Jag har ridit också!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Jag har ridit också!

    Det var däremot så jäkla roligt och fullkomligt underbart superduperjättehärligt! Två timmar ut i skogen på islandshäst. Tyvärr var det en i gruppen som var lite rädd, så vi fick anpassa oss efter henne och det gick inte så supersnabbt även om vi fick prova på att tölta lite.

    Jag funderade verkligen allvarligt på att ta med mig hästen hem, han var så fin och mysigt. Har aldrig ridit islänning förut, red stor häst som barn och tonåring i många år, men det har aldrig blivit av att jag ridit islänning även om jag velat göra det typ alltid...! Har knappt ens ridit ponny nån gång så det kändes ganska skumt i början att sitta på en sån liten plutthäst, men det gick ju det också. Faktiskt ganska skönt när man inte ridit på ett tag .

    Det var verkligen trevliga och härliga hästar de små islänningarna, så kloka, vänliga och personliga på något sätt! Min kuse var en riktig goding, pigg och glad, nyfiken och klok, vänlig och lätt även om han testade mig lite i början .
  2. 1
    Jag har ridit också! Det var däremot så jäkla roligt och fullkomligt underbart superduperjättehärligt! Två timmar ut i skogen på islandshäst. Tyvärr var det en i gruppen som var lite rädd, så vi fick anpassa oss efter henne och det gick inte så supersnabbt även om vi fick prova på att tölta lite.

    Jag funderade verkligen allvarligt på att ta med mig hästen hem, han var så fin och mysigt. Har aldrig ridit islänning förut, red stor häst som barn och tonåring i många år, men det har aldrig blivit av att jag ridit islänning även om jag velat göra det typ alltid...! Har knappt ens ridit ponny nån gång så det kändes ganska skumt i början att sitta på en sån liten plutthäst, men det gick ju det också. Faktiskt ganska skönt när man inte ridit på ett tag .

    Det var verkligen trevliga och härliga hästar de små islänningarna, så kloka, vänliga och personliga på något sätt! Min kuse var en riktig goding, pigg och glad, nyfiken och klok, vänlig och lätt även om han testade mig lite i början .
  3. -MaryT-
    #2
    Oh! Härligt!
    Jag och dottern ska rida imorgon. Jag ska rida en töltande nordsvensk som jag har ridit förut också . Så himla roligt!
  4. 2
    Oh! Härligt!
    Jag och dottern ska rida imorgon. Jag ska rida en töltande nordsvensk som jag har ridit förut också . Så himla roligt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Skoj! Jag måste nog ta upp ridningen igen, det var läääänge sen jag höll på men det kändes helt rätt att sitta på hästryggen igår! Det är något särskilt med att sitta på en häst, den där kontakten med hästen, det går inte att beskriva, det måste upplevas.
  6. 3
    Skoj! Jag måste nog ta upp ridningen igen, det var läääänge sen jag höll på men det kändes helt rätt att sitta på hästryggen igår! Det är något särskilt med att sitta på en häst, den där kontakten med hästen, det går inte att beskriva, det måste upplevas.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    rida är skoj. men kan inte pga allergin.. skulle vilja prova skjuta men jag kommer nog inte träffa en enda lerduva.
  8. 4
    rida är skoj. men kan inte pga allergin.. skulle vilja prova skjuta men jag kommer nog inte träffa en enda lerduva.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Jag var också ute och red islandshäst igår, och de är mysiga de små liven. Snälla mot oss nybörjare och lagom stora. Det är inte så långt till marken, ifall man skulle ramla av...
  10. 5
    Jag var också ute och red islandshäst igår, och de är mysiga de små liven. Snälla mot oss nybörjare och lagom stora. Det är inte så långt till marken, ifall man skulle ramla av...
  11. Medlem sedan
    Feb 2008
    #6
    Du kan INTE vara sämre än jag på att skjuta . Lerduvor är bra, även om man är allergisk
  12. 6
    Du kan INTE vara sämre än jag på att skjuta . Lerduvor är bra, även om man är allergisk
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Hehehe, ja, en klar fördel att det inte är så långt ner . Men jag hade skitsvårt att komma upp trots att hästen var så liten, skämmigt ju! Vågade inte ta i och vräka mig upp som i gamla dar tror jag, för SÅ högt är det ju faktiskt inte *s*.
  14. 7
    Hehehe, ja, en klar fördel att det inte är så långt ner . Men jag hade skitsvårt att komma upp trots att hästen var så liten, skämmigt ju! Vågade inte ta i och vräka mig upp som i gamla dar tror jag, för SÅ högt är det ju faktiskt inte *s*.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Underbar feeling! Trött i rumpan du då, och alldeles nöjd med dagen?

    Bra kickoff?
  16. 8
    Underbar feeling! Trött i rumpan du då, och alldeles nöjd med dagen?

    Bra kickoff?
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9

    Vad kul!

    Jag o några tjejkompisar pratade just om att rida islänning häromdagen...det är kul! Själv har jag kommit igång med ridningen nu i höste igen, efter div uppehåll...
  18. 9
    Vad kul! Jag o några tjejkompisar pratade just om att rida islänning häromdagen...det är kul! Själv har jag kommit igång med ridningen nu i höste igen, efter div uppehåll...
  19. Medlem sedan
    Feb 2008
    #10
    Trött i rumpan, skum träningsvärk i höftpartiet, trappor går sådär alltså . Ja det var superbra! ALLT var toppen faktiskt.
  20. 10
    Trött i rumpan, skum träningsvärk i höftpartiet, trappor går sådär alltså . Ja det var superbra! ALLT var toppen faktiskt.
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Jag måste komma iväg snart igen, det är ju superkul! *hade glömt*
  22. 11
    Jag måste komma iväg snart igen, det är ju superkul! *hade glömt*
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12
    Men det där gjorde du ju med flit, för hade du tagit i med den kraft du egentligen har, så hade du ju landat med både fötterna på andra sidan hästen. Man vill ju inte att de andra i gruppen ska känna sig klena, så man får ju tona ner lite grann...

    Hur länge sitter träningsvärken i, förresten...?!
  24. 12
    Men det där gjorde du ju med flit, för hade du tagit i med den kraft du egentligen har, så hade du ju landat med både fötterna på andra sidan hästen. Man vill ju inte att de andra i gruppen ska känna sig klena, så man får ju tona ner lite grann...

    Hur länge sitter träningsvärken i, förresten...?!
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Ja juuuuust det .

    Jag tror det kommer bli värre imorgon. Det är alltid värre andra dagen. Imorse kände jag ingenting men sen har det kommit smygande under dagen. Själv då? Hur känns det?
  26. 13
    Ja juuuuust det .

    Jag tror det kommer bli värre imorgon. Det är alltid värre andra dagen. Imorse kände jag ingenting men sen har det kommit smygande under dagen. Själv då? Hur känns det?
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Låter underbart.
  28. 14
    Låter underbart.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    En del i låren redan igår, och nu känner jag av lite mage och rygg också. Inte van att sitta "fint" på det där sättet i över en timme...
  30. 15
    En del i låren redan igår, och nu känner jag av lite mage och rygg också. Inte van att sitta "fint" på det där sättet i över en timme...

Liknande trådar

  1. Idag har jag ridit
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 12:57
  2. Nu har vi varit och ridit!
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 19:27
  3. Linnéa har ridit!
    By Harmony in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 12:36
  4. Ridit och köpt träningskort
    By fia_ in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 14:41
  5. har varit och ridit
    By camilla m Emil in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 17:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar