jobb på annan ort
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    #1

    jobb på annan ort

    Finns det fler här som råkar ut för detta - att er arbetsgivare vill att ni ska jobba på en annan ort än där ni bor? Många på min arbetsplats är i den sitsen - och då pratar vi om att jobbet hamnar >30 mil hemifrån så man måste bo borta hela veckan.
    Hittills har jag sluppit detta - har kunnat skylla på barnen. Men nu är den yngsta 11, så den ursäkten håller inte länge till.
    Någon fler som har det så?
  2. 1
    jobb på annan ort Finns det fler här som råkar ut för detta - att er arbetsgivare vill att ni ska jobba på en annan ort än där ni bor? Många på min arbetsplats är i den sitsen - och då pratar vi om att jobbet hamnar >30 mil hemifrån så man måste bo borta hela veckan.
    Hittills har jag sluppit detta - har kunnat skylla på barnen. Men nu är den yngsta 11, så den ursäkten håller inte länge till.
    Någon fler som har det så?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Inte än, men jag söker jobb just nu och har faktiskt börjat fundera på att söka jobb och då veckopendla. För jag kan ju göra det numera, så den tanken finns ju.

    På mitt förra jobb så var det en som veckopendlade mellan Göteborg och Stockholm 4 dagar i veckan, han åkte alltså hem på torsdagkvällen och var ledig hela fredagen. Men när han fick smått så slutade han med det.
  4. 2
    Inte än, men jag söker jobb just nu och har faktiskt börjat fundera på att söka jobb och då veckopendla. För jag kan ju göra det numera, så den tanken finns ju.

    På mitt förra jobb så var det en som veckopendlade mellan Göteborg och Stockholm 4 dagar i veckan, han åkte alltså hem på torsdagkvällen och var ledig hela fredagen. Men när han fick smått så slutade han med det.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Nej, som tur är.... Hu!
  6. 3
    Nej, som tur är.... Hu!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Jag kommer ibland i kontakt med beslutsfattare som tar beslutet om att flytta verksamheten till annan ort. Och inte sällan är en (av flera) anledningar att skapa en naturlig avgång. Alltså, man hoppas på personalomsättning... om inte annat som en "bonus".
  8. 4
    Jag kommer ibland i kontakt med beslutsfattare som tar beslutet om att flytta verksamheten till annan ort. Och inte sällan är en (av flera) anledningar att skapa en naturlig avgång. Alltså, man hoppas på personalomsättning... om inte annat som en "bonus".

Liknande trådar

  1. en annan ekonomisk jobb fråga
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 20:14
  2. Jobb, jobb+annat jobbigt
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 13:54
  3. jobb från en annan af
    By värmland in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:29
  4. jobb från en annan af
    By varmland12 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:09
  5. och en annan sak ang. jobb!
    By L men E -03 och...? bf 24/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar