Svårt att sova.
Missfall
  1. _Hanna_
    #1

    Svårt att sova.

    Kan inte sova på nätterna. Bara ligger och tänker. Tänker på hur det kunde var, varför det vart som det vart och hur allt kommer att bli.

    Nu är det absolut inte länge sedan jag hade missfall så jag vet att det kommer blekna med tiden, men just nu.

    Har en ny tid till gyn på måndag skall bli skönt, har lite frågor som dykt upp sedan sist.

    Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, men antar att jag bara behövde skriva av mig lite.

    Hoppas ni alla får en fin helg.

    /Kram H
  2. 1
    Svårt att sova. Kan inte sova på nätterna. Bara ligger och tänker. Tänker på hur det kunde var, varför det vart som det vart och hur allt kommer att bli.

    Nu är det absolut inte länge sedan jag hade missfall så jag vet att det kommer blekna med tiden, men just nu.

    Har en ny tid till gyn på måndag skall bli skönt, har lite frågor som dykt upp sedan sist.

    Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, men antar att jag bara behövde skriva av mig lite.

    Hoppas ni alla får en fin helg.

    /Kram H
  3. Medlem sedan
    Jul 2008
    #2
    Jag känner igen mig så väl... och även om det är jobbigt så tror jag ändå att det måste få ta tid att tänka klart alla tankar. Vid mitt första missfall (2004) valde jag att låta bli att tänka och då fick jag det jobbigt när jag väl blev gravid igen och under graviditeten. Den här gången har jag låtit mig själv vara ledsen och idag, drygt två månader efter det att jag började blöda, mår jag ganska bra igen. Det är klart att det fortfarande gör ont när jag tänker på det, men jag tänker inte på det hela tiden!

    Så vill du ha ett råd från mig är det att tänka mycket, gråta mycket, och sedan försöka lägga det bakom sig... och när du är redo att våga prova bli gravid igen (om det är det du vill) så är du jättevälkommen in till gruppen "mellan missfall och graviditet".

    Kram
    Kittla
  4. 2
    Jag känner igen mig så väl... och även om det är jobbigt så tror jag ändå att det måste få ta tid att tänka klart alla tankar. Vid mitt första missfall (2004) valde jag att låta bli att tänka och då fick jag det jobbigt när jag väl blev gravid igen och under graviditeten. Den här gången har jag låtit mig själv vara ledsen och idag, drygt två månader efter det att jag började blöda, mår jag ganska bra igen. Det är klart att det fortfarande gör ont när jag tänker på det, men jag tänker inte på det hela tiden!

    Så vill du ha ett råd från mig är det att tänka mycket, gråta mycket, och sedan försöka lägga det bakom sig... och när du är redo att våga prova bli gravid igen (om det är det du vill) så är du jättevälkommen in till gruppen "mellan missfall och graviditet".

    Kram
    Kittla

Liknande trådar

  1. Svårt att att sova.
    By Jost med Busfröna in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 12:58
  2. Svårt att sova...
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-10, 18:35
  3. Svårt att sova
    By lufsan in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 11:01
  4. Så svårt att sova
    By bubblan1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:21
  5. Svårt att sova
    By Donna m 2 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar