ni "medelålders" om detta... vad tycker ni? Bu eller Bä eller "rycker ni på axlarna"

    -----------------------------------
    Dela säng på konferens

    Om du skulle befinna er på en konferens med jobbet och det är en massa folk du aldrig träffat. När det blir dags att få ett rum att sova i får ni veta att det är delade rum och du och en person du aldrig träffat förut skall dela rum och i rummet står det bara en dubbelsäng som inte går att dra isär. Hur reagerar du. (Du är ihopparad med en av samma kön kanske skall nämnas).
    ----------------------------
    "Så länge min chef låtsas som om jag har hög lön,
    låtsas jag som om att jag har mycket att göra"
  2. 1
    Det här var intressant... tagit från OÄF, vad säger ni "medelålders" om detta... vad tycker ni? Bu eller Bä eller "rycker ni på axlarna"

    -----------------------------------
    Dela säng på konferens

    Om du skulle befinna er på en konferens med jobbet och det är en massa folk du aldrig träffat. När det blir dags att få ett rum att sova i får ni veta att det är delade rum och du och en person du aldrig träffat förut skall dela rum och i rummet står det bara en dubbelsäng som inte går att dra isär. Hur reagerar du. (Du är ihopparad med en av samma kön kanske skall nämnas).
    ----------------------------
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Inte entusiastisk

    Jag hade väl stått ut men jag hade inte varit särskilt nöjd. Mest "Bu".

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Inte entusiastisk Jag hade väl stått ut men jag hade inte varit särskilt nöjd. Mest "Bu".
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3

    Varken eller

    Först skulle jag prata med min "rumskompis" om saken, sedan skulle jag prata med konferensansvarig om saken, och sist skulle jag prata med receptionen.

    Men å andra sidan skulle jag inte dö om jag delade säng med en okänd. Jag har ju tom sovit i lerpölar, så det skulle inte vara mitt värsta scenario direkt.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  6. 3
    Varken eller Först skulle jag prata med min "rumskompis" om saken, sedan skulle jag prata med konferensansvarig om saken, och sist skulle jag prata med receptionen.

    Men å andra sidan skulle jag inte dö om jag delade säng med en okänd. Jag har ju tom sovit i lerpölar, så det skulle inte vara mitt värsta scenario direkt.
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Jag skulle bli mycket sur! Jag sover helst inte ihop med någon, även om sängarna står isär och vi är bekanta sedan innan. Sovsituationen är för intim (inte på något sexuellt sätt märk väl, det handlar snarare om integritet) och jag sover helst bara ihop med min familj.
  8. 4
    Jag skulle bli mycket sur! Jag sover helst inte ihop med någon, även om sängarna står isär och vi är bekanta sedan innan. Sovsituationen är för intim (inte på något sexuellt sätt märk väl, det handlar snarare om integritet) och jag sover helst bara ihop med min familj.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Jag svarade ju på OÄF att jag skulle motvilligt gilla läget. Jag har hamnat i situationen flera gånger och tycker att det är obehagligt. Dela rum är ok, även om vissa är hemska - fyllkajor och snarkare speciellt.
    Jag sover rätt dåligt på hotell överhuvudtaget iofs...
  10. 5
    Jag svarade ju på OÄF att jag skulle motvilligt gilla läget. Jag har hamnat i situationen flera gånger och tycker att det är obehagligt. Dela rum är ok, även om vissa är hemska - fyllkajor och snarkare speciellt.
    Jag sover rätt dåligt på hotell överhuvudtaget iofs...
  11. Medlem sedan
    Oct 2007
    #6
    Speciellt när det är sånna där konstiga strykfria lakan, som blir antistatiska.
  12. 6
    Speciellt när det är sånna där konstiga strykfria lakan, som blir antistatiska.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7

    Jag totalvägrar

    jag kan ö.h.t. inte sova tillsammans med folk förutom mitt barn och min man. Jag hade krävt en förändring och om så inte skedde åkt därifrån.
  14. 7
    Jag totalvägrar jag kan ö.h.t. inte sova tillsammans med folk förutom mitt barn och min man. Jag hade krävt en förändring och om så inte skedde åkt därifrån.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Jag åker aldrig på konferens om jag inte får bestämma hur jag ska sova - oftast blir det enkelrum, ibland kan jag sova med någon jag känner väldigt bra.
  16. 8
    Jag åker aldrig på konferens om jag inte får bestämma hur jag ska sova - oftast blir det enkelrum, ibland kan jag sova med någon jag känner väldigt bra.
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9
    Det hade jag definitivt inte uppskattat. En egen säng vill jag ha och delar rum gör jag helst med någon jag träffat förr...

    Jag har varit på spartanska jobbkonferenser där vi förvarnats om att det blir delade rum, men då har jag dels delat med någon jag känner, dels har det varit separata sängar.

    Senast var det våningssäng där vi delade rum två och två och det var helt okej för en natt.
  18. 9
    Det hade jag definitivt inte uppskattat. En egen säng vill jag ha och delar rum gör jag helst med någon jag träffat förr...

    Jag har varit på spartanska jobbkonferenser där vi förvarnats om att det blir delade rum, men då har jag dels delat med någon jag känner, dels har det varit separata sängar.

    Senast var det våningssäng där vi delade rum två och två och det var helt okej för en natt.

Liknande trådar

  1. Intressant!
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 15:36
  2. intressant
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 00:08
  3. Intressant...
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 00:20
  4. Intressant....
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 22:52
  5. Intressant!
    By icecapx in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 12:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar