Någon som kan mer om ofostrig grav?
Missfall
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Någon som kan mer om ofostrig grav?

    Var på MVC igår för att träffa läkaren och diskutera eventuellt FVP (pga min ålder). För att vara säker på vilken vecka vi var i gjordes ett VUL. Först blev jag jätteglad över att få se min bebis, men det visade sig inte vara riktigt så bra. Där var inget foster bara en gulsäck, så antingen är jag mycket kortare gången än vad vi trodde, vilket inte alls stämmer med mina beräkningar för då skulle jag inte ens ha varit gravid när jag testade positivt, eller så är det ofostrig graviditet. Jag har ingen aning om vad det betyder men jag förstår att det inte är något positivt, kan någon förklara?

    Så nu är det bara vänta, antingen på en blödning eller på det nya VUL som skall göras om knappa två veckor. Usch, varför är det så här, jag som var så glad och längtade så efter att bli mamma igen. Nu försöker jag och min man komma på de mest ologiska förklaringar bara för att vi vill att allt skall vara okej.
  2. 1
    Någon som kan mer om ofostrig grav? Var på MVC igår för att träffa läkaren och diskutera eventuellt FVP (pga min ålder). För att vara säker på vilken vecka vi var i gjordes ett VUL. Först blev jag jätteglad över att få se min bebis, men det visade sig inte vara riktigt så bra. Där var inget foster bara en gulsäck, så antingen är jag mycket kortare gången än vad vi trodde, vilket inte alls stämmer med mina beräkningar för då skulle jag inte ens ha varit gravid när jag testade positivt, eller så är det ofostrig graviditet. Jag har ingen aning om vad det betyder men jag förstår att det inte är något positivt, kan någon förklara?

    Så nu är det bara vänta, antingen på en blödning eller på det nya VUL som skall göras om knappa två veckor. Usch, varför är det så här, jag som var så glad och längtade så efter att bli mamma igen. Nu försöker jag och min man komma på de mest ologiska förklaringar bara för att vi vill att allt skall vara okej.
  3. _Hanna_
    #2
    Kan inget om ofostrig grav.

    Men vill i alla fall skicka lite omtanke till dig.
    Hopas allt går vägen för er och att ni slipper hamna här.

    Vi har tidigare varit i samma ankomst grupp Maj-09 men jag fick lämna er för lite över en vecka sedan då man konstaterade att fostret ej levde magen längre.

    Som sagt tänker och håller tummarna för er.

    Kram Hanna
  4. 2
    Kan inget om ofostrig grav.

    Men vill i alla fall skicka lite omtanke till dig.
    Hopas allt går vägen för er och att ni slipper hamna här.

    Vi har tidigare varit i samma ankomst grupp Maj-09 men jag fick lämna er för lite över en vecka sedan då man konstaterade att fostret ej levde magen längre.

    Som sagt tänker och håller tummarna för er.

    Kram Hanna
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Tack, jag hoppas också att vi inte behöver fortsätta vår resa tillsammans här, men om så är fallet hoppas jag vi snart hamnar i en annan ankomstgrupp kanske tillsammans. Har följt dig och känner verkligen med dig, nu får vi kämpa på och hoppas att det snart är en frisk bebis i magen.

    Kramar
  6. 3
    Tack, jag hoppas också att vi inte behöver fortsätta vår resa tillsammans här, men om så är fallet hoppas jag vi snart hamnar i en annan ankomstgrupp kanske tillsammans. Har följt dig och känner verkligen med dig, nu får vi kämpa på och hoppas att det snart är en frisk bebis i magen.

    Kramar
  7. Anna på besök
    #4

    Usch vad jobbigt!

    Håller dock tummar o tår att det är ok och en felräkning. Hittade detta som förklarar rätt bra http://www.osynligabarn.se/ofostrig%20graviditet.htm
    Kram
  8. 4
    Usch vad jobbigt! Håller dock tummar o tår att det är ok och en felräkning. Hittade detta som förklarar rätt bra http://www.osynligabarn.se/ofostrig%20graviditet.htm
    Kram
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Tack för omtanken, den förklarar rätt bra även om det fortfarande är svårt att förstå, men det kanske beror mer på att jag inte vill förstå. Ja, nu är det bara väntan kvar.
    Kram
  10. 5
    Tack för omtanken, den förklarar rätt bra även om det fortfarande är svårt att förstå, men det kanske beror mer på att jag inte vill förstå. Ja, nu är det bara väntan kvar.
    Kram
  11. Anonym
    #6
    Åh.. det låter som mig. :-( Jag testade tok-positivt, och var och gjorde ett VUL i vecka 6. Säck men inget hjärta, inget foster. Jag blev jätteledsen, jätteorolig... såklart. Sedan fick jag ta blodprov och mäta hcghalten och efter två veckor kmma tillbaka igen. Det var väl då jag fattade att det inget var.. Jag VET att det ibland blir sådär knasigt att det inte syns något, och så två veckor syns det så jag hade väl hopp som alla andra. Men efter två veckor konstaterades ofostrig graviditet. :-(

    Håll i så länge det går tycker jag, man måste ha hoppet på något sätt.

    Stor kram och förlåt om jagframstår för saklig i mitt inlägg, det är bara menat som information och svar på din fråga.

    kram
  12. 6
    Åh.. det låter som mig. :-( Jag testade tok-positivt, och var och gjorde ett VUL i vecka 6. Säck men inget hjärta, inget foster. Jag blev jätteledsen, jätteorolig... såklart. Sedan fick jag ta blodprov och mäta hcghalten och efter två veckor kmma tillbaka igen. Det var väl då jag fattade att det inget var.. Jag VET att det ibland blir sådär knasigt att det inte syns något, och så två veckor syns det så jag hade väl hopp som alla andra. Men efter två veckor konstaterades ofostrig graviditet. :-(

    Håll i så länge det går tycker jag, man måste ha hoppet på något sätt.

    Stor kram och förlåt om jagframstår för saklig i mitt inlägg, det är bara menat som information och svar på din fråga.

    kram
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Är inte så haj på detta men, själv så hade jag en ofostrig graviditet förra sommaren. Ofostrig står ju för avsaknad av foster, ett tidigt missfall som kroppen inte stött ut. Hinnsäcken och det kan fortsätta att vaäxa i allafall. För min del tror jag att jag misstänkte att något var knas, hade inte minsta grav symtom (hcg halten stiger långsmt vid ofostrig grav.) Skulle vara i en vissvecka när jag kom in och då visade det sig tidigare enl dom + att dom inte hittade hjärtat och det gör man ju inte alltid i en tidig grav. sen fick jag åka in på flera vul ett par veckor, men det var inget liv där, hinnsäcken hade vuxit hcg halten steg fortfarande, till slut var jag enl. mina beräkningar i v 12, dom ville att kroppen skulle ta hand om det själv, men jag stod inte ut längre så det fick bli en skrapning.
    Lite egna funderingar kring detta är att jag hade ett missfall precis innan och fick ingen mens där emellan, att det blev för tidigt för kroppen att ställa in sig på en ny graviditet.
    Massor av kramar till Dig/Andrea

    Ps; Nu har jag lyckan att vänta en liten i maj, tog 1 år till för mig att bli gravid, men jag är 40 år och har bara en äggledare, så det måste ju vara bra ändå...
  14. 7
    Är inte så haj på detta men, själv så hade jag en ofostrig graviditet förra sommaren. Ofostrig står ju för avsaknad av foster, ett tidigt missfall som kroppen inte stött ut. Hinnsäcken och det kan fortsätta att vaäxa i allafall. För min del tror jag att jag misstänkte att något var knas, hade inte minsta grav symtom (hcg halten stiger långsmt vid ofostrig grav.) Skulle vara i en vissvecka när jag kom in och då visade det sig tidigare enl dom + att dom inte hittade hjärtat och det gör man ju inte alltid i en tidig grav. sen fick jag åka in på flera vul ett par veckor, men det var inget liv där, hinnsäcken hade vuxit hcg halten steg fortfarande, till slut var jag enl. mina beräkningar i v 12, dom ville att kroppen skulle ta hand om det själv, men jag stod inte ut längre så det fick bli en skrapning.
    Lite egna funderingar kring detta är att jag hade ett missfall precis innan och fick ingen mens där emellan, att det blev för tidigt för kroppen att ställa in sig på en ny graviditet.
    Massor av kramar till Dig/Andrea

    Ps; Nu har jag lyckan att vänta en liten i maj, tog 1 år till för mig att bli gravid, men jag är 40 år och har bara en äggledare, så det måste ju vara bra ändå...

Liknande trådar

  1. någon som vet om grav. gördlar?
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-05-20, 19:53
  2. äl & grav test någon?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0805 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:17
  3. äl & grav test någon?
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0806 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 16:16
  4. Någon bra grav-bok?
    By zenzi in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 16:34
  5. Någon som rest sent i grav?
    By agnis in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 10:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar