Vaccinerar ni er mot influensa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Vaccinerar ni er mot influensa?

    Det gör jag. Gjort det nästan varje år sedan 1995
  2. 1
    Vaccinerar ni er mot influensa? Det gör jag. Gjort det nästan varje år sedan 1995
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2
    Får gratis vaccin genom jobbet-statligt anställd.
  4. 2
    Får gratis vaccin genom jobbet-statligt anställd.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3
    jag borde nog nu, när jag är lite extra känslig.. Men jag har inte haft influensa på tio år... Jag får bara lite feber en halv grads höjning när jag är förkyld, kräks inte... Så jag är ganska känslig även om dom säger att det INTE är någon feber.. suck...
  6. 3
    jag borde nog nu, när jag är lite extra känslig.. Men jag har inte haft influensa på tio år... Jag får bara lite feber en halv grads höjning när jag är förkyld, kräks inte... Så jag är ganska känslig även om dom säger att det INTE är någon feber.. suck...
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Har gjort det för några år sedan och kommer på läkares inrådan även göra det i år...
  8. 4
    Har gjort det för några år sedan och kommer på läkares inrådan även göra det i år...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5
    Nej. imt
  10. 5
    Nej. imt
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Men vad menar du då att du är extra känslig, du har aldrig influensa och du får nästan aldrig feber? Förkylning kan ju alla bli däckade av, det betyder inte att man är extra känslig bara för att man inte har feber?
  12. 6
    Men vad menar du då att du är extra känslig, du har aldrig influensa och du får nästan aldrig feber? Förkylning kan ju alla bli däckade av, det betyder inte att man är extra känslig bara för att man inte har feber?
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Ja, jag får det gratis av min arbetsgivare o har gjort det i flera år så jag klarar mig nog. Peppar, peppar......
    " There´s no real reason to be lonely "
  14. 7
    Ja, jag får det gratis av min arbetsgivare o har gjort det i flera år så jag klarar mig nog. Peppar, peppar......
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Ja det gör jag. Har varken råd eller hälsa nog att vara sjuk i influensa.
  16. 8
    Ja det gör jag. Har varken råd eller hälsa nog att vara sjuk i influensa.
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Nej, ser inte vitsen då jag inte tillhör någon riskgrupp. Känns som det blir en väldigt massa sprutor för att kanske slippa bli sjuk var tionde år.
  18. 9
    Nej, ser inte vitsen då jag inte tillhör någon riskgrupp. Känns som det blir en väldigt massa sprutor för att kanske slippa bli sjuk var tionde år.
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    jag har kris nu. då kan man bli lite mer sjuk än vanligt..
  20. 10
    jag har kris nu. då kan man bli lite mer sjuk än vanligt..
  21. Medlem sedan
    Jul 2008
    #11
    Får man det om man är statligt anställd? Det är också jag men jag har inte informerats om detta?
  22. 11
    Får man det om man är statligt anställd? Det är också jag men jag har inte informerats om detta?
  23. Medlem sedan
    Sep 2002
    #12
    Det är nog knappast en anledning till influensavaccination.
  24. 12
    Det är nog knappast en anledning till influensavaccination.
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13
    Vet inte, men i vår handlingsplan för personalhälsa och friskvård så står det att influensavaccin skall erbjudas all personal under hösten.
  26. 13
    Vet inte, men i vår handlingsplan för personalhälsa och friskvård så står det att influensavaccin skall erbjudas all personal under hösten.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Nej, ser inte någon vits med det. Är inte intresserad eller i någon riskgrupp.
  28. 14
    Nej, ser inte någon vits med det. Är inte intresserad eller i någon riskgrupp.
  29. Medlem sedan
    Apr 2007
    #15
    nej, jag får aldrig influensa så det finns ingen anledning att vaccinera mig mot det heller.
  30. 15
    nej, jag får aldrig influensa så det finns ingen anledning att vaccinera mig mot det heller.
  31. Medlem sedan
    Apr 2002
    #16
    nä jag lovar jag ska inte vaccinera mig mot den.
  32. 16
    nä jag lovar jag ska inte vaccinera mig mot den.
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17

    Erbjuds på jobbet

    och tänker nog ta det. Förra året var hela familjen utom jag sjuk, så det funkade helt klart. Sist jag hade influensa var jag hemma i 3 veckor. Först med vab för sjuka barn, sen var jag sjuk själv. Sista veckan sjukskriven, jag var helt slut!
  34. 17
    Erbjuds på jobbet och tänker nog ta det. Förra året var hela familjen utom jag sjuk, så det funkade helt klart. Sist jag hade influensa var jag hemma i 3 veckor. Först med vab för sjuka barn, sen var jag sjuk själv. Sista veckan sjukskriven, jag var helt slut!
  35. Medlem sedan
    Sep 2003
    #18
    Nej, det gör jag inte.
    Jag utsätts för smittan varje år men har inte haft en rejäl influensa sedan 1992. Då var jag sjuk i 5 veckor men efter det har jag aldrig haft det.

    Bygger väl upp en bra immunitet på mitt jobb där det är ganska vanligt att man blir hostad (eller något ännu värre) rakt i ansiktet.
  36. 18
    Nej, det gör jag inte.
    Jag utsätts för smittan varje år men har inte haft en rejäl influensa sedan 1992. Då var jag sjuk i 5 veckor men efter det har jag aldrig haft det.

    Bygger väl upp en bra immunitet på mitt jobb där det är ganska vanligt att man blir hostad (eller något ännu värre) rakt i ansiktet.
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Nej...

    är man helt frisk för övrigt så har jag svårt att förstå varför man skulle göra det.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Nej... är man helt frisk för övrigt så har jag svårt att förstå varför man skulle göra det.
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20

    Har aldrig haft influensa så

    nej.
    aka Sulan
  40. 20
    Har aldrig haft influensa så nej.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vaccinerar ni 4åringarna?
    By kattiz69 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:56
  2. Vaccinerar ni era 3-åringar?
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 23:09
  3. Vaccinerar ni era katter?
    By selene in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 18:16
  4. vad är det man vaccinerar mot
    By sandra_78 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 13:12
  5. Vaccinerar ni era?
    By Veera in forum _0606 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar