Kanske bli lite aktiv här igen :-)
_0812 Decemberbarn
  1. Katja_73
    #1

    Kanske bli lite aktiv här igen :-)

    Skrev mycket här ett tag men det börjar bli längesedan nu! Läser här lite då och då och ser att det är många som jag känner igen och som är flitiga här :-). Kunde skriva och läsa en del på jobbet innan men det funkar inte där jag sitter nu. Och eftersom jag sitter framför datorn hela dagarna så blir det inte så mycket av det på kvällarna (plus att då är det mest sambon som okuperar datorn och jag TV:n).
    Men jag gör ett försök! För lite uppdatering så åkte sambon i fredags iväg på en 19 dagars "äventyrsresa" med sin tvillingbror. Det var ett svårt beslut, framförallt för honom, men jag peppade honom till att åka. Gör han inte det nu kommer det aldrig bli av! Så just nu är han i Katmandu i Nepal och flyger imorgon vidare för att sen vandra upp till Mount Evernst basecamp! Så det är ingen vanlig charter precis :-). Jag är jätteglad att han tog chansen men måste ändå erkänna att det är jobbigt att han är iväg... Nu inser jag ju verkligen hur mycket han fixar här hemma! Eftersom jag har ont av foglossning så har han skött all städning och tvätt på senaste tiden och fixat och haft sig så att jag har fått vila precis när som helst när jag har behövt. Dessutom har min son fylt 5 så jag har haft tre kalas på 6 dagar... Dagis, familj och kompisar... Men nu är det äntligen över! Vi har hund också men hon har varit bortlämnad nu i kalashelgen och om en vecka ska jag lämna henne på pensionat så ska hon vara där till sambon kommer hem. Hade blivit helt för mycket annars. Det är dessutom en Irländks varghund på 65 kilo så det är ju lite skillnad mot en liten hund :-). Men nu har nedräkningen börjat i alla fall! Och jag vet att det är någon här på listan som har mannen iväg i Tyskland och en liten pojke dessutom så jag ska inte klaga för mycket här :-). Skrev ett långt och gnälligt inläggning på "foglossning" imorse, men ibland behöver man verkligen skriva av sig! Ska definitivt ringa BM om tid till sjukgymnast imorgon och försöka hyra TENS-appart och prova det mot foglossning. Det är ju trots allt ett par veckor kvar till BF...
    Nej nu ska jag lägga mig en stund i soffan innan jag går och lägger mig!
  2. 1
    Kanske bli lite aktiv här igen :-) Skrev mycket här ett tag men det börjar bli längesedan nu! Läser här lite då och då och ser att det är många som jag känner igen och som är flitiga här :-). Kunde skriva och läsa en del på jobbet innan men det funkar inte där jag sitter nu. Och eftersom jag sitter framför datorn hela dagarna så blir det inte så mycket av det på kvällarna (plus att då är det mest sambon som okuperar datorn och jag TV:n).
    Men jag gör ett försök! För lite uppdatering så åkte sambon i fredags iväg på en 19 dagars "äventyrsresa" med sin tvillingbror. Det var ett svårt beslut, framförallt för honom, men jag peppade honom till att åka. Gör han inte det nu kommer det aldrig bli av! Så just nu är han i Katmandu i Nepal och flyger imorgon vidare för att sen vandra upp till Mount Evernst basecamp! Så det är ingen vanlig charter precis :-). Jag är jätteglad att han tog chansen men måste ändå erkänna att det är jobbigt att han är iväg... Nu inser jag ju verkligen hur mycket han fixar här hemma! Eftersom jag har ont av foglossning så har han skött all städning och tvätt på senaste tiden och fixat och haft sig så att jag har fått vila precis när som helst när jag har behövt. Dessutom har min son fylt 5 så jag har haft tre kalas på 6 dagar... Dagis, familj och kompisar... Men nu är det äntligen över! Vi har hund också men hon har varit bortlämnad nu i kalashelgen och om en vecka ska jag lämna henne på pensionat så ska hon vara där till sambon kommer hem. Hade blivit helt för mycket annars. Det är dessutom en Irländks varghund på 65 kilo så det är ju lite skillnad mot en liten hund :-). Men nu har nedräkningen börjat i alla fall! Och jag vet att det är någon här på listan som har mannen iväg i Tyskland och en liten pojke dessutom så jag ska inte klaga för mycket här :-). Skrev ett långt och gnälligt inläggning på "foglossning" imorse, men ibland behöver man verkligen skriva av sig! Ska definitivt ringa BM om tid till sjukgymnast imorgon och försöka hyra TENS-appart och prova det mot foglossning. Det är ju trots allt ett par veckor kvar till BF...
    Nej nu ska jag lägga mig en stund i soffan innan jag går och lägger mig!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Jösses!

    ATT du orkar! Bara tanken på barnkalas nu göt mig helt matt, och jag har också en femåring... Foglossning är pest och pina! Men TENS är bra! Har klarat mina fogar hittills den här gången, men ska ändå försöka komma över en TENS-apparat till förlossningen igen, eftersom jag hade så stor hjälp av den, förra gången.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  4. 2
    Jösses! ATT du orkar! Bara tanken på barnkalas nu göt mig helt matt, och jag har också en femåring... Foglossning är pest och pina! Men TENS är bra! Har klarat mina fogar hittills den här gången, men ska ändå försöka komma över en TENS-apparat till förlossningen igen, eftersom jag hade så stor hjälp av den, förra gången.
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Halloj!
    Såg att du bor utanför Malmö, jag bor i Malmö.
    På onsdag är det en träff i Lund kl. 11:30.
    Kommer tyvärr inte ihåg var mn ett café på Mårtenstorget var det.
    Kan återkomma med var lite senare idag el imorgon.
    Var är det du bor?

    Kram!
  6. 3
    Halloj!
    Såg att du bor utanför Malmö, jag bor i Malmö.
    På onsdag är det en träff i Lund kl. 11:30.
    Kommer tyvärr inte ihåg var mn ett café på Mårtenstorget var det.
    Kan återkomma med var lite senare idag el imorgon.
    Var är det du bor?

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Oj.... vilken resa....
    Kan inte vara helt skoj att vara ensam så länge...
    men men ... vad gör man inte :-)

    Hoppas det blir bättre med fogarna av tens;en...

    Kram från oss
  8. 4
    Oj.... vilken resa....
    Kan inte vara helt skoj att vara ensam så länge...
    men men ... vad gör man inte :-)

    Hoppas det blir bättre med fogarna av tens;en...

    Kram från oss

Liknande trådar

  1. Kanske lite mer aktiv igen...
    By Spirella in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 21:51
  2. Nu är jag mer aktiv igen!
    By Helena_2E in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 19:53
  3. Wii fråga igen..lite dum kanske..
    By RundTina in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 19:31
  4. aktiv igen...
    By 2prinsar in forum _05 Sommarbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 12:52
  5. Lite vikter igen kanske?
    By tizbe in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar