Skit också
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Skit också

    Ringde nu FK för att kolla hur det går med vår överklagan, det är ju jättelänge sen vi skickade in den (typ i Maj), alltså den överklagan som ska gå till Länsrätten, FK's överklagningsenhet har vi redan harvat igenom. Och döm om min förvåning när jag får höra att den aldrig kommit fram. Den jag pratade med hade kollat i deras eget arkiv och också ringt Jönköping (överklagningsenheten där) och ringt till Länsrätten och frågat.
    Min överklagan har alltså inte kommit fram
    Han på FK sa att egentligen är det ju försent, men att jag kunde försöka skriva till dem och förklara vad som hänt och be dem acceptera en överklagan ändå. Men det känns som kört,,,,,fan också
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Skit också Ringde nu FK för att kolla hur det går med vår överklagan, det är ju jättelänge sen vi skickade in den (typ i Maj), alltså den överklagan som ska gå till Länsrätten, FK's överklagningsenhet har vi redan harvat igenom. Och döm om min förvåning när jag får höra att den aldrig kommit fram. Den jag pratade med hade kollat i deras eget arkiv och också ringt Jönköping (överklagningsenheten där) och ringt till Länsrätten och frågat.
    Min överklagan har alltså inte kommit fram
    Han på FK sa att egentligen är det ju försent, men att jag kunde försöka skriva till dem och förklara vad som hänt och be dem acceptera en överklagan ändå. Men det känns som kört,,,,,fan också
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Men vad dumt!! Och synd. Är det ni som postat brevet alltså o det skulle ha kommit bort i posthanteringen? Kan du inte ringa dem istället för att skriva, o förklara att ni faktiskt skickat in en överklagan?
  4. 2
    Men vad dumt!! Och synd. Är det ni som postat brevet alltså o det skulle ha kommit bort i posthanteringen? Kan du inte ringa dem istället för att skriva, o förklara att ni faktiskt skickat in en överklagan?
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja det var vi som skickade överklagan med posten,,,jag skulle ju ringt efter 2 dagar och kollat så det kommit fram men det är ju så förbaskat svårt att knappa sig fram på FK's telefon och komma rätt
    Jag sa ju till han jag pratade med idag att vi ju hade skickat den och det hjälpte ju inte. Det han sa var att jag kunde prova och skicka in ett brev om det, men han lät inte speciellt hoppfull att det skulle accepteras
  6. 3
    Ja det var vi som skickade överklagan med posten,,,jag skulle ju ringt efter 2 dagar och kollat så det kommit fram men det är ju så förbaskat svårt att knappa sig fram på FK's telefon och komma rätt
    Jag sa ju till han jag pratade med idag att vi ju hade skickat den och det hjälpte ju inte. Det han sa var att jag kunde prova och skicka in ett brev om det, men han lät inte speciellt hoppfull att det skulle accepteras
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Men nej...

    Fy vad surt! Jag hoppas innerligt att de godkänner en ny överklagan. men vad segt att liksom börja om.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Men nej... Fy vad surt! Jag hoppas innerligt att de godkänner en ny överklagan. men vad segt att liksom börja om.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja skitsegt,,,,jag tror jag har det skrivet i datorn, men tror inte så mycket på att de kommer att acceptera det Jag kan ju inte bevisa att posten tappat bort mitt brev
  10. 5
    Ja skitsegt,,,,jag tror jag har det skrivet i datorn, men tror inte så mycket på att de kommer att acceptera det Jag kan ju inte bevisa att posten tappat bort mitt brev
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Postat som

    vanligt brev antar jag? Ja, det gör man ju. Då går det ju inte att spåra eller söka heller.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Postat som vanligt brev antar jag? Ja, det gör man ju. Då går det ju inte att spåra eller söka heller.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Precis, postat som vanligt brev,,,,,det har ju alltid funkat förr
  14. 7
    Precis, postat som vanligt brev,,,,,det har ju alltid funkat förr
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #8
    Du sparade inte en kopia då?
  16. 8
    Du sparade inte en kopia då?
  17. lenee
    #9

    ta kontakt med posten

    Du vet ju vilken brevlåda och ungefär vilken dag,,Så gör dom en sökning kan ju vara så att brevet gått sönder och då sänds det till en större enhet för spårning tex genom att läsa det Men det är lika tidseftersatt som fk så det kan mycket möjligt ligga där
    Men du måste göra detta för att din ansökan getemot fk ska anses ha kommit bort Dvs att du genom att söka brevet till viss del bevisar att det funnits ,
    Har du kavar allt i datorn skriv ut och ändra inte datum skriv bara ett bilagbrev där du åter föklarar saken , Man vet ju att det kan vara många olika handläggare på fk så ta om om att det är ett förevunnet brev ,, lycka till
  18. 9
    ta kontakt med posten Du vet ju vilken brevlåda och ungefär vilken dag,,Så gör dom en sökning kan ju vara så att brevet gått sönder och då sänds det till en större enhet för spårning tex genom att läsa det Men det är lika tidseftersatt som fk så det kan mycket möjligt ligga där
    Men du måste göra detta för att din ansökan getemot fk ska anses ha kommit bort Dvs att du genom att söka brevet till viss del bevisar att det funnits ,
    Har du kavar allt i datorn skriv ut och ändra inte datum skriv bara ett bilagbrev där du åter föklarar saken , Man vet ju att det kan vara många olika handläggare på fk så ta om om att det är ett förevunnet brev ,, lycka till
  19. lenee
    #10

    hjälp jag får nog läsa om in

    svenska kurs duger inte att blanda in modersmål ,,,,, hjälp o skit samma
  20. 10
    hjälp jag får nog läsa om in svenska kurs duger inte att blanda in modersmål ,,,,, hjälp o skit samma
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Jo jag tror det finns på datorn, jag skrev det ju i datorn så det finns nog där. Men usch jag vet inte om jag orkar bry mig igen liksom Bläääää.
  22. 11
    Jo jag tror det finns på datorn, jag skrev det ju i datorn så det finns nog där. Men usch jag vet inte om jag orkar bry mig igen liksom Bläääää.
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    JO då jag förstod vad du menade............undrar dock om jag minns datum och jag minns garanterat inte vilken brevlåda,,,kan ha varit i närmaste by, kan ha varit inne i stan eller i staden där jag jobbar.
  24. 12
    JO då jag förstod vad du menade............undrar dock om jag minns datum och jag minns garanterat inte vilken brevlåda,,,kan ha varit i närmaste by, kan ha varit inne i stan eller i staden där jag jobbar.
  25. Medlem sedan
    Aug 2008
    #13
    Ok... synd är det hur som helst!
    Jag vet hur mkt möda man lägger ner på sånt där..
    I alla fall fick vi beslut i förrgår att vi FÅR ett helt vårdbidrag. Jättebra. Bara fran t om juni nästa år men ändå. Då blir ju sonen 19.
    Det värsta är väl _om_ den yngste får adhd-diagnos i november..att jag då ska söka för honom också. Handläggaren blir väl snart galen på mig..
    men klart jag söker, sonen är mkt intensiv mm, en fjärdedels kan man ju alltid hoppas på.
  26. 13
    Ok... synd är det hur som helst!
    Jag vet hur mkt möda man lägger ner på sånt där..
    I alla fall fick vi beslut i förrgår att vi FÅR ett helt vårdbidrag. Jättebra. Bara fran t om juni nästa år men ändå. Då blir ju sonen 19.
    Det värsta är väl _om_ den yngste får adhd-diagnos i november..att jag då ska söka för honom också. Handläggaren blir väl snart galen på mig..
    men klart jag söker, sonen är mkt intensiv mm, en fjärdedels kan man ju alltid hoppas på.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Grattis, vad skönt att ni fick fullt. Egentligen tycker jag ni ska ha mer så mycket som du jobbar för att få pjkarnas vardag att funka.
    Och ja självklart ska du söka om lillpojken får diagnos,,,,,,,handläggaren får väl bli tokig då, bara hon sköter sitt jobb
  28. 14
    Grattis, vad skönt att ni fick fullt. Egentligen tycker jag ni ska ha mer så mycket som du jobbar för att få pjkarnas vardag att funka.
    Och ja självklart ska du söka om lillpojken får diagnos,,,,,,,handläggaren får väl bli tokig då, bara hon sköter sitt jobb
  29. Medlem sedan
    Aug 2008
    #15
    Tack, ja visst ska jag söka. men då tycker man att den jag nyss skrivit angående de äldre sönerna borde duga, så kan de lägga till den ansökan jag kommer att göra. Men jag vet ju att de kommer att vilja ha en ny ansökan, gällande alla tre.. nåja, vet ju inte ens om 8-åringen HAR en diagnos..
  30. 15
    Tack, ja visst ska jag söka. men då tycker man att den jag nyss skrivit angående de äldre sönerna borde duga, så kan de lägga till den ansökan jag kommer att göra. Men jag vet ju att de kommer att vilja ha en ny ansökan, gällande alla tre.. nåja, vet ju inte ens om 8-åringen HAR en diagnos..
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    Stackars du !

    Om man skickar filen bifogad till handläggaren, syns det inte i filen när den är skapad.
    Det vore i allafall någonslags bevis att du har skrivit den i tid .

    Så jobbigt att börja kampen igen mot ännu högre mur.
  32. 16
    Stackars du ! Om man skickar filen bifogad till handläggaren, syns det inte i filen när den är skapad.
    Det vore i allafall någonslags bevis att du har skrivit den i tid .

    Så jobbigt att börja kampen igen mot ännu högre mur.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Ja så kanske man kunde göra,,,bifoga filen via mail. Smart idé, det ska jag kolla upp Tack.
  34. 17
    Ja så kanske man kunde göra,,,bifoga filen via mail. Smart idé, det ska jag kolla upp Tack.

Liknande trådar

  1. Skit också
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-25, 11:37
  2. Skit också!
    By Viivi in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 18:51
  3. Skit också! Skit! Skit! Skit!
    By Limsa in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 16:50
  4. Skit också! Skit! Skit! Skit!
    By Limsa in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 14:44
  5. Skit också!!
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 10:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar