*** Namnbytesförslag! ***
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    *** Namnbytesförslag! ***

    Jag har pratat med Eventa om namnbyte på snacket, och när vi kommer överrens så skickar jag förslag till henne och hon byter snabbt som blixten.

    Så kör på med alla förslag och så rörstar vi demokratiskt.

    Är det ok om vi säger att anonyma röster är diskade?

    Fyll på med åsikter om mitt inlägg och om snacknamn.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  2. 1
    *** Namnbytesförslag! *** Jag har pratat med Eventa om namnbyte på snacket, och när vi kommer överrens så skickar jag förslag till henne och hon byter snabbt som blixten.

    Så kör på med alla förslag och så rörstar vi demokratiskt.

    Är det ok om vi säger att anonyma röster är diskade?

    Fyll på med åsikter om mitt inlägg och om snacknamn.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2

    #1. Vi som är 45+

    Det som huskors föreslog.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  4. 2
    #1. Vi som är 45+ Det som huskors föreslog.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Jag håller på det
  6. 3
    Jag håller på det
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Jag också, den säger så mycket.
  8. 4
    Jag också, den säger så mycket.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    låter bra imt

    .
  10. 5
    låter bra imt .
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6
    Alltså egentligen så spelar namnet ingen större roll för mig.. jag är på ett snack om jag tycker det är intressant, namnet är oväsentligt för mig. Men det kanske inte var vad du ville veta *s*
  12. 6
    Alltså egentligen så spelar namnet ingen större roll för mig.. jag är på ett snack om jag tycker det är intressant, namnet är oväsentligt för mig. Men det kanske inte var vad du ville veta *s*
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7

    HK röstar självklart på sitt..

    eget förslag :-)
  14. 7
    HK röstar självklart på sitt.. eget förslag :-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    I o m att vi är några som inte är 45 + som är här om vi får kan det inte bara heta Vi i guldåldern:-) Eller vi över 40...
  16. 8
    I o m att vi är några som inte är 45 + som är här om vi får kan det inte bara heta Vi i guldåldern:-) Eller vi över 40...
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Nej, det är ju inte jätteviktigt. Men om det finns en majoritet som önskar ett byte, så verkar det ju enkelt gjort.
  18. 9
    Nej, det är ju inte jätteviktigt. Men om det finns en majoritet som önskar ett byte, så verkar det ju enkelt gjort.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Njae, då börjar vi tänja på gränser som man kan börja tappa grepp om. Då kommer vi ha plankningar från folk i 30-årsåldern. Och vi som är typ runt 50 och uppåt kan behöva ett ställe där man förstår varandra lite bättre. Vitsen är just att snacket ska vara fredat från "yngre", eftersom "yngre" kan vara i typ _alla_ andra snack här.

    Så du får nog ta att det heter 45+ för att matcha de som är riktigt äldre här, eller så får du växa 3 år till.

    Och jag har redan motiverat med redax om varför, och med uppslutningen här av flera nick jag inte sett tidigare, så hade jag rätt i att det behövs ett snack för just "äldre".

    Förstår du hur jag menar?
    Alternativet är att annars kalla det för 50+.
  20. 10
    Njae, då börjar vi tänja på gränser som man kan börja tappa grepp om. Då kommer vi ha plankningar från folk i 30-årsåldern. Och vi som är typ runt 50 och uppåt kan behöva ett ställe där man förstår varandra lite bättre. Vitsen är just att snacket ska vara fredat från "yngre", eftersom "yngre" kan vara i typ _alla_ andra snack här.

    Så du får nog ta att det heter 45+ för att matcha de som är riktigt äldre här, eller så får du växa 3 år till.

    Och jag har redan motiverat med redax om varför, och med uppslutningen här av flera nick jag inte sett tidigare, så hade jag rätt i att det behövs ett snack för just "äldre".

    Förstår du hur jag menar?
    Alternativet är att annars kalla det för 50+.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11

    jag vill gärna ha 45+

    om jag får vara lite petig. Tycker, konstigt nog, att det känns som rätt stor skillnad mellan 40 och 45.

    Ska det va nåt så säger jag hellre 50+ och så väntar jag lite
  22. 11
    jag vill gärna ha 45+ om jag får vara lite petig. Tycker, konstigt nog, att det känns som rätt stor skillnad mellan 40 och 45.

    Ska det va nåt så säger jag hellre 50+ och så väntar jag lite
  23. Medlem sedan
    May 1999
    #12
    Men det funkar ju inte ens nu.
    Det är ju flera som inte är 45+, och då är namnet missvisande.
    Jag har dock inget annat förslag.
  24. 12
    Men det funkar ju inte ens nu.
    Det är ju flera som inte är 45+, och då är namnet missvisande.
    Jag har dock inget annat förslag.
  25. Medlem sedan
    Jun 2007
    #13
    Det är bäst att vi rättar oss efter Huskorset - är det inte hon som bestämmer
    Vi som är 45+ blir bra, bättre, bäst.
  26. 13
    Det är bäst att vi rättar oss efter Huskorset - är det inte hon som bestämmer
    Vi som är 45+ blir bra, bättre, bäst.
  27. Medlem sedan
    Dec 1999
    #14

    OK för mig. *imt*

    .
    Den som gör fel, har i alla fall försökt!
    Spontan bloggare som nu ger GI en chans: http://bidrottningen.bloggagratis.se/
    Och nu har jag börjat blogga om Scrapbooking http://lizascrappar.bloggagratis.se/
  28. 14
    OK för mig. *imt* .
  29. Medlem sedan
    Jun 1999
    #15
    Det jag funderar på är hur nya ska hitta hit om vi bestämmer om för "Vi som är 45+". Att leta under V i "Hitta bland ämnen" är kanske inte det som man först kommer att tänka på. När "äldre föräldrar" bytte till "föräldrar äldre " blev det betydligt mindre aktivitet. Men det går kanske att ha bägge rubrikerna i "Hitta bland ämnen"
  30. 15
    Det jag funderar på är hur nya ska hitta hit om vi bestämmer om för "Vi som är 45+". Att leta under V i "Hitta bland ämnen" är kanske inte det som man först kommer att tänka på. När "äldre föräldrar" bytte till "föräldrar äldre " blev det betydligt mindre aktivitet. Men det går kanske att ha bägge rubrikerna i "Hitta bland ämnen"
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16

    Stämmer bra det!

    Och jag tror att alla håller med dig som har passerat 45 också. Jag kan också erkänna att jag kände mig "gammal" när jag var runt 40, men vid 45 så hände något mer. Svårt att ta på, det behöver upplevas.

    Men annars blir det 50+ som sagt, så får den som är -50 planka. Men åldersgränsen ska inte sänkas, då tappar man vitsen med snacket helt och hållet.
    Och så vänder vi på bladet.
    ♫ ♪ ♪ ... Never ending story ... ♪ ♫♪ ♪♪♫
  32. 16
    Stämmer bra det! Och jag tror att alla håller med dig som har passerat 45 också. Jag kan också erkänna att jag kände mig "gammal" när jag var runt 40, men vid 45 så hände något mer. Svårt att ta på, det behöver upplevas.

    Men annars blir det 50+ som sagt, så får den som är -50 planka. Men åldersgränsen ska inte sänkas, då tappar man vitsen med snacket helt och hållet.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Målgruppen är 45+, de andra får räknas som plankare. Det finns ju redan andra snack annars, och det här konceptet tappar ju lite sin tjusning. Men annars kan vi klämma in med 50+. Det är väl i så fall alternativet.

    Men jag fattar vad du menar. Fast jag tror ändå att man får fokusera på målgruppen för snackare här inne, och det är ju 45+.

    Spåna gärna på alternativa rubriker annars. För som det är just nu är det den rubrik som finns eller den som huskors kom med som förslag.
  34. 17
    Målgruppen är 45+, de andra får räknas som plankare. Det finns ju redan andra snack annars, och det här konceptet tappar ju lite sin tjusning. Men annars kan vi klämma in med 50+. Det är väl i så fall alternativet.

    Men jag fattar vad du menar. Fast jag tror ändå att man får fokusera på målgruppen för snackare här inne, och det är ju 45+.

    Spåna gärna på alternativa rubriker annars. För som det är just nu är det den rubrik som finns eller den som huskors kom med som förslag.
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    Födda under Vänstertrafiken, kanske...
    En liten delare mellan äldre och yngre...
    Visserligen bara 41 år sedan, men åren går ju så fort...
    Födda under Erlander skulle också kunna gå, men kanske någon är PerAlbino här???
  36. 18
    Födda under Vänstertrafiken, kanske...
    En liten delare mellan äldre och yngre...
    Visserligen bara 41 år sedan, men åren går ju så fort...
    Födda under Erlander skulle också kunna gå, men kanske någon är PerAlbino här???
  37. Medlem sedan
    Oct 2007
    #19
    Det är ju iaf inga protester. Så antingen det som är nu, eller byta till det som är föreslaget.
  38. 19
    Det är ju iaf inga protester. Så antingen det som är nu, eller byta till det som är föreslaget.
  39. Medlem sedan
    Oct 2002
    #20
    Före/Efter Beatles, också
    Två snack: ett är alla andra, två är vårt GULD-SNACK...
    D Ä R H A R V I N A M N E T -
    vi med silver i håret får ett GULDSNACK, juh
  40. 20
    Före/Efter Beatles, också
    Två snack: ett är alla andra, två är vårt GULD-SNACK...
    D Ä R H A R V I N A M N E T -
    vi med silver i håret får ett GULDSNACK, juh
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar