Bara skriker och skriker på natten...
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2007
    #1

    Bara skriker och skriker på natten...

    Ebbe har varit extra missnöjd nu i några dagar och på nätterna har han skrikit och skrikit, och ingenting hjälper....det verkar inte vara nattskräck eller så, han är kontaktbar.
    Men han skriker högre än högst! Det verkar som att han har ONT, och det hjälper med alvedon.

    Eftersom han varit förkyld och tagit sig lite på örat tänkte jag att det kunde vara öroninflammation, men vi var vid doktorn igår och allt såg jättebra ut.
    (Allt och allt, öronen var fina, halsen såg fin ut, hjärtat lät bra..)

    Vi har ju introducerat lite nya saker i maten, som mjuk smörgås, och tänkte ta bort det nu och se.
    Har era marsianer haft något liknande? Vad har det varit då?

    Till råga på allt ramlade han ur sängen i morse...
    ♥ N 000823 ♥ E 080314 ♥ I 110531 ♥
  2. 1
    Bara skriker och skriker på natten... Ebbe har varit extra missnöjd nu i några dagar och på nätterna har han skrikit och skrikit, och ingenting hjälper....det verkar inte vara nattskräck eller så, han är kontaktbar.
    Men han skriker högre än högst! Det verkar som att han har ONT, och det hjälper med alvedon.

    Eftersom han varit förkyld och tagit sig lite på örat tänkte jag att det kunde vara öroninflammation, men vi var vid doktorn igår och allt såg jättebra ut.
    (Allt och allt, öronen var fina, halsen såg fin ut, hjärtat lät bra..)

    Vi har ju introducerat lite nya saker i maten, som mjuk smörgås, och tänkte ta bort det nu och se.
    Har era marsianer haft något liknande? Vad har det varit då?

    Till råga på allt ramlade han ur sängen i morse...
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Kan det vara nya tänder på gång? Mina två yngsta har haft det jäätejobbigt på nätterna då. Hoppas det går över fort!
  4. 2
    Kan det vara nya tänder på gång? Mina två yngsta har haft det jäätejobbigt på nätterna då. Hoppas det går över fort!
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    Stackars liten (och er!) både stökiga nätter och trilla ur sängen!

    Nils skrek mycket när vi började med gröt så vi fick ta introduktionen väldigt långsamt. Det kan inte vara något annat, tex att han vill ha en nattlampa tänd. Alva blir fortfarande ledsen om hon vaknar och lampan är släckt och vi glömt nattlampan.
  6. 3
    Stackars liten (och er!) både stökiga nätter och trilla ur sängen!

    Nils skrek mycket när vi började med gröt så vi fick ta introduktionen väldigt långsamt. Det kan inte vara något annat, tex att han vill ha en nattlampa tänd. Alva blir fortfarande ledsen om hon vaknar och lampan är släckt och vi glömt nattlampan.
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Tja, kanske...han har ju två redan som inte gjorde något större väsen av sig, men kanske att nästa gadd gör det!
  8. 4
    Tja, kanske...han har ju två redan som inte gjorde något större väsen av sig, men kanske att nästa gadd gör det!
  9. Medlem sedan
    May 2007
    #5
    Det verkar mer som att han har ont än något annat.
    Är det något annat brukar han gnällskrika mer...

    Ja stackarn ja som ramlade ur...
    Jag gick på toa i morse och han låg i mellan mig o sambon, tänkte att det går ju fort och sambon ligger ju där.....men han trillade ändå ur och landade på magen. Slog i ansiktet i spjälsängen, så han är alldeles röd och svullen om näsan och ögonbrynet...
    Får ha lite koll på det med.
    Nog för att han skrek länge efter fallet, men inte lika mycket som i natt!
  10. 5
    Det verkar mer som att han har ont än något annat.
    Är det något annat brukar han gnällskrika mer...

    Ja stackarn ja som ramlade ur...
    Jag gick på toa i morse och han låg i mellan mig o sambon, tänkte att det går ju fort och sambon ligger ju där.....men han trillade ändå ur och landade på magen. Slog i ansiktet i spjälsängen, så han är alldeles röd och svullen om näsan och ögonbrynet...
    Får ha lite koll på det med.
    Nog för att han skrek länge efter fallet, men inte lika mycket som i natt!
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Min 1'a gjorde så och hon var mjölkallergiker med ONT i magen.... När vi slutade med mjölk började hon sova som en prinsessa dag som natt....

    stackars Ebbe som ramlade ur sängen, lillasyster hälsar att det går över snabbt
  12. 6
    Min 1'a gjorde så och hon var mjölkallergiker med ONT i magen.... När vi slutade med mjölk började hon sova som en prinsessa dag som natt....

    stackars Ebbe som ramlade ur sängen, lillasyster hälsar att det går över snabbt
  13. Medlem sedan
    Jul 2007
    #7
    Stackars Ebbe och stackars er med!!!
    De enda ggr mina skriki är när de haft ÖI men det har duredan kollat upp klok som du är...
    Ja..*funderar*..det kan ju vara tänder som Sofia skrev eller lampan som Karins skrev.Ligger han hos er när han skriker?Kanske han är varm?
    Hoppas det bara är en fas.Kanske han drömmer mardrömmar helt enkelt??(åhh stackars liten)

    Hoppas ngn annan kan hjälpa dig eller att han bara blir glad igen.
    Oj sen trilla av sängen också.Hoppas han slipper det allafall.
    Kram!
  14. 7
    Stackars Ebbe och stackars er med!!!
    De enda ggr mina skriki är när de haft ÖI men det har duredan kollat upp klok som du är...
    Ja..*funderar*..det kan ju vara tänder som Sofia skrev eller lampan som Karins skrev.Ligger han hos er när han skriker?Kanske han är varm?
    Hoppas det bara är en fas.Kanske han drömmer mardrömmar helt enkelt??(åhh stackars liten)

    Hoppas ngn annan kan hjälpa dig eller att han bara blir glad igen.
    Oj sen trilla av sängen också.Hoppas han slipper det allafall.
    Kram!
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    ....

    Hoppas ngn annan kan hjälpa dig eller att han bara blir glad igen.
    Oj sen trilla av sängen också.Hoppas han slipper det allafall.
    Kram!
    "hoppas han slipper vara med om det igen" ska det stå.
  16. 8
    ....

    Hoppas ngn annan kan hjälpa dig eller att han bara blir glad igen.
    Oj sen trilla av sängen också.Hoppas han slipper det allafall.
    Kram!
    "hoppas han slipper vara med om det igen" ska det stå.
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    Jaså! Ja...men undra om vi verkligen haft någon mjölk i maten? Jo! I smöret..

    Ammar ju en HEL DEL också, och jag äter ju mjölk...och har IBS och en gammal utgången mjölkproteindiagnos i bagaget..
  18. 9
    Jaså! Ja...men undra om vi verkligen haft någon mjölk i maten? Jo! I smöret..

    Ammar ju en HEL DEL också, och jag äter ju mjölk...och har IBS och en gammal utgången mjölkproteindiagnos i bagaget..
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Ja han ligger hos oss då, och varm är han ju...svettas som en tok!
    Kan vara det....
    Men han tar sig förtfarande för örat, och samma varenda gång! Hm..
  20. 10
    Ja han ligger hos oss då, och varm är han ju...svettas som en tok!
    Kan vara det....
    Men han tar sig förtfarande för örat, och samma varenda gång! Hm..
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Ja det är onekligen mystiskt.Kanske han har ont ändå fast det inte visade sig hos doktorn.Hoppas han är gladare i natt allafall!
  22. 11
    Ja det är onekligen mystiskt.Kanske han har ont ändå fast det inte visade sig hos doktorn.Hoppas han är gladare i natt allafall!
  23. Medlem sedan
    Sep 2007
    #12
    Jag skulle tippa på öroninflammation eller tänder. Men om alvedon hjälper så skulle jag köra på det några nätter och se om det ger med sig.

    Hoppas ni orkar bara, för skrik på nätterna är bland det värsta...
  24. 12
    Jag skulle tippa på öroninflammation eller tänder. Men om alvedon hjälper så skulle jag köra på det några nätter och se om det ger med sig.

    Hoppas ni orkar bara, för skrik på nätterna är bland det värsta...
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Har du varit mjölkprotein allergiker?? Eller missförstod jag dig?

    I så fall kan jag ju avslöja att vår allergiläkare säger att just medfödd mjölkproteinallergi är ärftlig - min man och hans bror var mjölkproteinallergiker när de var små (fick jag reda på när vår dotter fick diagnosen när hon var 8 månader gammal, DUH) och det är just därför jag uteslöt mjölk helt från min kost från dag ett med Lillasyster.....
  26. 13
    Har du varit mjölkprotein allergiker?? Eller missförstod jag dig?

    I så fall kan jag ju avslöja att vår allergiläkare säger att just medfödd mjölkproteinallergi är ärftlig - min man och hans bror var mjölkproteinallergiker när de var små (fick jag reda på när vår dotter fick diagnosen när hon var 8 månader gammal, DUH) och det är just därför jag uteslöt mjölk helt från min kost från dag ett med Lillasyster.....

Liknande trådar

  1. Skriker på natten
    By Jossan26 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-02, 23:43
  2. När en bara skriker...
    By fia o 4 in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 19:39
  3. Min son bara skriker
    By trötta mamman in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 19:52
  4. Han bara skriker!!!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 21:29
  5. Dem bara skriker.
    By Mimmi m 4 små barn in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 22:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar