Skevt huvud :(
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Skevt huvud :(

    Ja, jag får skäll varje gång jag kommer till min bvc-sköterska (känner henne privat så hon är inte elak ) när jag kommer dit med Lovis

    Lovis hon sov väldigt mkt hos mig då hon var nyfödd och det resulterade tyvärr i att hon blev lite platt på sidan av huvudet. Det syns inte framifrån, men kollar man på vänster sida så syns det, samt ovanifrån.
    Jag är ganska övertygad om att det kommer att växa till sig. När hon sover lägger vi henne alltid på höger sida, låter henne sitta el ligga på mage (fast då blir hon arg) mestadels för att inte låta henne ligga mer på vänster sida.

    Minns att Leo var lite platt i bakhuvudet men det växte han ifrån.

    Någon mer som inte är helt rund i huvudformen eller är det bara jag som "varit stygg" mot min älskling Känner mig lite ledsen om jag ska vara ärlig, tänk om det inte går tillbaka? Tänk om hon får bära sån där hjälm?

    Kram A
  2. 1
    Skevt huvud :( Ja, jag får skäll varje gång jag kommer till min bvc-sköterska (känner henne privat så hon är inte elak ) när jag kommer dit med Lovis

    Lovis hon sov väldigt mkt hos mig då hon var nyfödd och det resulterade tyvärr i att hon blev lite platt på sidan av huvudet. Det syns inte framifrån, men kollar man på vänster sida så syns det, samt ovanifrån.
    Jag är ganska övertygad om att det kommer att växa till sig. När hon sover lägger vi henne alltid på höger sida, låter henne sitta el ligga på mage (fast då blir hon arg) mestadels för att inte låta henne ligga mer på vänster sida.

    Minns att Leo var lite platt i bakhuvudet men det växte han ifrån.

    Någon mer som inte är helt rund i huvudformen eller är det bara jag som "varit stygg" mot min älskling Känner mig lite ledsen om jag ska vara ärlig, tänk om det inte går tillbaka? Tänk om hon får bära sån där hjälm?

    Kram A
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    Det är så mycket...

    som man borde, ska och måste göra.
    Vi gör alla så gott vi kan med våra små och när hon var pyttis så var det bästa för henne att ligga hos dig, förmodligen på just den sidan.
    Nu är hon större och ni kompenserar genom att lägga henne på andra sidan eller på rygg... jättebra, tycker jag! Nu är_det_det rätta för er. Du har inte alls varit stygg mot ditt barn utan gjort det som var rätt vid just det tillfället.

    Det är så lätt att vara efterklok, men skulle man hela tiden behöva tänka fem steg längre fram så skulle vi aldrig kunna leva i nuet och göra det som känns rätt just nu.
    Så, fortsätt du att göra som du gör just nu, tror det blir jättebra och de flesta små "platta" huvuden_brukar_rätta till sig av sig självt. Och gör det inte det då får man ta det då. Men glöm att du varit "stygg" mot ditt barn!
    Så! Nu tänker vi istället på hur sööööt hon är, från alla vinklar!
    Kram på dig!
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  4. 2
    Det är så mycket... som man borde, ska och måste göra.
    Vi gör alla så gott vi kan med våra små och när hon var pyttis så var det bästa för henne att ligga hos dig, förmodligen på just den sidan.
    Nu är hon större och ni kompenserar genom att lägga henne på andra sidan eller på rygg... jättebra, tycker jag! Nu är_det_det rätta för er. Du har inte alls varit stygg mot ditt barn utan gjort det som var rätt vid just det tillfället.

    Det är så lätt att vara efterklok, men skulle man hela tiden behöva tänka fem steg längre fram så skulle vi aldrig kunna leva i nuet och göra det som känns rätt just nu.
    Så, fortsätt du att göra som du gör just nu, tror det blir jättebra och de flesta små "platta" huvuden_brukar_rätta till sig av sig självt. Och gör det inte det då får man ta det då. Men glöm att du varit "stygg" mot ditt barn!
    Så! Nu tänker vi istället på hur sööööt hon är, från alla vinklar!
    Kram på dig!
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Varit orolig för det med här, men ser inga tecken alls på det. Frågade även på BVC vad hon tyckte och hon såg inget fel. Men Joel rör ganska mycket på sig när han sover..vänder och har sig i sömnen. Vänder sig för att sova på mage också vilket jag inte alls gillar att han gör på natten.. dessa ungar!
  6. 3
    Varit orolig för det med här, men ser inga tecken alls på det. Frågade även på BVC vad hon tyckte och hon såg inget fel. Men Joel rör ganska mycket på sig när han sover..vänder och har sig i sömnen. Vänder sig för att sova på mage också vilket jag inte alls gillar att han gör på natten.. dessa ungar!
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Ingen fara! Tildas (min 6-åring) hade ett jätteskevt huvud som bebis. Vi försökte få henne att byta sida och försökte vända henne i sömnen men icke. Hon hade bestämt sig för att sova på ena sidan.
    Och jag kan trösta dig med att hennes huvud idag är lika runt som någon annans.
    Jag har hört många som sagt samma sak, men alla bebishuvuden har fått rund och fin form senare
    Men jag förstår helt klart din oro, man vill ju det bästa för sin bebis och att de skall vara PERFEKTA!
  8. 4
    Ingen fara! Tildas (min 6-åring) hade ett jätteskevt huvud som bebis. Vi försökte få henne att byta sida och försökte vända henne i sömnen men icke. Hon hade bestämt sig för att sova på ena sidan.
    Och jag kan trösta dig med att hennes huvud idag är lika runt som någon annans.
    Jag har hört många som sagt samma sak, men alla bebishuvuden har fått rund och fin form senare
    Men jag förstår helt klart din oro, man vill ju det bästa för sin bebis och att de skall vara PERFEKTA!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    tack för era svar!

    Man blir lite orolig, men ändå så vet jag ju innerst inne att det ofta går tillbaka med huvudformen

    Stort tack!!

    Kram
  10. 5
    tack för era svar! Man blir lite orolig, men ändå så vet jag ju innerst inne att det ofta går tillbaka med huvudformen

    Stort tack!!

    Kram

Liknande trådar

  1. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:39
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:44
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:37
  4. skevt chassi....
    By -Johanna- in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 08:29
  5. skevt chassi?
    By fröken petnoga in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar