Blöja?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Blöja?

    Fler som inte slutat med blöja alls än? Här finns inget intresse för att släppa blöjan och fast man itne ska börjar jag känna mig lite stressad när "alla" andra redan slutat och många barn som är yngre är helt torra.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Blöja? Fler som inte slutat med blöja alls än? Här finns inget intresse för att släppa blöjan och fast man itne ska börjar jag känna mig lite stressad när "alla" andra redan slutat och många barn som är yngre är helt torra.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Nej, men...

    Thea har endast blöja på natten, för det fungerar inte alls. Dagtid klarar hon sig bra, även om det händer olyckor ibland...
    Jag kan trösta dig med att storebrorsan Isac var drygt 3½ år innan han var mogen för att bli av med blöjan på dagtid. Han var däremot snabb med att bli av med den på natten också... det var ca en månad senare.
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    Nej, men... Thea har endast blöja på natten, för det fungerar inte alls. Dagtid klarar hon sig bra, även om det händer olyckor ibland...
    Jag kan trösta dig med att storebrorsan Isac var drygt 3½ år innan han var mogen för att bli av med blöjan på dagtid. Han var däremot snabb med att bli av med den på natten också... det var ca en månad senare.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3
    En av killarna har slutat dagtid och den andra är inte det minsta intresserad. Han lär ha blöja till han flyttar hemifrån !
  6. 3
    En av killarna har slutat dagtid och den andra är inte det minsta intresserad. Han lär ha blöja till han flyttar hemifrån !
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Jesper är inte alls intresserad av att bli av med blöjan! Han har både kissat och bajjat på pottan, troligtvis för storasyrran fick present när hon hade gjort det, ohc då fick Jesper också det. Så nu när han fick sin bilbana som han ville ha så kräver han blöjan tillbaka!
    Inte lätt nu heller för vi har haft kräkerier och diarre ett bra tag nu. Är nästan glad att han faktiskt har blöja. :/
    De fixar det när de är redo. Jag erbjuder potta/toa, men mer tänker jag inte göra.
    Kram
    Petra
  8. 4
    Jesper är inte alls intresserad av att bli av med blöjan! Han har både kissat och bajjat på pottan, troligtvis för storasyrran fick present när hon hade gjort det, ohc då fick Jesper också det. Så nu när han fick sin bilbana som han ville ha så kräver han blöjan tillbaka!
    Inte lätt nu heller för vi har haft kräkerier och diarre ett bra tag nu. Är nästan glad att han faktiskt har blöja. :/
    De fixar det när de är redo. Jag erbjuder potta/toa, men mer tänker jag inte göra.
    Kram
    Petra
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Tack, jag hade ju hoppats att han skulle bli torr i somras, men han ville inte alls som jag. *L* Hans storebror blev nog också torr vid 3,5 år så jag borde itne känna mig stressad.
  10. 5
    Tack, jag hade ju hoppats att han skulle bli torr i somras, men han ville inte alls som jag. *L* Hans storebror blev nog också torr vid 3,5 år så jag borde itne känna mig stressad.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Det tror jag iofs inte att han kommer ha, men det känns ju lite trist att det inte finns minsta lilla intresse. Tack för att du fick mig att bli lite mindre stressad.
  12. 6
    Det tror jag iofs inte att han kommer ha, men det känns ju lite trist att det inte finns minsta lilla intresse. Tack för att du fick mig att bli lite mindre stressad.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Tack, det känns skönt att inte vara den enda som har blöja på sitt barn fortfarande. Fastän man vet att de släpper blöjan när de är redo (och jag har sagt det till mer än en förälder själv) så blir man lite stressad av att det inte finns nåt intresse.
  14. 7
    Tack, det känns skönt att inte vara den enda som har blöja på sitt barn fortfarande. Fastän man vet att de släpper blöjan när de är redo (och jag har sagt det till mer än en förälder själv) så blir man lite stressad av att det inte finns nåt intresse.
  15. Medlem sedan
    Nov 2000
    #8
    Hej Maria,

    Signe är torr sedan hon var lite mer än två år. Det har funkat bra hela tiden, naturligtvis sker det olyckor ibland, men det är inget som bekymrar Signe, vilket känns bra.

    Jag kan "trösta" dej med att mina pojkar blivit torra efter tre års ålder ... och inte alls varit sugna på det, det har skett massa olyckor och de hade gärna velat ha kvar sina blöjor ...

    Hoppas det blir bra för Martin!

    Hälsningar Stina
  16. 8
    Hej Maria,

    Signe är torr sedan hon var lite mer än två år. Det har funkat bra hela tiden, naturligtvis sker det olyckor ibland, men det är inget som bekymrar Signe, vilket känns bra.

    Jag kan "trösta" dej med att mina pojkar blivit torra efter tre års ålder ... och inte alls varit sugna på det, det har skett massa olyckor och de hade gärna velat ha kvar sina blöjor ...

    Hoppas det blir bra för Martin!

    Hälsningar Stina
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9
    Melvin har blöja än, och det verkar som att han aldrig kommer sluta med det heller.
    Kommer nog bli svårt att skaffa tjej för honom. Blöja kan man kanske dölja en del, men nappen och gosefilten?

    Skönt iaf att höra att det finns fler blöjälskare.
  18. 9
    Melvin har blöja än, och det verkar som att han aldrig kommer sluta med det heller.
    Kommer nog bli svårt att skaffa tjej för honom. Blöja kan man kanske dölja en del, men nappen och gosefilten?

    Skönt iaf att höra att det finns fler blöjälskare.
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Bara för att jag skrev så ...

    ... så har lilla fröken Signe såklart kissat ner sig ett par nätter i rad.

    Alla tre barnen har varsitt rum på vinsvåningen, och när Signe kissat i första sängen så har hon helt enkelt tagit av sig nattlinnet och knallat in till storebror Albin och krupit ner till honom ... och sedan kissade hon ner sig igen så att både hon och storebror och pyjamasen och täcken och hela sängen blev plaskeblöta ... och då kom de hand i hand ner till oss och storebror undrade mitt i natten om det var han eller Signe som kissat ner sig?!

    Jag tror att hon har någon baskilusk som spökar i kroppen, hon är inte sjuk, men trött och retlig och det är säkert det om påverar kisseriet på natten ...

    Och jag tvättar och tvättar och tvättar ...
  20. 10
    Bara för att jag skrev så ...

    ... så har lilla fröken Signe såklart kissat ner sig ett par nätter i rad.

    Alla tre barnen har varsitt rum på vinsvåningen, och när Signe kissat i första sängen så har hon helt enkelt tagit av sig nattlinnet och knallat in till storebror Albin och krupit ner till honom ... och sedan kissade hon ner sig igen så att både hon och storebror och pyjamasen och täcken och hela sängen blev plaskeblöta ... och då kom de hand i hand ner till oss och storebror undrade mitt i natten om det var han eller Signe som kissat ner sig?!

    Jag tror att hon har någon baskilusk som spökar i kroppen, hon är inte sjuk, men trött och retlig och det är säkert det om påverar kisseriet på natten ...

    Och jag tvättar och tvättar och tvättar ...
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Faktiskt jätteskönt att veta att man inte är helt sist iaf. *L*MARtin är verkligen inte ett dugg intresserad av att gå på potta/toaletten. När man för en gångs skull lyckats ta av honom blöjan så kliver man i en pöl helt plötsligt för han verkar inte märka nåt.
  22. 11
    Faktiskt jätteskönt att veta att man inte är helt sist iaf. *L*MARtin är verkligen inte ett dugg intresserad av att gå på potta/toaletten. När man för en gångs skull lyckats ta av honom blöjan så kliver man i en pöl helt plötsligt för han verkar inte märka nåt.
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Äsch, ingen stress över det. Linnea blev torr både dag och natt i våras. Vi testade några gånger tidigare men då var hon inte mogen. Plötsligt verkade hon dock ha fattat grejen...
  24. 12
    Äsch, ingen stress över det. Linnea blev torr både dag och natt i våras. Vi testade några gånger tidigare men då var hon inte mogen. Plötsligt verkade hon dock ha fattat grejen...

Liknande trådar

  1. Blöja eller inte Blöja
    By Helena_79 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 09:21
  2. Blöja eller inte blöja?
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 20:02
  3. Utan blöja hemma, men blöja på dagis?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:36
  4. Blöja?
    By Åsa m Klara in forum _0307 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 15:13
  5. Blöja, blöja byta!
    By Malla med A in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 19:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar