Allergi mot pencilin
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Allergi mot pencilin

    Puh, Milton har varit sjuk mycket sen han började dagis.

    Har nu sista rundan varit hemma i två veckor och förra lördagen fick han pencilin. Amimox.
    Milton blev bara sämre och sämre. Hade hög feber. Slutade dricka, äta. Sov mer och mer och kunde knappt gå. Fick utslag på hel kroppen.

    Ringde dagligen till vårdguiden, men jag känner mig ofta som en "nervös första gångsmamma" när man ringer dit.

    Tillslut blev det ett läkarbesök till igår och läkaren sa att vi omedelbart skulle sluta med pencilinen. Det var den han reagerade mot. Doktorn tog prover och sa dessutom att det inte fanns någon anledning överhuvudtaget att äta pencilin.
    Oj vad dum man känner sig!

    Milton repade sig snabbt och äter och dricker igen. Jag är överlycklig att se han gå skratta och busa igen!! Är så glad över att se min lilla busunge slänga mat och busa runt som en galning igen :-))
  2. 1
    Allergi mot pencilin Puh, Milton har varit sjuk mycket sen han började dagis.

    Har nu sista rundan varit hemma i två veckor och förra lördagen fick han pencilin. Amimox.
    Milton blev bara sämre och sämre. Hade hög feber. Slutade dricka, äta. Sov mer och mer och kunde knappt gå. Fick utslag på hel kroppen.

    Ringde dagligen till vårdguiden, men jag känner mig ofta som en "nervös första gångsmamma" när man ringer dit.

    Tillslut blev det ett läkarbesök till igår och läkaren sa att vi omedelbart skulle sluta med pencilinen. Det var den han reagerade mot. Doktorn tog prover och sa dessutom att det inte fanns någon anledning överhuvudtaget att äta pencilin.
    Oj vad dum man känner sig!

    Milton repade sig snabbt och äter och dricker igen. Jag är överlycklig att se han gå skratta och busa igen!! Är så glad över att se min lilla busunge slänga mat och busa runt som en galning igen :-))
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Ja tänk att så fort man ringer sjukvården så frågar dom om det är en första barn... man kan ju undra varför.. när man säjer att det är ens 4barn så är man ju lika orolig som om det är ens första...
  4. 2
    Ja tänk att så fort man ringer sjukvården så frågar dom om det är en första barn... man kan ju undra varför.. när man säjer att det är ens 4barn så är man ju lika orolig som om det är ens första...

Liknande trådar

  1. Allergi
    By J.JO in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 16:22
  2. Här äter Isaac pencilin igen..
    By Artoz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 20:16
  3. Pencilin problem.
    By vicketick, Stockholm in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 21:49
  4. Fått pencilin...
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 15:11
  5. pencilin....
    By petrapeps in forum _99 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 13:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar