Hej jag heter Sara och jag läser sista året på gymnasiet. Jag har läst teckenspråk i två år nu och det intresserar mig väldigt mycket om dövas situation och liknande.

Nu är det dags för det stora projektarbetet och jag som går samhällsvetenskapliga linjen har valt att kombinera min samhällsvetenskapliga linje med teckenspråk.

Jag är väldigt intresserad hur en familjesituation förändras då hörande föräldrar får döva barn, hur påverkas föräldrarnas liv, hur förändras det sociala livet, hur känner man att man har fått hjälp och stöd och mycket mer men liknande.

Jag söker en familj som skulle kunna hjälpa mig genom att jag kanske kan få intrevjua er och liknande så att jag kan få mer personliga och bra erfarenheter och göra ett bra jobb som utvecklar mig och mitt intresse!

Jag undrar om det finns någon familj som skulle vara intresserad av att kanske ställa upp med detta. Om man har barn i kanske åldern 1-10 år ungefär och skulle tänka sig att vara med i undersökningen och mitt arbete vore jag jätteglad och tacksam.

Hör gärna av er
Sara


[email protected]