Namngivningsdag... och två bissar!
_0805 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2001
    #1

    Namngivningsdag... och två bissar!

    Nu har gästerna gått hem efter vår namngivningsdag som blev jättelyckad.

    Dukningen blev fin med små vikta servettskjortor, godisnappar och guldchokladpengar på borden. Maten blev jättegod och tårtan fin.
    Superfina presenter fick E och han var på gott humör och såååå fin i sin ljusblåa skjorta, mörkblå finbyxor och en mörkblå väst.
    Storebror var så söt när han läste sin vers och sedan trollade han till kaffet. *gulleplutt*
    En toppendag! Fast nu är jag trött...

    Under kaffet satte jag mig att amma i soffan. Tyckte det kändes lite konstigt (inte ont men...) så jag kände i E:s mun. Tänder!!! Två små gryn i underkäken, inte underligt att han dreglar och vill bitas. Ja, det blev en dag att minnas, minsann!

    NU ska jag luta mig tillbaka i soffan och bara vaaaaaara!
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  2. 1
    Namngivningsdag... och två bissar! Nu har gästerna gått hem efter vår namngivningsdag som blev jättelyckad.

    Dukningen blev fin med små vikta servettskjortor, godisnappar och guldchokladpengar på borden. Maten blev jättegod och tårtan fin.
    Superfina presenter fick E och han var på gott humör och såååå fin i sin ljusblåa skjorta, mörkblå finbyxor och en mörkblå väst.
    Storebror var så söt när han läste sin vers och sedan trollade han till kaffet. *gulleplutt*
    En toppendag! Fast nu är jag trött...

    Under kaffet satte jag mig att amma i soffan. Tyckte det kändes lite konstigt (inte ont men...) så jag kände i E:s mun. Tänder!!! Två små gryn i underkäken, inte underligt att han dreglar och vill bitas. Ja, det blev en dag att minnas, minsann!

    NU ska jag luta mig tillbaka i soffan och bara vaaaaaara!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Vilken lyckad dag ni verkar haft! Jag kan tänka mig att han så ut som en riktig gourmet-pralin i sina finkläder!

    Njut av lugnet nu ikväll! Kram!
  4. 2
    Vilken lyckad dag ni verkar haft! Jag kan tänka mig att han så ut som en riktig gourmet-pralin i sina finkläder!

    Njut av lugnet nu ikväll! Kram!
  5. S-mamman
    #3
    Vad fint det låter! Och det där med godisnapparna ska jag komma ihåg tills vi ska ha dop nångång, det var en kul idé.
    Men två tänder på en gång! - ojojoj - stackars mammas tuttar!
  6. 3
    Vad fint det låter! Och det där med godisnapparna ska jag komma ihåg tills vi ska ha dop nångång, det var en kul idé.
    Men två tänder på en gång! - ojojoj - stackars mammas tuttar!
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    Oja!

    En riktig liten pralin.
    Det är ju inte varje dag E har skjorta... och han var så söt i sin. Blev ju en stor liten bebis.
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  8. 4
    Oja! En riktig liten pralin.
    Det är ju inte varje dag E har skjorta... och han var så söt i sin. Blev ju en stor liten bebis.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Blir väldigt gulligt...

    ... att "garnera" bordet med godis till dop/namngivning.

    Min bror och hans fru hade till deras dotters dop dukat borden med med:
    Rosa skjortvikta servetter, rosa stora godisnappar, små skålar med geischa-choklad, och små skålar med vatten där det flöt rosa rosor. Väldigt mycket rosa... men det var fint!
    Jag som annars inte alls är så förtjust i puttinuttigt, men ska det vara så ska det vara rejält, då kan jag "förlåta" det på nåt sätt!

    Jadu, det återstår att se hur det blir med bitandet vid amningen. Han har faktiskt inte gnagt än med sina gommar som kliat, förutom på mina fingrar eller leksaker då...
    Det som lever får se.
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  10. 5
    Blir väldigt gulligt... ... att "garnera" bordet med godis till dop/namngivning.

    Min bror och hans fru hade till deras dotters dop dukat borden med med:
    Rosa skjortvikta servetter, rosa stora godisnappar, små skålar med geischa-choklad, och små skålar med vatten där det flöt rosa rosor. Väldigt mycket rosa... men det var fint!
    Jag som annars inte alls är så förtjust i puttinuttigt, men ska det vara så ska det vara rejält, då kan jag "förlåta" det på nåt sätt!

    Jadu, det återstår att se hur det blir med bitandet vid amningen. Han har faktiskt inte gnagt än med sina gommar som kliat, förutom på mina fingrar eller leksaker då...
    Det som lever får se.
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Åh va härligt att det blev en bra dag!
    Tänder också...se där, lillplutten börjar bli stor nu...
    Freja sitter i sin gåstol och puttar sig framåt.... helt galet....Våra små bebisar
    KRam
  12. 6
    Åh va härligt att det blev en bra dag!
    Tänder också...se där, lillplutten börjar bli stor nu...
    Freja sitter i sin gåstol och puttar sig framåt.... helt galet....Våra små bebisar
    KRam
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    *gnag, gnag*

    E har ju dreglat väldigt mycket en lång tid så jag har inte kopplat ihop sicklandet med tänder.
    Nu känns det som om jag är där och känner hela tiden, det känns så gulligt med de små riskornen *löjlig, jag vet!*.
    Hoppas bara att han inte börjar bitas vid amningen. Storebror var 8 månader när han fick sina tänder och då var amningen så gott som avslutad (bara lite mysamning och då bet han aldrig). Vi får väl se! Dyker det upp något inlägg med rubriken "AJ!" så vet ni vad som hänt!
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  14. 7
    *gnag, gnag* E har ju dreglat väldigt mycket en lång tid så jag har inte kopplat ihop sicklandet med tänder.
    Nu känns det som om jag är där och känner hela tiden, det känns så gulligt med de små riskornen *löjlig, jag vet!*.
    Hoppas bara att han inte börjar bitas vid amningen. Storebror var 8 månader när han fick sina tänder och då var amningen så gott som avslutad (bara lite mysamning och då bet han aldrig). Vi får väl se! Dyker det upp något inlägg med rubriken "AJ!" så vet ni vad som hänt!
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Åhh så fint de blev .. eller verkade vet ju inte eftersom jag inte va där men i de du beskriver låter de som en topp dag.. Kram på er/Åsa
  16. 8
    Åhh så fint de blev .. eller verkade vet ju inte eftersom jag inte va där men i de du beskriver låter de som en topp dag.. Kram på er/Åsa
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Det blev verkligen fint.

    Det var tydligen så fint att jag, efter vår lilla "cermoni", hittade min svägerska snytandes och torkandes tårar i köket.
    Allra finast var nog när Store E läste sin vers på dikten, och när vi satte kronan på E:s huvud och önskade lycka till i livet.
    *blir själv lite tårögd*
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  18. 9
    Det blev verkligen fint. Det var tydligen så fint att jag, efter vår lilla "cermoni", hittade min svägerska snytandes och torkandes tårar i köket.
    Allra finast var nog när Store E läste sin vers på dikten, och när vi satte kronan på E:s huvud och önskade lycka till i livet.
    *blir själv lite tårögd*
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Åh! stora killen! fått små tänder! vad kul att namngivnings festen blev lyckad!
  20. 10
    Åh! stora killen! fått små tänder! vad kul att namngivnings festen blev lyckad!
  21. Medlem sedan
    May 2003
    #11

    låter minnesvärt

    Låter somen bra dag - och tändena gör att du lättare kommer ihåg *när* första tänderna kom
    Gissar att servettskjortorna var de i Föräldrar och barn? Vi hade vanliga servetter på dopet - lata jag
  22. 11
    låter minnesvärt Låter somen bra dag - och tändena gör att du lättare kommer ihåg *när* första tänderna kom
    Gissar att servettskjortorna var de i Föräldrar och barn? Vi hade vanliga servetter på dopet - lata jag
  23. Medlem sedan
    Jan 2008
    #12
    Å det låter som en underbar dag!
    Aj för tänder, här har det också kommit fram två stycken.
    Men det är rätt så charmigt :P

    Kram
  24. 12
    Å det låter som en underbar dag!
    Aj för tänder, här har det också kommit fram två stycken.
    Men det är rätt så charmigt :P

    Kram
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13

    Låter jättemysigt!

    O grattis till de fina bissingarna

    Kram!
  26. 13
    Låter jättemysigt! O grattis till de fina bissingarna

    Kram!

Liknande trådar

  1. 4 bissar!
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 21:42
  2. Bissar vårdnadstvist!!!
    By Lotta med 2½ in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 21:27
  3. Två små bissar
    By Catten in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 12:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar