Ultimata 50-årsfesten
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Ultimata 50-årsfesten

    Hur skulle du beskriva den ultimata 50-årsfesten?

    Ska man resa bort, gå på krogen, ha party hemma, eller vad?

    De flesta vänner jag har firat 50 år med, har haft fest på lokal. Och bara 2 st som har åkt iväg utomlands, typ "smitit".

    Vad gjorde du/tänker göra?
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  2. 1
    Ultimata 50-årsfesten Hur skulle du beskriva den ultimata 50-årsfesten?

    Ska man resa bort, gå på krogen, ha party hemma, eller vad?

    De flesta vänner jag har firat 50 år med, har haft fest på lokal. Och bara 2 st som har åkt iväg utomlands, typ "smitit".

    Vad gjorde du/tänker göra?
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Mannen står på tur snart.... Fundera så. Vi har ju inte rötterna och vännerna här där vi bor? Bör vi smita, resa? han och jag eller alla barn? Ex? *S* Ja, jag vet inte. Vi har tre år kvar att planera...
  4. 2
    Mannen står på tur snart.... Fundera så. Vi har ju inte rötterna och vännerna här där vi bor? Bör vi smita, resa? han och jag eller alla barn? Ex? *S* Ja, jag vet inte. Vi har tre år kvar att planera...
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    När maken fyllde hade vi stort kalas för släkt och vänner hemma hos oss. Det var jobbigt för mig som skulle vara värdinna och se till att allt klaffade. På natten var jag taxichaufför till alla som bodde på hotell runt om i stan.

    När jag fyllde firade jag, min man och min dotter med middag och musik ute på lokal - bara vi tre. Mycket bättre
  6. 3
    När maken fyllde hade vi stort kalas för släkt och vänner hemma hos oss. Det var jobbigt för mig som skulle vara värdinna och se till att allt klaffade. På natten var jag taxichaufför till alla som bodde på hotell runt om i stan.

    När jag fyllde firade jag, min man och min dotter med middag och musik ute på lokal - bara vi tre. Mycket bättre
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Jag har ju varit på så olika sorters firande, och jag kan inte säga själv vilket som skulle vara mest trevligt.

    Men en fest jag var bjuden på var i väldigt vackra lokaler, och massor av god mat vid en buffé. Fast just den sortens fest vet inte jag om jag skulle ha råd med i dagsläget. *s*

    Ett par slog ihop sina födelsedagar och firade ett år senare. Och de hade hemma på tomten och i huset med hemhyrda kockar som lagade Asiatiska rätter på plats. Det var lite coolt.
  8. 4
    Jag har ju varit på så olika sorters firande, och jag kan inte säga själv vilket som skulle vara mest trevligt.

    Men en fest jag var bjuden på var i väldigt vackra lokaler, och massor av god mat vid en buffé. Fast just den sortens fest vet inte jag om jag skulle ha råd med i dagsläget. *s*

    Ett par slog ihop sina födelsedagar och firade ett år senare. Och de hade hemma på tomten och i huset med hemhyrda kockar som lagade Asiatiska rätter på plats. Det var lite coolt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Det låter framförallt lugnare. Stora partyn som man fixar själv, har jag nog också gjort klart i mitt liv. Det blir inhyrd personal i så fall, om jag har råd.
  10. 5
    Det låter framförallt lugnare. Stora partyn som man fixar själv, har jag nog också gjort klart i mitt liv. Det blir inhyrd personal i så fall, om jag har råd.
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6

    Helst av allt...

    skulle jag vilja sticka iväg helt själv och flanera runt i en storstad och inte fira alls. Jag gillar inte alls stora fester och jag är inte det minsta sugen på dropin-mottagning heller.

    Troligen blir de närmast sörjande besvikna om jag sticker borrt helt själv så det blir nog så att jag tar med mig ett par av dem på resan.
  12. 6
    Helst av allt... skulle jag vilja sticka iväg helt själv och flanera runt i en storstad och inte fira alls. Jag gillar inte alls stora fester och jag är inte det minsta sugen på dropin-mottagning heller.

    Troligen blir de närmast sörjande besvikna om jag sticker borrt helt själv så det blir nog så att jag tar med mig ett par av dem på resan.
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7

    Man blir nog firad ändå *s*

    Jag gillar ju att ha fest, men jag vill inte ha en massa presenter. Och jag var faktiskt på en 50-årsfest där man istället fick köpa en "Situation Stockholm" istället, för det var vad födelsedagsbarnet satte mest värde på. Fast många kom med blommor ändå. *s*
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  14. 7
    Man blir nog firad ändå *s* Jag gillar ju att ha fest, men jag vill inte ha en massa presenter. Och jag var faktiskt på en 50-årsfest där man istället fick köpa en "Situation Stockholm" istället, för det var vad födelsedagsbarnet satte mest värde på. Fast många kom med blommor ändå. *s*
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    När maken fyllde så drog familjen och närmaste vännerna på en semester tillsammans, en kombination av fest och "fly fältet" vilket var helt rätt för oss.
    Jag kan nog tänka mig att göra lika när det blir min tur.
  16. 8
    När maken fyllde så drog familjen och närmaste vännerna på en semester tillsammans, en kombination av fest och "fly fältet" vilket var helt rätt för oss.
    Jag kan nog tänka mig att göra lika när det blir min tur.
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Blev han inte "straffad" efteråt och firad ändå? Fast han åkte ju inte utan närmsta vännerna, så det kanske inte är då dumt. Bra förslag!
  18. 9
    Blev han inte "straffad" efteråt och firad ändå? Fast han åkte ju inte utan närmsta vännerna, så det kanske inte är då dumt. Bra förslag!
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10
    Minns inte...
    Jo, jag var hemma och tog emot - många kom fel dag, dock
    Inget "utlyst"
  20. 10
    Minns inte...
    Jo, jag var hemma och tog emot - många kom fel dag, dock
    Inget "utlyst"
  21. Medlem sedan
    Dec 2007
    #11

    Jag vill gärna ha presenter,

    men slipper helst festen.
  22. 11
    Jag vill gärna ha presenter, men slipper helst festen.
  23. Medlem sedan
    Apr 2003
    #12
    Nu har jag ju inte fyllt 50 år.... MEN... jag har fyllt 40, då åkte hela familjen iväg på en drömsemester till Sydafrika i 2 veckor.
    Sambon fyller 50 om drygt en månad, då blir det party i lokal med 70-80 gäster
  24. 12
    Nu har jag ju inte fyllt 50 år.... MEN... jag har fyllt 40, då åkte hela familjen iväg på en drömsemester till Sydafrika i 2 veckor.
    Sambon fyller 50 om drygt en månad, då blir det party i lokal med 70-80 gäster
  25. Medlem sedan
    Mar 2008
    #13
    Vi har som tradition att ha fest och varken mannen eller jag lär komma undan att anordna något. Och egentligen vill jag samla mina vänner och parta, med massor av dans och kul upptåg.
    Jag tycker att det är lite/mycket jobbigt att stå i centrum, så jag ska nog fixa att upplägget passar mig - mer busigt och kul än fint och formellt.
  26. 13
    Vi har som tradition att ha fest och varken mannen eller jag lär komma undan att anordna något. Och egentligen vill jag samla mina vänner och parta, med massor av dans och kul upptåg.
    Jag tycker att det är lite/mycket jobbigt att stå i centrum, så jag ska nog fixa att upplägget passar mig - mer busigt och kul än fint och formellt.
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Så kul det låter! Vilka bra vänner som kunde planera sina semestrar efter era önskemål!
  28. 14
    Så kul det låter! Vilka bra vänner som kunde planera sina semestrar efter era önskemål!
  29. Medlem sedan
    Mar 2008
    #15
    Vi har gett bort gåvobrev till Rädda Barnen - det har varit väldigt uppskattat av de som redan har väldigt gott ställt.
  30. 15
    Vi har gett bort gåvobrev till Rädda Barnen - det har varit väldigt uppskattat av de som redan har väldigt gott ställt.
  31. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #16

    Smet. Nästan i all fall

    Jag och min mor fyllde jämnt nästan samtidigt så vi bjöd släkten på en weekend i Milano. Ett mycket bra sätt att fira tyckte jag som aldrig varit något för festande i alla fall.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  32. 16
    Smet. Nästan i all fall Jag och min mor fyllde jämnt nästan samtidigt så vi bjöd släkten på en weekend i Milano. Ett mycket bra sätt att fira tyckte jag som aldrig varit något för festande i alla fall.
  33. Medlem sedan
    Oct 2002
    #17
    Jag vill ha party! Gärna på lokal med levande musik, god mat och alla trevliga människor jag känner. Nu är det ju några år kvar, så jag borde ha gott om tid för planering.
  34. 17
    Jag vill ha party! Gärna på lokal med levande musik, god mat och alla trevliga människor jag känner. Nu är det ju några år kvar, så jag borde ha gott om tid för planering.
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18
    Åkte till Berlin med make och våra tre barn (två vuxna, en tonåring). Sedan hade vi en lunchmottagning för våra föräldrar, syskon osv. Vi gjorde samma sak när min man fyllde 50, men då åkte vi till New York med barnen. Min syster bor där så vi kom undan rätt billigt.
  36. 18
    Åkte till Berlin med make och våra tre barn (två vuxna, en tonåring). Sedan hade vi en lunchmottagning för våra föräldrar, syskon osv. Vi gjorde samma sak när min man fyllde 50, men då åkte vi till New York med barnen. Min syster bor där så vi kom undan rätt billigt.
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Hehe, hade du lurats med din födelsedag?
  38. 19
    Hehe, hade du lurats med din födelsedag?
  39. Medlem sedan
    Oct 2007
    #20
    Åh, va skönt att åka iväg. När jag fyllde 40 hade jag tårtkalas, för det var på en söndag. Så det var en vars dotter kom med paket till min dotter, för de trodde att det var hon som hade kalas. För jag skrev "tårtkalas" på inbjudan. *s*
  40. 20
    Åh, va skönt att åka iväg. När jag fyllde 40 hade jag tårtkalas, för det var på en söndag. Så det var en vars dotter kom med paket till min dotter, för de trodde att det var hon som hade kalas. För jag skrev "tårtkalas" på inbjudan. *s*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. de ultimata..
    By Psykot af Akuten in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-21, 22:05
  2. ja såhär gick 40-årsfesten:
    By MilanE in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 16:57
  3. Läste nedan om 40 årsfesten
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 13:40
  4. Elsine och 40-årsfesten
    By Augusta in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 20:38
  5. 25 årsfesten närmar sig...
    By tess81 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 12:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar