Vilka här är skilda/separerade?
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Vilka här är skilda/separerade?

    Själv separerade jag för 5,5 år sedan. Det var en ganska bra separation och jag och X:et har en bra relation och kan umgås och ha riktigt kul ihop, även om vi inte har samma syn på ett och annat.

    Nu har jag en ny man som jag har ett distansförhållande med sedan också 5,5 år, men han var inte orsaken till att jag separerade utan träffade honom 3 månader efter. Fort ska det gå :-0
    Vet inte hur framtiden blir. Är väldigt trött på att åka tåg kan jag säga, men han har barn och jag har barn och att flytta ihop är en stor sak som man måste tänka igenom ordentligt så vi får se.
  2. 1
    Vilka här är skilda/separerade? Själv separerade jag för 5,5 år sedan. Det var en ganska bra separation och jag och X:et har en bra relation och kan umgås och ha riktigt kul ihop, även om vi inte har samma syn på ett och annat.

    Nu har jag en ny man som jag har ett distansförhållande med sedan också 5,5 år, men han var inte orsaken till att jag separerade utan träffade honom 3 månader efter. Fort ska det gå :-0
    Vet inte hur framtiden blir. Är väldigt trött på att åka tåg kan jag säga, men han har barn och jag har barn och att flytta ihop är en stor sak som man måste tänka igenom ordentligt så vi får se.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Jag är skild från mina barns far - det är nästan 8 år sedan - lika länge som jag varit tillsammans med min nuvarande sambo (som också var frånskild när vi träffades). Vi hade tur, vi bodde väldigt nära varandra och även våra respektive så barnen har nära till "alla" föräldrar. Både jag och sambon har jättebra kontakt med våra ex.
  4. 2
    Jag är skild från mina barns far - det är nästan 8 år sedan - lika länge som jag varit tillsammans med min nuvarande sambo (som också var frånskild när vi träffades). Vi hade tur, vi bodde väldigt nära varandra och även våra respektive så barnen har nära till "alla" föräldrar. Både jag och sambon har jättebra kontakt med våra ex.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Omgift

    Jag har gift om mig, förra sommaren (min avatar är från bröllopet). Skilde mig -96 och flyttade ihop med min man -02. Han hade inga barn, jag två och nu har vi en gemensam son.
  6. 3
    Omgift Jag har gift om mig, förra sommaren (min avatar är från bröllopet). Skilde mig -96 och flyttade ihop med min man -02. Han hade inga barn, jag två och nu har vi en gemensam son.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Jag är separerad från barnens pappa. Lever sedan fem år tillbaka med min tonårsförälskelse som jag träffade via en mäklarsajt när han sålde sitt sommarhus...Tvingade mäklaren att ge mig mailadressen och på den vägen är det.

    Livet har sina turer...
  8. 4
    Jag är separerad från barnens pappa. Lever sedan fem år tillbaka med min tonårsförälskelse som jag träffade via en mäklarsajt när han sålde sitt sommarhus...Tvingade mäklaren att ge mig mailadressen och på den vägen är det.

    Livet har sina turer...
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Hehe, vilken historia. Och du hade aldrig glömt honom under alla dessa år?
  10. 5
    Hehe, vilken historia. Och du hade aldrig glömt honom under alla dessa år?
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Såklart inte. Hans foto var i min plånbok.....
  12. 6
    Såklart inte. Hans foto var i min plånbok.....
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Åh, som var jättegammalt!
    Tänk, ibland går saker runt ett varv bara.
  14. 7
    Åh, som var jättegammalt!
    Tänk, ibland går saker runt ett varv bara.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Ja, det känns märkligt varje gång jag tänker på det.
  16. 8
    Ja, det känns märkligt varje gång jag tänker på det.
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9
    Haha.. jag och min sambo hade en förälskelse för drygt 20 år sedan, men våra vägar skiljdes, men nu är vi sambos sedan 7 år tillbaka.. Gammal kärlek rostar aldrig
  18. 9
    Haha.. jag och min sambo hade en förälskelse för drygt 20 år sedan, men våra vägar skiljdes, men nu är vi sambos sedan 7 år tillbaka.. Gammal kärlek rostar aldrig
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Eller "First cut is the deepest"

    Visst är det härligt!
  20. 10
    Eller "First cut is the deepest"

    Visst är det härligt!
  21. Medlem sedan
    Apr 2003
    #11
    Jamen visst är det. Vi bodde faktiskt i samma stad men lyckades ändå bara "stöta" på varann 2-3 gånger under dessa 20 år - även då kände både han o jag att det var någonting mellan oss. Men det var liksom "fel" läge då.. men för 8 år sedan då var vi redo igen Nu tänker jag _inte_ byta
  22. 11
    Jamen visst är det. Vi bodde faktiskt i samma stad men lyckades ändå bara "stöta" på varann 2-3 gånger under dessa 20 år - även då kände både han o jag att det var någonting mellan oss. Men det var liksom "fel" läge då.. men för 8 år sedan då var vi redo igen Nu tänker jag _inte_ byta
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Vi tog en liten paus på 25 år, brukar jag säga. Och tog småbarns-trälåren med någon annan. Nu kan vi bara njuta av varandra och nästanvuxna barn och livet i stort. Det kallar jag bra planering.
  24. 12
    Vi tog en liten paus på 25 år, brukar jag säga. Och tog småbarns-trälåren med någon annan. Nu kan vi bara njuta av varandra och nästanvuxna barn och livet i stort. Det kallar jag bra planering.
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    Haha, guuud vad smarta vi är *s*
  26. 13
    Haha, guuud vad smarta vi är *s*
  27. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #14

    Skild här

    Killarnas mamma bor rätt nära vilket är praktiskt för dem. Just nu koncentrerar jag mig på barnen och orkar inte riktigt med dateingsvängen längre.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  28. 14
    Skild här Killarnas mamma bor rätt nära vilket är praktiskt för dem. Just nu koncentrerar jag mig på barnen och orkar inte riktigt med dateingsvängen längre.
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15
    Eller hur?? *nöjd med min planering*
  30. 15
    Eller hur?? *nöjd med min planering*
  31. Medlem sedan
    Sep 2006
    #16
    Mina två äldsta är från mitt första äktenskap, och de tre yngsta är från mitt sista.
    Nu tänker du; hur kan han vara så säker på att det är det sista? Jo, jag kommer aldrig (läs: ALDRIG) ställa mig i kyrkan och svära en tredje gång. Och så kan jag tillägga att jag separerat från den "sista" fleeera gånger... sug på den!
  32. 16
    Mina två äldsta är från mitt första äktenskap, och de tre yngsta är från mitt sista.
    Nu tänker du; hur kan han vara så säker på att det är det sista? Jo, jag kommer aldrig (läs: ALDRIG) ställa mig i kyrkan och svära en tredje gång. Och så kan jag tillägga att jag separerat från den "sista" fleeera gånger... sug på den!
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Det där kunde man ju bita i en stund.
  34. 17
    Det där kunde man ju bita i en stund.
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    skild sen 5 år (en bra skilsmässa) och singel. trivs så bra med både singeleriet och åldern :-)
  36. 18
    skild sen 5 år (en bra skilsmässa) och singel. trivs så bra med både singeleriet och åldern :-)
  37. Medlem sedan
    Dec 1999
    #19

    gift sedan

    26 år och tänker inte byta
  38. 19
    gift sedan 26 år och tänker inte byta

Liknande trådar

  1. Ni som är separerade:
    By Nissa in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 19:32
  2. Ni som är separerade med barn
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 11:00
  3. Familjeterapi för separerade?
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 18:24
  4. Andra separerade?
    By Lilla MJ in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 19:19
  5. Ni som är separerade/skilda...
    By Eliza62 in forum Sex & erotik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 09:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar