Hur gamla är era barn?
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Hur gamla är era barn?

    Många skriver ju att här kan det snackas om annat än VAB, men faktum är ju att en del över 45 kan ha rätt små barn, typ 5 år är inte helt ovanligt om man är 40 när man får barn.
    Jag var själv till åren kommen när jag fick mitt första barn, som nu är 9 år.

    Jag kommer inte att snacka VAB här för jag VAB:ar aldrig men vore intressant ändå att höra hur gamla barn ni har så man vet vilka ämnen som man kommer att få svar på.
  2. 1
    Hur gamla är era barn? Många skriver ju att här kan det snackas om annat än VAB, men faktum är ju att en del över 45 kan ha rätt små barn, typ 5 år är inte helt ovanligt om man är 40 när man får barn.
    Jag var själv till åren kommen när jag fick mitt första barn, som nu är 9 år.

    Jag kommer inte att snacka VAB här för jag VAB:ar aldrig men vore intressant ändå att höra hur gamla barn ni har så man vet vilka ämnen som man kommer att få svar på.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Ojoj länge sen

    med smått. Mina är 25, 20, 14 år
    Min blogg har flyttat *S*

    http://anjojeli.blogg.se/

    Har du en önskan att leva nyktert?

    http://www.aa12-steg.se/
  4. 2
    Ojoj länge sen med smått. Mina är 25, 20, 14 år
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    tja, 16, vilket betyde fem när hon tappar bort något och 27 när hon är överlägsen ;-D
  6. 3
    tja, 16, vilket betyde fem när hon tappar bort något och 27 när hon är överlägsen ;-D
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4

    Gymnasieåldern här

    Och det finns ju fler som fått sina första barn som äldre. Jag har flera väninnor som hann fylla 40 innan de fick sitt barn, så det lär dyka upp fler här också tror jag.

    Min lillasyster var 37 när hon fick sin första och 43 när hon fick sin andra. Men jag har inte lyckats få henne bli medlem här, hon loggar inte ens in på MSN för hon "hinner inte".

    Själv är jag dålig på vabfrågor, för vi behövde inte vabba så ofta och när de blev lite äldre så kunde jag flexa vilt. Kollade hos FK, och jag har inte en enda dag registrerad där, så jag kan ju bara gissa reglerna numera. *s*
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  8. 4
    Gymnasieåldern här Och det finns ju fler som fått sina första barn som äldre. Jag har flera väninnor som hann fylla 40 innan de fick sitt barn, så det lär dyka upp fler här också tror jag.

    Min lillasyster var 37 när hon fick sin första och 43 när hon fick sin andra. Men jag har inte lyckats få henne bli medlem här, hon loggar inte ens in på MSN för hon "hinner inte".

    Själv är jag dålig på vabfrågor, för vi behövde inte vabba så ofta och när de blev lite äldre så kunde jag flexa vilt. Kollade hos FK, och jag har inte en enda dag registrerad där, så jag kan ju bara gissa reglerna numera. *s*
  9. Medlem sedan
    May 1999
    #5
    18, 13 & 8
  10. 5
    18, 13 & 8
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6

    Samma här

    Inge en enda VAB-reg hos FK, men det har varit ngt sjukdomstillfälle men då har mamma hjälpt till. Det kan ju ofta vara en av fördelarna med att vara äldre när man får barn, att ens egna föräldrar är pensionärer. Så har jag haft det och det är härligt att alltid få hjälp när man behöver barnvakt!
  12. 6
    Samma här Inge en enda VAB-reg hos FK, men det har varit ngt sjukdomstillfälle men då har mamma hjälpt till. Det kan ju ofta vara en av fördelarna med att vara äldre när man får barn, att ens egna föräldrar är pensionärer. Så har jag haft det och det är härligt att alltid få hjälp när man behöver barnvakt!
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7

    Ja det måste ju vara guld!

    Mina föräldrar jobbade ju fortfarande när våra var små. Men svärmor orkade åka hit med bussen ibland, och hon har ju varit pensionär sedan 70-talet. Så nu är det vår tur att "passa henne" istället.

    Syrran bor ju en bra bit härifrån, så mina föräldrar har ju inte kunnat rycka in hur som helst tyvärr. Det är ibland om det går att planera så kan de åka dit och passa barn. Men är det samma dag så går det lite sämre pga resor och annat inplanerat.

    Mina föräldrar har så mycket inplanerat numera så man häpnar ibland. Man tycker att de borde ta det lite lungt efter 70... men nej då.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  14. 7
    Ja det måste ju vara guld! Mina föräldrar jobbade ju fortfarande när våra var små. Men svärmor orkade åka hit med bussen ibland, och hon har ju varit pensionär sedan 70-talet. Så nu är det vår tur att "passa henne" istället.

    Syrran bor ju en bra bit härifrån, så mina föräldrar har ju inte kunnat rycka in hur som helst tyvärr. Det är ibland om det går att planera så kan de åka dit och passa barn. Men är det samma dag så går det lite sämre pga resor och annat inplanerat.

    Mina föräldrar har så mycket inplanerat numera så man häpnar ibland. Man tycker att de borde ta det lite lungt efter 70... men nej då.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Mina barn är 16 & 18
  16. 8
    Mina barn är 16 & 18
  17. Medlem sedan
    Apr 2001
    #9
    27, 25 (snart 26) och 18 (19 om en vecka).
  18. 9
    27, 25 (snart 26) och 18 (19 om en vecka).
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10

    18, 16 och 5

    jamenvisst kan man ha småbarn fast man passerat 45! Jag känner flera som fått sitt första vid 44.
  20. 10
    18, 16 och 5 jamenvisst kan man ha småbarn fast man passerat 45! Jag känner flera som fått sitt första vid 44.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    29 flicka, 27 flicka, 25 pojke, 22 pojke, 20 pojke.
    Mamma till fem numera stora "barn"
    Mormor till 4 och Farmor till 1 men hoppas på många fler barnbarn
  22. 11
    29 flicka, 27 flicka, 25 pojke, 22 pojke, 20 pojke.
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    14, 13, 11 och snart 5. Själv

    fyllde jag 45 för några månader sedan.
  24. 12
    14, 13, 11 och snart 5. Själv fyllde jag 45 för några månader sedan.
  25. Medlem sedan
    Dec 1999
    #13

    16,8,6 och 2.

    Tjej, pojke, pojke, tjej
    Den som gör fel, har i alla fall försökt!
    Spontan bloggare som nu ger GI en chans: http://bidrottningen.bloggagratis.se/
    Och nu har jag börjat blogga om Scrapbooking http://lizascrappar.bloggagratis.se/
  26. 13
    16,8,6 och 2. Tjej, pojke, pojke, tjej
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Åh, va bra med en som har barnbarn här. Gud vad jag är lite avis! Även om jag inte vill få barnbarn än på ett tag, men så mysigt det verkar!
  28. 14
    Åh, va bra med en som har barnbarn här. Gud vad jag är lite avis! Även om jag inte vill få barnbarn än på ett tag, men så mysigt det verkar!
  29. Medlem sedan
    Jun 1999
    #15
    Vår son är 13
  30. 15
    Vår son är 13
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Jag var inte heller purung när jag fick min numer 17-åriga dotter (ja, ja jag var 35 ). Hon var då ett väldigt efterlängtat provrörsbarn Sen blev det inga fler - främst för att jag inte orkade genomgå fler och så lite för att vi inte hade pengar till kostnaden.
  32. 16
    Jag var inte heller purung när jag fick min numer 17-åriga dotter (ja, ja jag var 35 ). Hon var då ett väldigt efterlängtat provrörsbarn Sen blev det inga fler - främst för att jag inte orkade genomgå fler och så lite för att vi inte hade pengar till kostnaden.
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Hej där! såg att du varit medlem sen 1999! Var håller du vanligtvis hus - jag tror inte att jag har sett dig tidigare.
  34. 17
    Hej där! såg att du varit medlem sen 1999! Var håller du vanligtvis hus - jag tror inte att jag har sett dig tidigare.
  35. Medlem sedan
    Dec 1999
    #18

    6 BARNBARN HAR JAG

    FLICKA 6 I NOV-08
    FLICKA 5 I NOV-08

    POJKE 3 I DEC-08
    POJKE 1 I JULI-08
    POJKE DRYGT 8MÅN
    FLICKA DRYGA 4 MÅN
  36. 18
    6 BARNBARN HAR JAG FLICKA 6 I NOV-08
    FLICKA 5 I NOV-08

    POJKE 3 I DEC-08
    POJKE 1 I JULI-08
    POJKE DRYGT 8MÅN
    FLICKA DRYGA 4 MÅN
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    Sussi! Caps Lock! Du bör inte skriva med versaler - det ser ut som om du skriker
  38. 19
    Sussi! Caps Lock! Du bör inte skriva med versaler - det ser ut som om du skriker
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    Fysisk ålder: 11 & 13

    Psykisk ålder: Yngre.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    Fysisk ålder: 11 & 13 Psykisk ålder: Yngre.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur gamla var era barn?
    By ulricac in forum Autismspektrum
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 18:40
  2. hur gamla var era barn
    By ior999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 12:13
  3. hur gamla är era barn?
    By joliegirl in forum _0806 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 15:25
  4. Hur gamla är era barn och
    By Timberland in forum Småbarn
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 14:42
  5. Ni med UJ hur gamla var era barn..
    By Martha m H-05 & M-07 in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 16:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar