Oliver har börjat teckna..
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Oliver har börjat teckna..

    Hej,
    I höstas började Oliver på ny förskola för barn som är sena i talet.. Där använder de tecken somstöd till talet. Jag var lite skeptisk till en början men har tecknat lite här hemma, grannarna tecknar också för deras 4åring har downs syndrom. NU när O har örjat på sin fsk har även han börjat teckan många ord. Han är så glad och stolt vilket gör mig glad.
    Hans tal utvecklas för varje dag. Det är så bra, det är 3 förskollärare +1logoped på 8-9barn. Man märker skillnaden så mycket på Oliver, han är mycket lugnare, gladare och utvecklas massor för varje dag som går!!
    Ha en bra dag!
    KRam kajsa
  2. 1
    Oliver har börjat teckna.. Hej,
    I höstas började Oliver på ny förskola för barn som är sena i talet.. Där använder de tecken somstöd till talet. Jag var lite skeptisk till en början men har tecknat lite här hemma, grannarna tecknar också för deras 4åring har downs syndrom. NU när O har örjat på sin fsk har även han börjat teckan många ord. Han är så glad och stolt vilket gör mig glad.
    Hans tal utvecklas för varje dag. Det är så bra, det är 3 förskollärare +1logoped på 8-9barn. Man märker skillnaden så mycket på Oliver, han är mycket lugnare, gladare och utvecklas massor för varje dag som går!!
    Ha en bra dag!
    KRam kajsa
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Å, vad skönt att det äntligen börjar lösa sig! Barn blir ju väldigt frustrerade av att inte kunna kommunicera, och det kan man ju förstå. Vilken tur för Oliver att han får så bra hjälp nu. Kram!
  4. 2
    Å, vad skönt att det äntligen börjar lösa sig! Barn blir ju väldigt frustrerade av att inte kunna kommunicera, och det kan man ju förstå. Vilken tur för Oliver att han får så bra hjälp nu. Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2000
    #3

    Vad härligt!

    Mina barn har också lärt sig teckna lite. På dagis har de en kille med DS som tecknar (eller lär sig teckna) och han började på dagis som 1-åring så Victor har gått med honom på småbarnsavdelningen och nu på stora barn.
    En kompis har en son som är gravt språkstörd och började på språkdagis som 4½-åring och han och hans föräldrar lärde sig teckna en del och det gick jättebra.

    Nu när Oliver kan kommunicera på ett "enklare" sätt än genom talspråk kan han lägga energin på annan utveckling och på att ha roligt så jag förstår att det är en gladare kille ni har fått!
    Skönt att det går så bra för honom!

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  6. 3
    Vad härligt! Mina barn har också lärt sig teckna lite. På dagis har de en kille med DS som tecknar (eller lär sig teckna) och han började på dagis som 1-åring så Victor har gått med honom på småbarnsavdelningen och nu på stora barn.
    En kompis har en son som är gravt språkstörd och började på språkdagis som 4½-åring och han och hans föräldrar lärde sig teckna en del och det gick jättebra.

    Nu när Oliver kan kommunicera på ett "enklare" sätt än genom talspråk kan han lägga energin på annan utveckling och på att ha roligt så jag förstår att det är en gladare kille ni har fått!
    Skönt att det går så bra för honom!

    Kram
    /Ango
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    härligt att höra

    i vår kommun använder de tecken som stöd i förskolan oavsett om något barn i groppen har några svårigheter.
    Kanonbra för även "normalsnabbt" utvecklade barn har hjälp av det och den dag de får ett barn med svårigheter i gruppen så kan barnen redan den kommunikationen

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  8. 4
    härligt att höra i vår kommun använder de tecken som stöd i förskolan oavsett om något barn i groppen har några svårigheter.
    Kanonbra för även "normalsnabbt" utvecklade barn har hjälp av det och den dag de får ett barn med svårigheter i gruppen så kan barnen redan den kommunikationen
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Å vad kul!

    Klart han kan lägga energi på en massa roliga och spännande saker nu när han inte behöver kämpa så med talet!
    Jag skulle också vilja lära mig lite. Tänkte att det kunde vara kul att lära Lovis lite enkla tecken innan hon börjar prata, men i kommer lixom inte igång..
    Fat jag har kolat upp en massa braiga tecken (äta, dricka, kissa, bada, mamma, pappa, lampa, Thea, Lovis, trött, hungrig, mätt, vatten etc) så glömmer jag bara bort det... Så det blir väldigt sporadiskt... Och det känns ju som att det ska till nu om det ska vara nån vits med det. Ifall hon nu blir normaltidig med pratet... Men vem vet...Borde ta tag i det!!

    Lycka till, och tänk vad mycket nytt han kommer att komma hem med framöver nu! Å vad spännande! Kunskaper och prat!

    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Å vad kul! Klart han kan lägga energi på en massa roliga och spännande saker nu när han inte behöver kämpa så med talet!
    Jag skulle också vilja lära mig lite. Tänkte att det kunde vara kul att lära Lovis lite enkla tecken innan hon börjar prata, men i kommer lixom inte igång..
    Fat jag har kolat upp en massa braiga tecken (äta, dricka, kissa, bada, mamma, pappa, lampa, Thea, Lovis, trött, hungrig, mätt, vatten etc) så glömmer jag bara bort det... Så det blir väldigt sporadiskt... Och det känns ju som att det ska till nu om det ska vara nån vits med det. Ifall hon nu blir normaltidig med pratet... Men vem vet...Borde ta tag i det!!

    Lycka till, och tänk vad mycket nytt han kommer att komma hem med framöver nu! Å vad spännande! Kunskaper och prat!

    //A

Liknande trådar

  1. Att teckna...
    By Lillblomma in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 12:00
  2. Oliver har börjat SJUNGA!
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:54
  3. Teckna!
    By flami in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 18:38
  4. Teckna!!
    By Calaisa in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 18:17
  5. Teckna
    By zorn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar