sport?
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2001
    #1

    sport?

    Utövar era 01r någon sport?
    emma går på konståkning 2 ggr i veckan och sedan har hon fyspass 2 ggr i veckan.

    Förut hade hon dans och ridning med. Men det blir lätt lite för mycket när de börjar att ha mer än 1 dag i veckan.

    KRAM Patricia
  2. 1
    sport? Utövar era 01r någon sport?
    emma går på konståkning 2 ggr i veckan och sedan har hon fyspass 2 ggr i veckan.

    Förut hade hon dans och ridning med. Men det blir lätt lite för mycket när de börjar att ha mer än 1 dag i veckan.

    KRAM Patricia
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2
    Nej, inte nu. Hon har gått på gymnastik i flera år, men fick sluta i år. Träningen var på kvällstid och slutade inte förrän 19.30. Det blev så himla sent innan vi kom hem därifrån och hon blev faktiskt för trött dan därpå, och det kändes dessutom som att det ju är så mycket annat nu med skolstarten. Men hon saknar sin gympa, så kanske att vi prövar igen nästa år, vi får se. Det var väldigt bra för henne också, hon behöver en extra skjuts när det gäller det grovmotoriska...

    De aktiviteter hon har är drama och kör och det räcker ju bra med det för nu iofs.
  4. 2
    Nej, inte nu. Hon har gått på gymnastik i flera år, men fick sluta i år. Träningen var på kvällstid och slutade inte förrän 19.30. Det blev så himla sent innan vi kom hem därifrån och hon blev faktiskt för trött dan därpå, och det kändes dessutom som att det ju är så mycket annat nu med skolstarten. Men hon saknar sin gympa, så kanske att vi prövar igen nästa år, vi får se. Det var väldigt bra för henne också, hon behöver en extra skjuts när det gäller det grovmotoriska...

    De aktiviteter hon har är drama och kör och det räcker ju bra med det för nu iofs.
  5. Pernilla med L & I
    #3
    Ja Linnéa går på Taekwon-do 2 dagar i veckan, det tycker hon är jättekul!
  6. 3
    Ja Linnéa går på Taekwon-do 2 dagar i veckan, det tycker hon är jättekul!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Fotboll...det är det enda som står i huvudet på Albin... så han har fotbollsträning 1 gång i veckan...
  8. 4
    Fotboll...det är det enda som står i huvudet på Albin... så han har fotbollsträning 1 gång i veckan...
  9. Medlem sedan
    Sep 2000
    #5

    Japp! Maja....

    ... spelar fotboll (maj-sept), och handboll (sept-maj) och så går hon på Funky-Kidz 10 veckor/termin....
  10. 5
    Japp! Maja.... ... spelar fotboll (maj-sept), och handboll (sept-maj) och så går hon på Funky-Kidz 10 veckor/termin....
  11. Medlem sedan
    Sep 2000
    #6
    Jupps en hel del har det blivit

    Måndagar Idrottskola (barnen provar på olika sporter varje gång)
    Onsdagar ingen sport men flygelspel och trummor
    Torsdagar fotboll maj-juni, aug-början av oktober
    Fredagar simhopp
    Söndagar simning

    Förra året höll han på med friidrott istället för fotboll, men för i år så hade de ledarna hoppat av och nu var det med 4-5 åringar som höll på. Det är inte förrän 9 år som de har en friidrottsgrupp som kör året runt och mer seriöst. Ridningen fick Robert och jag hoppa av då det blev för mycket, men vi rider lite då och då när det finns tid, lov och så.

    Har du sytt fler dräkter?
  12. 6
    Jupps en hel del har det blivit

    Måndagar Idrottskola (barnen provar på olika sporter varje gång)
    Onsdagar ingen sport men flygelspel och trummor
    Torsdagar fotboll maj-juni, aug-början av oktober
    Fredagar simhopp
    Söndagar simning

    Förra året höll han på med friidrott istället för fotboll, men för i år så hade de ledarna hoppat av och nu var det med 4-5 åringar som höll på. Det är inte förrän 9 år som de har en friidrottsgrupp som kör året runt och mer seriöst. Ridningen fick Robert och jag hoppa av då det blev för mycket, men vi rider lite då och då när det finns tid, lov och så.

    Har du sytt fler dräkter?
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7
    Inte sport (för simskola räknas väl inte ;-) ), men däremot dansar Alexandra balett en gång i veckan.
  14. 7
    Inte sport (för simskola räknas väl inte ;-) ), men däremot dansar Alexandra balett en gång i veckan.
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Alexandra har ridning 1gg i veckan plus simskola 1 gg i veckan. Dock kommer simskolan snart vara slut. Vi fick skynda på lite med simskolan för alex började simma i somras på egenhand.. Vill att hon lär sig rätt från början. När det är slut (om 5-6 veckor) kommer hon bara ha ridskolan Dock tjatas det om allt från friidrott till skridskoskola osv. Men det räcker gott med en sak (ja två nu då) hon ska ha tid att leka och göra läxor med. =)
  16. 8
    Alexandra har ridning 1gg i veckan plus simskola 1 gg i veckan. Dock kommer simskolan snart vara slut. Vi fick skynda på lite med simskolan för alex började simma i somras på egenhand.. Vill att hon lär sig rätt från början. När det är slut (om 5-6 veckor) kommer hon bara ha ridskolan Dock tjatas det om allt från friidrott till skridskoskola osv. Men det räcker gott med en sak (ja två nu då) hon ska ha tid att leka och göra läxor med. =)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Karate. Vincent tränar sin tredje termin med karate. Lillebror Herman gör sin första termin just nu.

    Det är träning en gång i veckan, alldeles lagom.
  18. 9
    Karate. Vincent tränar sin tredje termin med karate. Lillebror Herman gör sin första termin just nu.

    Det är träning en gång i veckan, alldeles lagom.
  19. Medlem sedan
    Mar 2001
    #10
    vad är funky kids??
    kram
  20. 10
    vad är funky kids??
    kram
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11

    Funky Kidz är...

    ... dans och rörelse för barn 4-12 år. Funkykidz finns i olika åldersintervall... Lektionerna är 45 min och förkoreograferade, vilket innebär att innehållet garanterat är anpassat till åldersgruppen och ger en häftig upplevelse.

    I funkykidz blandas dansstilar som funk, jazzdans och streetdance. det finns också en uppvärmningsdel i passet där man tränar balans, hållning & flexibilitet. I slutet av lektionen lär man sig en dans som byggs på för varje lektion. När kursen är slut ordnas en uppvisning där man visar upp dansen.

    Funkykidz är till för alla barn oavsett förkunskaper eller bakrund.

    Varje kurs avslutas med stor show!

    SKITKUL med andra ord... Åtminstone enligt alla de barn jag pratat med, på jobbet & bland Majas kompisar....
  22. 11
    Funky Kidz är... ... dans och rörelse för barn 4-12 år. Funkykidz finns i olika åldersintervall... Lektionerna är 45 min och förkoreograferade, vilket innebär att innehållet garanterat är anpassat till åldersgruppen och ger en häftig upplevelse.

    I funkykidz blandas dansstilar som funk, jazzdans och streetdance. det finns också en uppvärmningsdel i passet där man tränar balans, hållning & flexibilitet. I slutet av lektionen lär man sig en dans som byggs på för varje lektion. När kursen är slut ordnas en uppvisning där man visar upp dansen.

    Funkykidz är till för alla barn oavsett förkunskaper eller bakrund.

    Varje kurs avslutas med stor show!

    SKITKUL med andra ord... Åtminstone enligt alla de barn jag pratat med, på jobbet & bland Majas kompisar....
  23. Medlem sedan
    Mar 2001
    #12
    detta låter kanon! vart finns det?
  24. 12
    detta låter kanon! vart finns det?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Dante
    kan inte bestämma sig riktigt...vill spela fotboll, men kanske byter förening. Vi tar ett break över vintern nu. Vi tyckte det blev för mkt med träning två gånger i veckan och flera matcher/turneringar i månaden.
    Han simtränar på tisdagar och har gjort i ett år. Men så krockar det lite med luftgevärsskyttet, som iof är två gånger i veckan, men helt lugnt, inga krav eller nåt.
    Sen var det tanke det skulle bli skridskoskola men det var så oorganiserat....så vi åker dit på allmänna tider istället.
    Lillasyster rider på ridskolan 1 gång i veckan och sen är vi ute och rider i skogen 1-2 ggr. Jag går och hon rider. I vår hoppas jag vi kan rida båda två:-)
    Och Dante också, han tycker det är lite kul ändå.
  26. 13
    Dante
    kan inte bestämma sig riktigt...vill spela fotboll, men kanske byter förening. Vi tar ett break över vintern nu. Vi tyckte det blev för mkt med träning två gånger i veckan och flera matcher/turneringar i månaden.
    Han simtränar på tisdagar och har gjort i ett år. Men så krockar det lite med luftgevärsskyttet, som iof är två gånger i veckan, men helt lugnt, inga krav eller nåt.
    Sen var det tanke det skulle bli skridskoskola men det var så oorganiserat....så vi åker dit på allmänna tider istället.
    Lillasyster rider på ridskolan 1 gång i veckan och sen är vi ute och rider i skogen 1-2 ggr. Jag går och hon rider. I vår hoppas jag vi kan rida båda två:-)
    Och Dante också, han tycker det är lite kul ändå.
  27. Medlem sedan
    Feb 2002
    #14
    Ja ridning och gympa. Och det räcker eftersom de är två. Lillasyster med så det blir mycket tid att köra och vara med i stallet.

    Fyspass, vad är det? Kopplat till konståkningen?
  28. 14
    Ja ridning och gympa. Och det räcker eftersom de är två. Lillasyster med så det blir mycket tid att köra och vara med i stallet.

    Fyspass, vad är det? Kopplat till konståkningen?
  29. Medlem sedan
    Mar 2001
    #15
    fyspass är träning ler, löppning och hoppa mycket hopprep. de tränar även på hopp på marken.
    Mycket bra. Dans har de som fyspass med.
    Emma kör 2 fyspass en lördagar före istiden och onsdagar efter istiden.
    Kram patricia
  30. 15
    fyspass är träning ler, löppning och hoppa mycket hopprep. de tränar även på hopp på marken.
    Mycket bra. Dans har de som fyspass med.
    Emma kör 2 fyspass en lördagar före istiden och onsdagar efter istiden.
    Kram patricia
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16
    Konståkning även här, ispass två gånger i veckan och barmarksträning en dag i veckan. Man kunde välja till ytterligare ett ispass den här terminen men jag tycker tre gånger i veckan är mer än nog så länge hon inte själv propsar på det.
  32. 16
    Konståkning även här, ispass två gånger i veckan och barmarksträning en dag i veckan. Man kunde välja till ytterligare ett ispass den här terminen men jag tycker tre gånger i veckan är mer än nog så länge hon inte själv propsar på det.
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17

    Kolla den här länken....

    ... så får du veta på vilka orter de kör detta koncept:

    http://www.funkykidz.se/har-finns-funkykidz.asp


    SOm sagt var, Maja & hennes kompisar tycker att det är "skitkul"!
  34. 17
    Kolla den här länken.... ... så får du veta på vilka orter de kör detta koncept:

    http://www.funkykidz.se/har-finns-funkykidz.asp


    SOm sagt var, Maja & hennes kompisar tycker att det är "skitkul"!
  35. Medlem sedan
    Mar 2001
    #18
    Å vad kul. vilken klubb tillhör ni?
    kram patricia
  36. 18
    Å vad kul. vilken klubb tillhör ni?
    kram patricia
  37. Medlem sedan
    Nov 2000
    #19

    Eftersom jag är gravid...

    ...och min man inte gillar att spendera helgerna på barnaktiviteter, så är det ett minimum som gäller just nu: simskola på torsdagar. Punkt slut.
    Sonen började nu, eftersom han fyllde fem i augusti, och det får hålla dem sysselsatta till jul, och sedan får de ta paus till mars i alla fall, eftersom jag inte kommer att orka dra iväg med tre barn, nyförlöst, i januari. Hellre går jag iväg med dem om dagsformen tillåter, mer spontant då.

    Tidigare har Lovisa gått på jumpa, och efter det dans. Det gillade hon, fast just den dansgruppen var nog inget för henne. Kanske går det att hitta något annat? Hon är ingen baletttjej, men kanske showdans eller så?
    Erik har gått på lekjumpa, men den slutade vid fyra års ålder, och han ville inte gå vidare med cirkuslek, som var nästa nivå härute i förortshallen. Och igen då: jag orkar inte dra iväg med bebis och syskon den närmaste framtiden. Så småningom kommer vi säkert att kolla på aktiviteter inne i centrala Stockholm (eftersom utbudet i de södra delarna är sorgligt litet...), men inte nu.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  38. 19
    Eftersom jag är gravid... ...och min man inte gillar att spendera helgerna på barnaktiviteter, så är det ett minimum som gäller just nu: simskola på torsdagar. Punkt slut.
    Sonen började nu, eftersom han fyllde fem i augusti, och det får hålla dem sysselsatta till jul, och sedan får de ta paus till mars i alla fall, eftersom jag inte kommer att orka dra iväg med tre barn, nyförlöst, i januari. Hellre går jag iväg med dem om dagsformen tillåter, mer spontant då.

    Tidigare har Lovisa gått på jumpa, och efter det dans. Det gillade hon, fast just den dansgruppen var nog inget för henne. Kanske går det att hitta något annat? Hon är ingen baletttjej, men kanske showdans eller så?
    Erik har gått på lekjumpa, men den slutade vid fyra års ålder, och han ville inte gå vidare med cirkuslek, som var nästa nivå härute i förortshallen. Och igen då: jag orkar inte dra iväg med bebis och syskon den närmaste framtiden. Så småningom kommer vi säkert att kolla på aktiviteter inne i centrala Stockholm (eftersom utbudet i de södra delarna är sorgligt litet...), men inte nu.
  39. Camilla m S & D
    #20

    Simskola

    Det är allt just nu. Men funderar på att även pröva på aikido till våren. Har under hösten även påbörjat - och avslutat - en körkarriär i kyrkokören. Samt provat på teater. Gillade hon inte.

    Gick tidigare på gympa, men det blev så väldigt seriöst nu till den här terminen, så den karriären är också avvecklad.

    Storebror tränar desto mer. Fotboll fyra dar i veckan (två av dessa på lektionstid i samarbete med skolan). Och gitarr.

    Skulle gärna spela handboll, pingis och tennis också. Plus tusen saker till. Men även jag och sambon har ett liv ;-)
  40. 20
    Simskola Det är allt just nu. Men funderar på att även pröva på aikido till våren. Har under hösten även påbörjat - och avslutat - en körkarriär i kyrkokören. Samt provat på teater. Gillade hon inte.

    Gick tidigare på gympa, men det blev så väldigt seriöst nu till den här terminen, så den karriären är också avvecklad.

    Storebror tränar desto mer. Fotboll fyra dar i veckan (två av dessa på lektionstid i samarbete med skolan). Och gitarr.

    Skulle gärna spela handboll, pingis och tennis också. Plus tusen saker till. Men även jag och sambon har ett liv ;-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Wii sport?
    By "Es mamma" in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 18:27
  2. Sport-bh i AB Plus
    By alacs in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 22:29
  3. Less på all sport:(
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 20:01
  4. Ny sport?
    By Jozig in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 07:26
  5. Nya P&T Sport
    By Ninnan in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar