ångrar sterilisering längtar efter bebis
Planera för barn
  1. frusen
    #1

    ångrar sterilisering längtar efter bebis

    Hejsan ..
    Jag vill ha bebis men min man och vi beslutade en gång för några år sedan att våra 3 st fick räcka ..
    Jag får väldigt stora barn och min kropp mår ej bra av bebis..
    Men jag har en längtan och börjar känna av klockan ..
    Tänk att inte få ha en bebis till..!!!
    Jag är lessen väldigt ...Min man steriliserade ju sig också ,,går det att reversa??
    Har för mig att jag hört det ...men att dt kostade ..
    Nu är det så att jag tro inte min man vill ha flera heller han är nöjd..suck ..
    Har hund men det hjälper inte ..
    vill inte ångra mig som 50 åring..vill ha en stor familj..

    Hur slutar ni tänka på bebis?
    Jag är super nöjd med det vi har men har en längtan antar att det kallas instinkt och den är svår att gå emot,,jag är en höns mamma ..
  2. 1
    ångrar sterilisering längtar efter bebis Hejsan ..
    Jag vill ha bebis men min man och vi beslutade en gång för några år sedan att våra 3 st fick räcka ..
    Jag får väldigt stora barn och min kropp mår ej bra av bebis..
    Men jag har en längtan och börjar känna av klockan ..
    Tänk att inte få ha en bebis till..!!!
    Jag är lessen väldigt ...Min man steriliserade ju sig också ,,går det att reversa??
    Har för mig att jag hört det ...men att dt kostade ..
    Nu är det så att jag tro inte min man vill ha flera heller han är nöjd..suck ..
    Har hund men det hjälper inte ..
    vill inte ångra mig som 50 åring..vill ha en stor familj..

    Hur slutar ni tänka på bebis?
    Jag är super nöjd med det vi har men har en längtan antar att det kallas instinkt och den är svår att gå emot,,jag är en höns mamma ..
  3. Anonym
    #2
    Män kan ångra sin sterilisering. Kan få barn igen.
  4. 2
    Män kan ångra sin sterilisering. Kan få barn igen.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Hej.
    Min man är steril men vi ska till Norge och göra en refertiliseringsoperation i december. Vi valde att göra den i Norge för att det är billigare där och där opererar dom ihop bägge sädesledarna vilket vi anser ökar våra chanser. Hör av dig om du vill ha mer info eller bara prata.....
    Kram
  6. 3
    Hej.
    Min man är steril men vi ska till Norge och göra en refertiliseringsoperation i december. Vi valde att göra den i Norge för att det är billigare där och där opererar dom ihop bägge sädesledarna vilket vi anser ökar våra chanser. Hör av dig om du vill ha mer info eller bara prata.....
    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Hej! Jag arbetar på en förskola och ett tvillingpar där kommer från en mamma som hade steriliserat sig, men sedan "tog bort" steriliseringen när hon träffade dessa barns pappa...så det går iallafall! kram på dig!
  8. 4
    Hej! Jag arbetar på en förskola och ett tvillingpar där kommer från en mamma som hade steriliserat sig, men sedan "tog bort" steriliseringen när hon träffade dessa barns pappa...så det går iallafall! kram på dig!
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Hej, jag har stereliserat mig men genomgick en ivf behandling efter. vi fick betala behandlingen själva ca 20 000kr. Vi ringde ivf och fick komma på samtal om hur allt går till och sedan bestämma därifrån om man vill fortsätta. På en steriliserad kvinna går dom in med nål igenom livmodern och in i äggstocken och suger ut äggen efter en hormonbehandling. Hormonerna gör att man bildar många ägg som sedan ska befruktas. Vi hade tur och lyckades vid första försöket och har fem befruktade infrysta ägg kvar om vi vill ha fler. Mvh Sara
  10. 5
    Hej, jag har stereliserat mig men genomgick en ivf behandling efter. vi fick betala behandlingen själva ca 20 000kr. Vi ringde ivf och fick komma på samtal om hur allt går till och sedan bestämma därifrån om man vill fortsätta. På en steriliserad kvinna går dom in med nål igenom livmodern och in i äggstocken och suger ut äggen efter en hormonbehandling. Hormonerna gör att man bildar många ägg som sedan ska befruktas. Vi hade tur och lyckades vid första försöket och har fem befruktade infrysta ägg kvar om vi vill ha fler. Mvh Sara
  11. Medlem sedan
    Nov 2007
    #6
    Hej

    Min man gjorde en refertilisering i Norge i februari efter att ha varit steriliserad i dryga 5 år. Han lämnade spermaprov nu i oktober och provet visade helt normalt! Med andra ord har hans operation lyckats!

    Vi var på Dr Klems klinik i Arendal Norge. Väldigt billigt jämfört med Sverige och vi blev mycket väl emottagna. Operationen utfördes under lokalbedövning och tog ca 4 timmar. Min man hade jätteont när bedövningen släppte och var svullen och blå i flera dagar. Han var sjukskriven i 2 veckor innan han gick tillbaka till jobbet.

    I februari kostade operationen 11000 NOK och det är en väldig skillnad jämfört med privata kliniker i Sverige!

    Hör av dig om du vill veta mer!

    Jenny
  12. 6
    Hej

    Min man gjorde en refertilisering i Norge i februari efter att ha varit steriliserad i dryga 5 år. Han lämnade spermaprov nu i oktober och provet visade helt normalt! Med andra ord har hans operation lyckats!

    Vi var på Dr Klems klinik i Arendal Norge. Väldigt billigt jämfört med Sverige och vi blev mycket väl emottagna. Operationen utfördes under lokalbedövning och tog ca 4 timmar. Min man hade jätteont när bedövningen släppte och var svullen och blå i flera dagar. Han var sjukskriven i 2 veckor innan han gick tillbaka till jobbet.

    I februari kostade operationen 11000 NOK och det är en väldig skillnad jämfört med privata kliniker i Sverige!

    Hör av dig om du vill veta mer!

    Jenny
  13. Kullberg
    #7

    HJÄLP!!!

    Hej ...
    Jag hittade till din sida genom att googla på "refertilitetsoperation".
    Min man och jag är i liknande situation, han steriliserade sig för några år sedan vilket han ångrar, då vi är nygifta och jag har inga barn sedan tidigare.
    Vill du vara vänlig och skriva några rader om hur det gick för er hos Dr.Klem???
    Hur mycket kostar det och hur lång väntetiden är? Hur mår din man? Hoppas det inte blev några komplikationer??!! Skulle ni rekommendera kliniken? Jag skulle vara mycket tacksam för dina svar då vi skulle vilja genomgå operationen så snart som möjligt!
    Mvh Edina Kullberg
  14. 7
    HJÄLP!!! Hej ...
    Jag hittade till din sida genom att googla på "refertilitetsoperation".
    Min man och jag är i liknande situation, han steriliserade sig för några år sedan vilket han ångrar, då vi är nygifta och jag har inga barn sedan tidigare.
    Vill du vara vänlig och skriva några rader om hur det gick för er hos Dr.Klem???
    Hur mycket kostar det och hur lång väntetiden är? Hur mår din man? Hoppas det inte blev några komplikationer??!! Skulle ni rekommendera kliniken? Jag skulle vara mycket tacksam för dina svar då vi skulle vilja genomgå operationen så snart som möjligt!
    Mvh Edina Kullberg
  15. Medlem sedan
    Jan 2010
    #8
    Hej ...
    Jag hittade till din sida genom att googla på "refertilitetsoperation".
    Min man och jag är i liknande situation, han steriliserade sig för några år sedan vilket han ångrar, då vi är nygifta och jag har inga barn sedan tidigare.
    Vill du vara vänlig och skriva några rader om hur det gick för er hos Dr.Klem???
    Hur mycket kostar det och hur lång väntetiden är? Hur mår din man? Hoppas det inte blev några komplikationer??!! Skulle ni rekommendera kliniken? Jag skulle vara mycket tacksam för dina svar då vi skulle vilja genomgå operationen så snart som möjligt!
    Mvh Edina Kullberg
    hej, har läst ditt inlägg. har din man varit i norge nu? hur gick det? kostnad? jag skulle vilja att min man gjorde det oxå
  16. 8
    Hej ...
    Jag hittade till din sida genom att googla på "refertilitetsoperation".
    Min man och jag är i liknande situation, han steriliserade sig för några år sedan vilket han ångrar, då vi är nygifta och jag har inga barn sedan tidigare.
    Vill du vara vänlig och skriva några rader om hur det gick för er hos Dr.Klem???
    Hur mycket kostar det och hur lång väntetiden är? Hur mår din man? Hoppas det inte blev några komplikationer??!! Skulle ni rekommendera kliniken? Jag skulle vara mycket tacksam för dina svar då vi skulle vilja genomgå operationen så snart som möjligt!
    Mvh Edina Kullberg
    hej, har läst ditt inlägg. har din man varit i norge nu? hur gick det? kostnad? jag skulle vilja att min man gjorde det oxå
  17. Medlem sedan
    Mar 2010
    #9
    jag skulle vilja veta mer om kliniken, var man hittar den ovs. hittar inte den om man gogglar... snälla hjälp mej...
  18. 9
    jag skulle vilja veta mer om kliniken, var man hittar den ovs. hittar inte den om man gogglar... snälla hjälp mej...
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Hej.
    Jag känner inte till den här Dr Klem i Arendal men vi var i Oslo på Volvat Medicinske senter hos Dr. Hassellund. Jätteduktig och trevlig. Jag kan verkligen rekommendera Volvat.
    Min mans operation gick jättebra och om allt går bra så föds vår lilla flicka om ca 8 veckor!
    *längtar*
  20. 10
    Hej.
    Jag känner inte till den här Dr Klem i Arendal men vi var i Oslo på Volvat Medicinske senter hos Dr. Hassellund. Jätteduktig och trevlig. Jag kan verkligen rekommendera Volvat.
    Min mans operation gick jättebra och om allt går bra så föds vår lilla flicka om ca 8 veckor!
    *längtar*
  21. Medlem sedan
    Mar 2010
    #11
    Hej.
    Jag känner inte till den här Dr Klem i Arendal men vi var i Oslo på Volvat Medicinske senter hos Dr. Hassellund. Jätteduktig och trevlig. Jag kan verkligen rekommendera Volvat.
    Min mans operation gick jättebra och om allt går bra så föds vår lilla flicka om ca 8 veckor!
    *längtar*
    Å grattis till er
    har du något telefon nummer eller så att ge mej, vet inte hur ja ska gå vidare..

    Nu har jag hoppet i alla fall
  22. 11
    Hej.
    Jag känner inte till den här Dr Klem i Arendal men vi var i Oslo på Volvat Medicinske senter hos Dr. Hassellund. Jätteduktig och trevlig. Jag kan verkligen rekommendera Volvat.
    Min mans operation gick jättebra och om allt går bra så föds vår lilla flicka om ca 8 veckor!
    *längtar*
    Å grattis till er
    har du något telefon nummer eller så att ge mej, vet inte hur ja ska gå vidare..

    Nu har jag hoppet i alla fall
  23. Medlem sedan
    Sep 2008
    #12
    I och för sig lätt att hitta hemsidan på nätet om du slår på Volvat Medisinske senter men här har du deras tel nr. Utan landskod:

    Timebestilling
    Du kan bestille time direkte på internett eller på telefon 22 95 75 00.
    Refertilisering
    Utføres dersom man ønsker å omgjøre et steriliseringsinngrep. Man oppsøker endene til sædlederne som er delt og syr disse sammen igjen med mikroteknikk.

    Inngrepet kan utføres i lokal-ledningsanestesi eller full bedøvelse. Det tar av og til opp til en time på hver side fordi dette er et tidkrevende arbeid. Etter et slikt inngrep er det ca 70-80% sjanse for at man får spermier i ejakulatet, men sjanen for graviditet er ikke så høy. Den vil for det første være avhengig av parsituasjonen og den tiden som er gått fra steriliseringen ble utført og pasientens aktuelle alder
    Vaso-vasostomi (refertilisering) 28200 Nkr i Oslo
    Vaso-vasostomi (refertilisering) 19280 Nkr i Bergen

    Tänk på att i Norge ( i alla fall Volvat) opererar de ihop BÄGGE sädesledarna!

    Lycka till!
  24. 12
    I och för sig lätt att hitta hemsidan på nätet om du slår på Volvat Medisinske senter men här har du deras tel nr. Utan landskod:

    Timebestilling
    Du kan bestille time direkte på internett eller på telefon 22 95 75 00.
    Refertilisering
    Utføres dersom man ønsker å omgjøre et steriliseringsinngrep. Man oppsøker endene til sædlederne som er delt og syr disse sammen igjen med mikroteknikk.

    Inngrepet kan utføres i lokal-ledningsanestesi eller full bedøvelse. Det tar av og til opp til en time på hver side fordi dette er et tidkrevende arbeid. Etter et slikt inngrep er det ca 70-80% sjanse for at man får spermier i ejakulatet, men sjanen for graviditet er ikke så høy. Den vil for det første være avhengig av parsituasjonen og den tiden som er gått fra steriliseringen ble utført og pasientens aktuelle alder
    Vaso-vasostomi (refertilisering) 28200 Nkr i Oslo
    Vaso-vasostomi (refertilisering) 19280 Nkr i Bergen

    Tänk på att i Norge ( i alla fall Volvat) opererar de ihop BÄGGE sädesledarna!

    Lycka till!
  25. Medlem sedan
    Jun 2011
    #13
    Hej

    Min man gjorde en refertilisering i Norge i februari efter att ha varit steriliserad i dryga 5 år. Han lämnade spermaprov nu i oktober och provet visade helt normalt! Med andra ord har hans operation lyckats!

    Vi var på Dr Klems klinik i Arendal Norge. Väldigt billigt jämfört med Sverige och vi blev mycket väl emottagna. Operationen utfördes under lokalbedövning och tog ca 4 timmar. Min man hade jätteont när bedövningen släppte och var svullen och blå i flera dagar. Han var sjukskriven i 2 veckor innan han gick tillbaka till jobbet.

    I februari kostade operationen 11000 NOK och det är en väldig skillnad jämfört med privata kliniker i Sverige!

    Hör av dig om du vill veta mer!

    Jenny

    Hej!

    Hur har det gått för er? Har ni lyckats få barn? Min man har också gjort refertilisering, men i Göteborg. Dock är vi oroliga över att resultatet inte blivit så bra som vi hade hoppats... Vilka värden hade din man i oktober/8 må¨nader efter operationen (totalantal, antal per ml, rörlighetgrad, antal efter swim-up...)?
  26. 13
    Hej

    Min man gjorde en refertilisering i Norge i februari efter att ha varit steriliserad i dryga 5 år. Han lämnade spermaprov nu i oktober och provet visade helt normalt! Med andra ord har hans operation lyckats!

    Vi var på Dr Klems klinik i Arendal Norge. Väldigt billigt jämfört med Sverige och vi blev mycket väl emottagna. Operationen utfördes under lokalbedövning och tog ca 4 timmar. Min man hade jätteont när bedövningen släppte och var svullen och blå i flera dagar. Han var sjukskriven i 2 veckor innan han gick tillbaka till jobbet.

    I februari kostade operationen 11000 NOK och det är en väldig skillnad jämfört med privata kliniker i Sverige!

    Hör av dig om du vill veta mer!

    Jenny

    Hej!

    Hur har det gått för er? Har ni lyckats få barn? Min man har också gjort refertilisering, men i Göteborg. Dock är vi oroliga över att resultatet inte blivit så bra som vi hade hoppats... Vilka värden hade din man i oktober/8 må¨nader efter operationen (totalantal, antal per ml, rörlighetgrad, antal efter swim-up...)?
  27. Medlem sedan
    Jun 2011
    #14
    Hej.
    Min man är steril men vi ska till Norge och göra en refertiliseringsoperation i december. Vi valde att göra den i Norge för att det är billigare där och där opererar dom ihop bägge sädesledarna vilket vi anser ökar våra chanser. Hör av dig om du vill ha mer info eller bara prata.....
    Kram
    Hej!

    Hur gick det med din mans operation? Har ni lyckats få barn sedan?
  28. 14
    Hej.
    Min man är steril men vi ska till Norge och göra en refertiliseringsoperation i december. Vi valde att göra den i Norge för att det är billigare där och där opererar dom ihop bägge sädesledarna vilket vi anser ökar våra chanser. Hör av dig om du vill ha mer info eller bara prata.....
    Kram
    Hej!

    Hur gick det med din mans operation? Har ni lyckats få barn sedan?

Liknande trådar

  1. Längtar efter bebis
    By SummerT in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 10:57
  2. längtar efter bebis
    By binike in forum _1107 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 10:36
  3. Längtar efter en bebis!
    By 4-barnsmamma??? in forum _0806 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-10, 08:13
  4. Längtar efter bebis!
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 13:07
  5. längtar så efter bebis
    By Maria med Alvin + bf 14/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 19:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar