En liten enkät
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    En liten enkät

    Frågan lyder: Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+ respektive är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30.

    Det kan handla om allt från gå på krogen, motionsaktiviteter, mat och dryck, läsa böcker, dansa, lösa korsord, knyppla, lyssna på P1, ragga på nätet.....
  2. 1
    En liten enkät Frågan lyder: Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+ respektive är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30.

    Det kan handla om allt från gå på krogen, motionsaktiviteter, mat och dryck, läsa böcker, dansa, lösa korsord, knyppla, lyssna på P1, ragga på nätet.....
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2

    Svarar själv

    När jag var 30 bantade jag ganska mycket, sån där jojobantning jämt och ständigt, det har jag totalt slutat med nu. Jag stickade en hel del, gör jag aldrig nu. Jag tog kaffe och bulle på fiket, nu blir det alltid mackor eller sallad. Jag tränade spinning och aerobics, nu e det bara styrketräning.

    Vad jag gör nu men inte när jag var 30: Jag styrketränar. Jag äter mycket nyttigare. Jag är mycket mer ute i naturen. Jag färgar håret oftare. Jag säger mycket mer vad jag tycker och vågar ta plats, både privat och på jobbet. Jag vågar leva ut sexuellt med min man.
  4. 2
    Svarar själv När jag var 30 bantade jag ganska mycket, sån där jojobantning jämt och ständigt, det har jag totalt slutat med nu. Jag stickade en hel del, gör jag aldrig nu. Jag tog kaffe och bulle på fiket, nu blir det alltid mackor eller sallad. Jag tränade spinning och aerobics, nu e det bara styrketräning.

    Vad jag gör nu men inte när jag var 30: Jag styrketränar. Jag äter mycket nyttigare. Jag är mycket mer ute i naturen. Jag färgar håret oftare. Jag säger mycket mer vad jag tycker och vågar ta plats, både privat och på jobbet. Jag vågar leva ut sexuellt med min man.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+
    Nej, men när jag var 40+ bytte jag blöjor, inte tidigare, inte nu
    Jo, gick ut och dansade ibland (stuffade)
    KÖrde bil, har ingen nu (mer än på semestrar, ibland, när Dottern är med)
    Sparade någar hundra eller mer varje månad
    Tankade billig bensin


    respektive är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30?
    Surfar på nätet
    Ser på flera tevekanaler (ibland)
    Ringer med mobiltelefon
    Skickar SMS, MMS
    Surfar på telefonen
    Har en del sparat i aktie/blandfonder (huvva)
    Har nästan inget kvar i vanligt sparande
    Sparar lite till pensionen
    Är ungdomligare......
  6. 3
    Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+
    Nej, men när jag var 40+ bytte jag blöjor, inte tidigare, inte nu
    Jo, gick ut och dansade ibland (stuffade)
    KÖrde bil, har ingen nu (mer än på semestrar, ibland, när Dottern är med)
    Sparade någar hundra eller mer varje månad
    Tankade billig bensin


    respektive är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30?
    Surfar på nätet
    Ser på flera tevekanaler (ibland)
    Ringer med mobiltelefon
    Skickar SMS, MMS
    Surfar på telefonen
    Har en del sparat i aktie/blandfonder (huvva)
    Har nästan inget kvar i vanligt sparande
    Sparar lite till pensionen
    Är ungdomligare......
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Tog bilen en sväng när jag ändå måste byta sida (vi hade datumparkering) och åkte långa sträckor, såg "världen", själv eller med kompisar
    La mig i kommunalpolitiken

    Nu tar jag långa skogspromenader utan kamera, förr gjorde jag det med kamera (135-film, remember that!!!)
  8. 4
    Tog bilen en sväng när jag ändå måste byta sida (vi hade datumparkering) och åkte långa sträckor, såg "världen", själv eller med kompisar
    La mig i kommunalpolitiken

    Nu tar jag långa skogspromenader utan kamera, förr gjorde jag det med kamera (135-film, remember that!!!)
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5

    Ja kamera ja,

    det glömde jag. Jag digitalfotar en hel del och har äntligen skickat in min första bild som ska bli en canvastavla. Kommer nog i övermorgon på posten!

    Mobiltelefon hade jag ju inte när jag var 30 så det får jag ju lägga till på min lista. Dator hade jag men inget MSN, men fanns nåt liknande som jag inte minns namnet på som alla använde på den tiden. Jag är så gammal så jag var med på BBS:ernas tid och killarna jag messade med där var utomordentligt impade över min DX266-pc.

    Har fortfarande tjock-teve precis som när jag var 30 och skäms som en hund för det, men det ska snart bli ändring på den saken och när jag ändå är i butiken blir det nog en laptop också. Har sparat i fonder precis som du och eftersom jag loosar 10 000 varje dag nuförtiden är det lika bra att sätta sprätt på dem.
  10. 5
    Ja kamera ja, det glömde jag. Jag digitalfotar en hel del och har äntligen skickat in min första bild som ska bli en canvastavla. Kommer nog i övermorgon på posten!

    Mobiltelefon hade jag ju inte när jag var 30 så det får jag ju lägga till på min lista. Dator hade jag men inget MSN, men fanns nåt liknande som jag inte minns namnet på som alla använde på den tiden. Jag är så gammal så jag var med på BBS:ernas tid och killarna jag messade med där var utomordentligt impade över min DX266-pc.

    Har fortfarande tjock-teve precis som när jag var 30 och skäms som en hund för det, men det ska snart bli ändring på den saken och när jag ändå är i butiken blir det nog en laptop också. Har sparat i fonder precis som du och eftersom jag loosar 10 000 varje dag nuförtiden är det lika bra att sätta sprätt på dem.
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Det mest påtagliga är att jag inte är hårt bunden hemma med ett spädbarn. Jag var nygift och fick mitt första barn när jag var 29 och hon hade funktionshinder. När jag var 30 roade jag mig med sådant som att sitta på sjukhus hela dagarna i fyra månader...

    Nu är jag 45 och barnen är självgående så det finns mycket mer utrymme för egentid.
  12. 6
    Det mest påtagliga är att jag inte är hårt bunden hemma med ett spädbarn. Jag var nygift och fick mitt första barn när jag var 29 och hon hade funktionshinder. När jag var 30 roade jag mig med sådant som att sitta på sjukhus hela dagarna i fyra månader...

    Nu är jag 45 och barnen är självgående så det finns mycket mer utrymme för egentid.
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7
    När jag var 30 söp jag. Det gör jag inte längre.
    Nu när jag är 45+ mår jag bra och har en stark självbild. Det gjorde jag / hade jag inte när jag var 30.
  14. 7
    När jag var 30 söp jag. Det gör jag inte längre.
    Nu när jag är 45+ mår jag bra och har en stark självbild. Det gjorde jag / hade jag inte när jag var 30.
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8
    Svårt att sprätta loosade pengar...
    Eller har du bank?
  16. 8
    Svårt att sprätta loosade pengar...
    Eller har du bank?
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Hurra, bra jobbat
  18. 9
    Hurra, bra jobbat
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Vad kan jag göra

    annat än ställa mig här och säga dito. Det du skrev var precis det som jag tänkte skriva.
    Min blogg har flyttat *S*

    http://anjojeli.blogg.se/

    Har du en önskan att leva nyktert?

    http://www.aa12-steg.se/
  20. 10
    Vad kan jag göra annat än ställa mig här och säga dito. Det du skrev var precis det som jag tänkte skriva.
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11

    Nej dom jag redan loosat

    kan jag förstås inte sprätta, men dom jag kommer att loosa kan jag sätta sprätt på
  22. 11
    Nej dom jag redan loosat kan jag förstås inte sprätta, men dom jag kommer att loosa kan jag sätta sprätt på
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Håller tummar även där
  24. 12
    Håller tummar även där
  25. Medlem sedan
    Oct 2007
    #13

    Jag var två olika personer

    Jag var iaf inte samma människa, helt klart. Som 30-åring levde jag ganska ansvarslöst, vilt och galet. Jag hade ju ingen familj att bry mig om, och jobbade ganska mycket extra, för att tjäna mer pengar.

    Men _som_ person är jag nog ganska likadan. Det var nog snarare när jag var 20-25 som jag hade någon sorts revoltperiod, som sedan gick över.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  26. 13
    Jag var två olika personer Jag var iaf inte samma människa, helt klart. Som 30-åring levde jag ganska ansvarslöst, vilt och galet. Jag hade ju ingen familj att bry mig om, och jobbade ganska mycket extra, för att tjäna mer pengar.

    Men _som_ person är jag nog ganska likadan. Det var nog snarare när jag var 20-25 som jag hade någon sorts revoltperiod, som sedan gick över.
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Det mest påtagliga är nog i spelet man- kvinna. Jag fick mycket mer uppmärksamhet som 30-åring, och flirtade en hel del, även om jag var gift ;-)
    Idag är det mindre av den varan....
    (saknar att vara så pass snygg - att jag inte insåg det då!)
    Vid 30 levde jag ju småbarnsliv, men jobbade också som säljare, så blandningen var verkligen bra.


    Idag är jag kurvigare(på gränsen till övervikt), och behöver ha bra dagar för att känna mig snygg.
    Behöver definitivt träna mer....
  28. 14
    Det mest påtagliga är nog i spelet man- kvinna. Jag fick mycket mer uppmärksamhet som 30-åring, och flirtade en hel del, även om jag var gift ;-)
    Idag är det mindre av den varan....
    (saknar att vara så pass snygg - att jag inte insåg det då!)
    Vid 30 levde jag ju småbarnsliv, men jobbade också som säljare, så blandningen var verkligen bra.


    Idag är jag kurvigare(på gränsen till övervikt), och behöver ha bra dagar för att känna mig snygg.
    Behöver definitivt träna mer....
  29. Tant?
    #15
    Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+ ?

    - Jobbade massor av övertid, gick ut och festade flera ggr i veckan, reste överallt, åkte skidor hela vintersäsongen, hade massor av vänner / pojkvänner / bekanta, lagade mat i timtals

    Är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30 ?

    - Jobbar max 100%, går aldrig ut, reser väldigt lite, åker aldrig skidor, motionerar genom att springa efter / brottas med en 2åring, umgås mest med en 2åring, leker med småbilar och byter blöjor, värmer färdig spaghettisås till middag. Och nu har jag koll på min ekonomi också.

    Det enda som är sig likt är att jag fortfarande får för lite sömn och fortfarande läser mycket böcker.

    Sammanfattnigsvis : förr åkte jag i stora sportbilar, nu leker jag med små traktorer.
  30. 15
    Är det något du gjorde när du var 30 som du inte gör när du är 45+ ?

    - Jobbade massor av övertid, gick ut och festade flera ggr i veckan, reste överallt, åkte skidor hela vintersäsongen, hade massor av vänner / pojkvänner / bekanta, lagade mat i timtals

    Är det något du gör när du är 45+ som du inte gjorde när du var 30 ?

    - Jobbar max 100%, går aldrig ut, reser väldigt lite, åker aldrig skidor, motionerar genom att springa efter / brottas med en 2åring, umgås mest med en 2åring, leker med småbilar och byter blöjor, värmer färdig spaghettisås till middag. Och nu har jag koll på min ekonomi också.

    Det enda som är sig likt är att jag fortfarande får för lite sömn och fortfarande läser mycket böcker.

    Sammanfattnigsvis : förr åkte jag i stora sportbilar, nu leker jag med små traktorer.
  31. Medlem sedan
    Jul 2008
    #16
    Hej, kul med 45+ snack.
    Jag har två barn, 13 + 15 år och en man även om vi haft det ganska jobbigt ett tag.
    Vad jag gjorde som 30-åring,det var nog inte lika stor skillnad jämfört med hur jag levde som 25åring, då reste jag mycket, pluggade onödiga ämnen, fotade, läste gick på krogen träffade killar. Var mycket snyggare, men hade sämre självförtroende, det är väl konstigt. Mår nog bättre i mig själv nu, har bättre jobb motionerar mer, äter nyttigare fast lever litet mer enahanda. Vill nog börja resa, läsa fota och så mer igen.
  32. 16
    Hej, kul med 45+ snack.
    Jag har två barn, 13 + 15 år och en man även om vi haft det ganska jobbigt ett tag.
    Vad jag gjorde som 30-åring,det var nog inte lika stor skillnad jämfört med hur jag levde som 25åring, då reste jag mycket, pluggade onödiga ämnen, fotade, läste gick på krogen träffade killar. Var mycket snyggare, men hade sämre självförtroende, det är väl konstigt. Mår nog bättre i mig själv nu, har bättre jobb motionerar mer, äter nyttigare fast lever litet mer enahanda. Vill nog börja resa, läsa fota och så mer igen.

Liknande trådar

  1. Liten enkät!
    By systerA med David in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 21:13
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. En liten enkät
    By cec in forum Hem & fritid
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 15:37
  4. En liten liten enkät
    By Veris mamma in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:22
  5. en liten liten enkät
    By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar