badbalja?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    badbalja?

    Till dottern köpte vi ikeas badbalja som var värdelös. För djup för henne, vassa kanter för oss att bära i och ingen propp i botten.
    Nu skall vi köpa ny till denna bäbisen och här kommer min fråga:
    Hur gör alla när de badar sina bäbisar? Ställer baljan i badkaret och bryter ryggen när de badar bäbisen?
    Ställer baljan på golvet och bryter ryggen när de skall tömma ut vattnet?
    Har trängt in ett sniglar skötbord från IKEA i badrummet och funderar på om det skulle gå att ställa baljan på det när man badar den? Kanske tål den inte tyngden med vatten och allt? Kanske blir det tok i alla fall eftersom det inte går att stå på långsidan om skötbordet och hur håller man då barnet?
    Tips emottages tacksamt!!!
  2. 1
    badbalja? Till dottern köpte vi ikeas badbalja som var värdelös. För djup för henne, vassa kanter för oss att bära i och ingen propp i botten.
    Nu skall vi köpa ny till denna bäbisen och här kommer min fråga:
    Hur gör alla när de badar sina bäbisar? Ställer baljan i badkaret och bryter ryggen när de badar bäbisen?
    Ställer baljan på golvet och bryter ryggen när de skall tömma ut vattnet?
    Har trängt in ett sniglar skötbord från IKEA i badrummet och funderar på om det skulle gå att ställa baljan på det när man badar den? Kanske tål den inte tyngden med vatten och allt? Kanske blir det tok i alla fall eftersom det inte går att stå på långsidan om skötbordet och hur håller man då barnet?
    Tips emottages tacksamt!!!
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2
    Hmm... Tja, vi har bog stått på knä på golvet över badkarskanten, vi hade också baljan (med bottenplugg) på diskbänken ibland.
    Nu vet jag inte hur vi ska göra vi har en sämstig duschkabin med en smal dörr in, inget badkar
    Funderar allvarligt på att köpa ett stativ till badbalja för att slippa ligga på golvet. Tycker dock att de är lite väl dyra. men kanske värda sitt pris? Ångrar bittert att jag inte köpte ett stativ när jag var i ullared, där kostade det 150 tror jag...
  4. 2
    Hmm... Tja, vi har bog stått på knä på golvet över badkarskanten, vi hade också baljan (med bottenplugg) på diskbänken ibland.
    Nu vet jag inte hur vi ska göra vi har en sämstig duschkabin med en smal dörr in, inget badkar
    Funderar allvarligt på att köpa ett stativ till badbalja för att slippa ligga på golvet. Tycker dock att de är lite väl dyra. men kanske värda sitt pris? Ångrar bittert att jag inte köpte ett stativ när jag var i ullared, där kostade det 150 tror jag...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    Vi har samma dilemma-satte babybadkaret i vår duschkabin men aj,aj för ryggen... I Wien har vi badkar tack och lov så där får bebben sitta i en sådan där plaststol-funkade super med sonen..
  6. 3
    Vi har samma dilemma-satte babybadkaret i vår duschkabin men aj,aj för ryggen... I Wien har vi badkar tack och lov så där får bebben sitta i en sådan där plaststol-funkade super med sonen..
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Tror att vi...

    ...först lånade en jättebadbalja, som vi hade på skötbordet.
    Men det var så tungt att tömma, så vi gav tillbaka den, och satte bebisarna i badkaret på en halvmatta istället, eller badade tillsammans med dem.
    Det är ju inte så att de ska bara varje dag, direkt. (Speciellt inte som vi är atopiker, och bara får torreksem då.)
    Rumpan går att skölja av under rinnande vatten, tycker jag, bara man hittar rätt grepp, och inte har karpaltunnelsyndrom eller liknande.
    Små blötta frottétrasor räcker också långt.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  8. 4
    Tror att vi... ...först lånade en jättebadbalja, som vi hade på skötbordet.
    Men det var så tungt att tömma, så vi gav tillbaka den, och satte bebisarna i badkaret på en halvmatta istället, eller badade tillsammans med dem.
    Det är ju inte så att de ska bara varje dag, direkt. (Speciellt inte som vi är atopiker, och bara får torreksem då.)
    Rumpan går att skölja av under rinnande vatten, tycker jag, bara man hittar rätt grepp, och inte har karpaltunnelsyndrom eller liknande.
    Små blötta frottétrasor räcker också långt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Vi köpte igår (som jag skrev om i tidigare inlägg), ett ganska robust stativ och badbalja med rundade kanter och propp. Men kostar det så smakar det, bara stativet gock på 499:- på Barnens hus och badbaljan på 249:-. Vi valde ändå det alternativet dels för att jag inte tror att min rygg pallar att sitta på knä på golvet och bada bebis, men det avgörande var att det funkar att lägga en skötbädd i så har vi även skötbord fixat.
  10. 5
    Vi köpte igår (som jag skrev om i tidigare inlägg), ett ganska robust stativ och badbalja med rundade kanter och propp. Men kostar det så smakar det, bara stativet gock på 499:- på Barnens hus och badbaljan på 249:-. Vi valde ändå det alternativet dels för att jag inte tror att min rygg pallar att sitta på knä på golvet och bada bebis, men det avgörande var att det funkar att lägga en skötbädd i så har vi även skötbord fixat.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    Jag hade badbalja till sonen. Vi hade sånna där plankor somäldre kan ha att sitta på om dom har badkar. Vi ställde baljan på dom, på så sätt slapp vi böja på ryggen
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  12. 6
    Jag hade badbalja till sonen. Vi hade sånna där plankor somäldre kan ha att sitta på om dom har badkar. Vi ställde baljan på dom, på så sätt slapp vi böja på ryggen
  13. Medlem sedan
    Jun 2008
    #7
    Vi hade en badstol till Leo.. Den var toppen. Visserligen fick man ju hänga över kanten på badkaret men det gör man ju inte i flera timmar.. Alternativt att vi badade med han i knät..
  14. 7
    Vi hade en badstol till Leo.. Den var toppen. Visserligen fick man ju hänga över kanten på badkaret men det gör man ju inte i flera timmar.. Alternativt att vi badade med han i knät..
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Flytbädd?
    Har funderat på en sån flytbädd faktiskt. Inte så fasligt dyr heller...

    250 kr hos smartasaker.se

    Hoppas länken funkar.
    http://www.smartasaker.se/ShowProduc...id=708&cat=107

    //på besök från oktobergruppen.
  16. 8
    Flytbädd?
    Har funderat på en sån flytbädd faktiskt. Inte så fasligt dyr heller...

    250 kr hos smartasaker.se

    Hoppas länken funkar.
    http://www.smartasaker.se/ShowProduc...id=708&cat=107

    //på besök från oktobergruppen.
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Jag har aldrig haft någon badbalja till mina barn och ska inte ha någon nu heller.
    Det har fungerat bra med ett nyskrubbat handfat när dom varit nya och sedan badkaret, om man nu har något.
    Eller blöta frottelappar som någon nämde.

    Kram!
  18. 9
    Jag har aldrig haft någon badbalja till mina barn och ska inte ha någon nu heller.
    Det har fungerat bra med ett nyskrubbat handfat när dom varit nya och sedan badkaret, om man nu har något.
    Eller blöta frottelappar som någon nämde.

    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10
    Jo fast plaststol blir ju inte aktuellt på lääänge! Jag har också en sådan. Men den lär ju inte sitta på minst fem månader i alla fall och vi måste ju bada den innan dess *skratt*
  20. 10
    Jo fast plaststol blir ju inte aktuellt på lääänge! Jag har också en sådan. Men den lär ju inte sitta på minst fem månader i alla fall och vi måste ju bada den innan dess *skratt*
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Ja det hade ju vart något.... men vi har redan fixat skötbordet och vi får nog inte plats med ett stativ också... just nu är man glad om man får plats med benen när man sitter på toa typ... suck. Borde kanske köpt ett sånt där som du köpte istället för skötbordet men visste inte att det fanns.
  22. 11
    Ja det hade ju vart något.... men vi har redan fixat skötbordet och vi får nog inte plats med ett stativ också... just nu är man glad om man får plats med benen när man sitter på toa typ... suck. Borde kanske köpt ett sånt där som du köpte istället för skötbordet men visste inte att det fanns.
  23. Medlem sedan
    Jun 2002
    #12
    mm fast badstol funkar ju liksom inte innan de sitter... har också en sådan stol till den blir äldre.
  24. 12
    mm fast badstol funkar ju liksom inte innan de sitter... har också en sådan stol till den blir äldre.
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13
    Mycket smart! Tack för tipset! Kanske blir en sån här hemma med! Skönt att den inte tar en massa plats heller.
  26. 13
    Mycket smart! Tack för tipset! Kanske blir en sån här hemma med! Skönt att den inte tar en massa plats heller.
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Ja jag har funderat på det med, fast tycker vårat nyinsatta moderna handfat är så himla litet och grunt att det känns som att det blir trångt och att man liksom kommer att slå i barnet i kranen....
    Diskhon är ju lite större förståss, den funkade för mig när jag var bäbis på sjuttiotalet...
  28. 14
    Ja jag har funderat på det med, fast tycker vårat nyinsatta moderna handfat är så himla litet och grunt att det känns som att det blir trångt och att man liksom kommer att slå i barnet i kranen....
    Diskhon är ju lite större förståss, den funkade för mig när jag var bäbis på sjuttiotalet...
  29. Medlem sedan
    Sep 2008
    #15
    Då funkar det säkert alldeles utmärk för din bebbe oxå.

    Kram!
  30. 15
    Då funkar det säkert alldeles utmärk för din bebbe oxå.

    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jun 2008
    #16
    Det ä ju hopfällbart, men kanske lite dyrt för bara bad... Finns billigare också.
  32. 16
    Det ä ju hopfällbart, men kanske lite dyrt för bara bad... Finns billigare också.

Liknande trådar

  1. badbalja
    By neasol in forum _1006 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:00
  2. Badbalja
    By stolta mamman in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 18:48
  3. Kletig badbalja
    By Zilvia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 15:29
  4. badbalja??
    By Mizaja_5a in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 10:07
  5. Ikeas badbalja "Lättsam"
    By -Solrosen- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar