Utslag
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Utslag

    Vi har inte haft problem med utslag innan, men höromdagen gav jag henne omelett och lite rivet äpple (har bara gett äppelmos innan). Och efter det blev hon röd runt munnen och sen på hela magen och under ögonen också. Vad tror ni, vad det ägget hon reagerade på? Och vad gör man nu? Tänkte vänta nån månad till innan jag testar ägg igen och fisk kanske vi också ska vänta med och alla andra allergisaker. Eller bör jag tvärtom prova allt under tiden jag ammar? Hur tänker ni?
  2. 1
    Utslag Vi har inte haft problem med utslag innan, men höromdagen gav jag henne omelett och lite rivet äpple (har bara gett äppelmos innan). Och efter det blev hon röd runt munnen och sen på hela magen och under ögonen också. Vad tror ni, vad det ägget hon reagerade på? Och vad gör man nu? Tänkte vänta nån månad till innan jag testar ägg igen och fisk kanske vi också ska vänta med och alla andra allergisaker. Eller bör jag tvärtom prova allt under tiden jag ammar? Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Stackars liten!

    Ägg ger ofta röda utslag/eksem. Prata med din bvc sköterska om hur du ska göra iom att hon reagerat. Att testa olika saker under skydd av amningen rekommenderar man sålänge barnet inte reagerat på något.
    Här är iaf rutinen att utredning görs direkt om barnet reagerat på ägg just för att chansen att allergin växer bort är så stor förutsatt att barnet inte får ägg alls.

    Nils reagerar på fisk och ska inte få det alls förrän vid 8 månader och först då görs en utrdening om han fortfarande reagerar.
  4. 2
    Stackars liten!

    Ägg ger ofta röda utslag/eksem. Prata med din bvc sköterska om hur du ska göra iom att hon reagerat. Att testa olika saker under skydd av amningen rekommenderar man sålänge barnet inte reagerat på något.
    Här är iaf rutinen att utredning görs direkt om barnet reagerat på ägg just för att chansen att allergin växer bort är så stor förutsatt att barnet inte får ägg alls.

    Nils reagerar på fisk och ska inte få det alls förrän vid 8 månader och först då görs en utrdening om han fortfarande reagerar.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Visste faktiskt inte att det var så!!
    Så då är det bäst att prova både fisk och ägg nu medan man fortfarande ammar då?
    Bra att veta!
  6. 3
    Visste faktiskt inte att det var så!!
    Så då är det bäst att prova både fisk och ägg nu medan man fortfarande ammar då?
    Bra att veta!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Jo, tidigare var ju rådet att vänta men nu säger de tvärt om!
  8. 4
    Jo, tidigare var ju rådet att vänta men nu säger de tvärt om!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Tack för svaret. Så jag bör vänta med allt "osäkert" eller? Ska inte till BVC förrän om en månad. Hmmm får väl hoppa över att ge henne konstigheter till dess iaf. Vi lär ju amma länge till eftersom hon knappt äter nått nu
  10. 5
    Tack för svaret. Så jag bör vänta med allt "osäkert" eller? Ska inte till BVC förrän om en månad. Hmmm får väl hoppa över att ge henne konstigheter till dess iaf. Vi lär ju amma länge till eftersom hon knappt äter nått nu
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Ring bvc och informera dem, fråga hur de ställer sig. Så skulle jag göra!
  12. 6
    Ring bvc och informera dem, fråga hur de ställer sig. Så skulle jag göra!

Liknande trådar

  1. Utslag..
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:05
  2. utslag
    By knippan in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 18:06
  3. Utslag
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 11:01
  4. Utslag
    By melkev in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 08:29
  5. Utslag!
    By jennnie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 08:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar