Swedbank
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Swedbank

    Hur uttalar du Swedbank? På radio säger de svedd-bank,
    Jag uttalar det som på engelska.
    All your base are belong to us
  2. 1
    Swedbank Hur uttalar du Swedbank? På radio säger de svedd-bank,
    Jag uttalar det som på engelska.
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Borde det inte logiskt bli svedd-bank? I alla fall enligt min sambo från engelsktalande land.
  4. 2
    Borde det inte logiskt bli svedd-bank? I alla fall enligt min sambo från engelsktalande land.
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Jag uttalar det svedd-bank. Mest för att mina vänner gör det och de jobbar båda två på Swedbank.
  6. 3
    Jag uttalar det svedd-bank. Mest för att mina vänner gör det och de jobbar båda två på Swedbank.
  7. Pippippi
    #4

    svettpank?

  8. 4
    svettpank?
  9. Medlem sedan
    Jun 1999
    #5
    Svedd bank borde det väl vara när det brinner i knutarna.
  10. 5
    Svedd bank borde det väl vara när det brinner i knutarna.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Paankkomaattiii
  12. 6
    Paankkomaattiii
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Jag är med dig och får rysingar när jag är hemma och hör detta svettiga "sveddbangk"... urk, urk urk. Vem kom på det namnet?
  14. 7
    Jag är med dig och får rysingar när jag är hemma och hör detta svettiga "sveddbangk"... urk, urk urk. Vem kom på det namnet?
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Fast om man ska vara engelskttalande borde det väl vara ett "oue"-ljud?
    För med svenska regler borde det väl i sådana fall rimma på Sveg?
  16. 8
    Fast om man ska vara engelskttalande borde det väl vara ett "oue"-ljud?
    För med svenska regler borde det väl i sådana fall rimma på Sveg?
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Det kan man verkligen fråga sig! Urfult! Jag jobbade förut med deras statistikrapportering till myndigheten, och de vill ju ha det så själv så jag vande mig...jag själv säger nog snarare soeddbank, inte riktigt med ett w-ljud utan mer som ja, oe...fult hur som helst!
  18. 9
    Det kan man verkligen fråga sig! Urfult! Jag jobbade förut med deras statistikrapportering till myndigheten, och de vill ju ha det så själv så jag vande mig...jag själv säger nog snarare soeddbank, inte riktigt med ett w-ljud utan mer som ja, oe...fult hur som helst!
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Jag vet inte mer än att min inföding till engelsman hävdar detta samt att banken själv skriver följande: "Hur uttalas Swedbank?
    [sved:bænk] är det fonetiska uttalet. Den första delen uttalas “swedd” och den andra “bank” enligt engelskt uttal."
  20. 10
    Jag vet inte mer än att min inföding till engelsman hävdar detta samt att banken själv skriver följande: "Hur uttalas Swedbank?
    [sved:bænk] är det fonetiska uttalet. Den första delen uttalas “swedd” och den andra “bank” enligt engelskt uttal."
  21. Medlem sedan
    Feb 2002
    #11
    Jag säger svedbank. På svenska. Men min icke-engelsktalande pappa säger "Swid-bank" Så det säger de nog på nyheterna som har högfrekvent lyssnar på.
  22. 11
    Jag säger svedbank. På svenska. Men min icke-engelsktalande pappa säger "Swid-bank" Så det säger de nog på nyheterna som har högfrekvent lyssnar på.
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12

    Jag säger Sparbanken

    som under den gamla goda tiden.

    Blir bara irriterade pa Swedbank som maste ha ett internationellt namn men när vi för pengar fran utlandet till kontot i Sverige kan de inte skicka växlingsbekräftelsen till oss eftersom de inte far skicka brev utomlands???!!! Sa de skickar det till mina svärföräldrar istället eftersom "systemet inte klarar av kunder med utländsk adress".

    Sa de är och förblir Sparbanken!
  24. 12
    Jag säger Sparbanken som under den gamla goda tiden.

    Blir bara irriterade pa Swedbank som maste ha ett internationellt namn men när vi för pengar fran utlandet till kontot i Sverige kan de inte skicka växlingsbekräftelsen till oss eftersom de inte far skicka brev utomlands???!!! Sa de skickar det till mina svärföräldrar istället eftersom "systemet inte klarar av kunder med utländsk adress".

    Sa de är och förblir Sparbanken!

Liknande trådar

  1. ngn som har Swedbank?
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 22:45
  2. Ni som har Swedbank
    By pbsthlm in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 16:35
  3. Swedbank
    By Victoria m Aimee -06 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 18:33
  4. Swedbank
    By Jokai in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 22:59
  5. Nån med Swedbank??
    By tn79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar